070707 tråd 6
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
förhoppningsis:
Vi kanske kunde ha setts i Kista, hoppas att shoppingen gick bra.
Usch jag sitter och lyssnar på några låtar som vi väljer mellan att ha i kyrkan. Och jag känner hur blödig jag blir... Hur ska det gå i kyrkan?
Var och gjorde prov make och hår igår och hon lovade ialla fall att jag skulle få vattenfast mascara.
Nu börjar jag längta jättemycket! Jag kände mig jättefin fast hon bara gjorde en test.
Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar med morgondagen. (Skall handla och förbereda inför midsommar)
Ikväll har vi skrivit ned hur mycket och vilket groggvirke vi ska ha. Usch vad svårt att beräkna allt... någon som har tips på hur man ska tänka?
Jag var till COOP och handlade 9 st 2l flaskor cola och Fanta för 100kr till groggvirke. Nu såg jag att City gross var ännu billigare så jag tar en tur till dem i morgon. Men sen behöver man väl lite tonic och lemon för de som vill dricka Gin.
Jag tror det är svårt att beräkna hur mycket det går åt. Vill försöka ha för mycket. Det är så tråkigt om något tar slut.
Vad gäller groggvirke så har jag faktiskt fört bok på hur mycket sprit vi har, delat det med 5cl och då fått ut hur många drinkar det räcker till. Sen vet jag att vi har 25 centiliters glas så då är det 20 cl kvar i varje glas som måste fyllas med något annat än sprit. :) 20 cl gånger antal groggar av varje sort gör att jag får ett hum om hur mycket blandläsk som går åt.
Kontrollmänniska ut i fingertopparna men vad gör man inte för att det inte ska ta slut?
hej, behöver skriva av mig lite besvikelse...I helgen fick vi veta att bilen vi hyrt gått sönder - försöker hitta ett alternativ men jag VILL verkligen ha en vit vacker bil! Det finns inte inser jag men - BESVIKEN är jag!
Sen igår dyker nästa överraskning upp! Ett litet vykort från vår kyrka (som vi valt för att den ligger så fint ute på landet) väntar på oss när vi kommer hem, kyrkan kommer fr.o.m fredag bli en byggarbetsplats!!! De måste fixa putsen på kyrkan - MEN NU??? Tydligen kommer det vara ett möte imorgon hur de ska lösa problemet; två alternativ har de redan kommit på...
1) hänga upp något vitt, skirt skynke på byggnadsställningarna
2) klä byggnadsställningarna med björkris...
SNYFT!!! Jag vill INTE gifta mig inuti en byggarbetsplats med vita skynken fladdrande!
NÄr det gäller groggvirke är det svårt att räkna exakt, men det är ju sånt som det inte gör något om man har för mycket av, det går ju alltid åt hemma sedan.
Vi har cola, fanta, sprite, massa olika sorters juicer, tonic, russian, tranbärsjuice, roses lime och vanlig lime.
jadam 070707
min shopping gick inte alls bra i kista, börjar undra om det är något fel på mig. Igår var jag på Panduro och kom ut ur affären med BARA det jag gick in för att köpa, i Kista hittade jag inte alls det jag skulle ha, dock massa annat. SÅ det blev inget köpt. Händer aldrig att jag inte kommer hem med massa andra kassar istället...
hur gick det för dig?
Snart hela kittet
Jag vet, jätte jobbigt, började nästan gråta när vi provlyssnade i kyrkan. Har musiken på datorn och "tränar" på att höra den =)
Idag har jag bokat airbrush till den 5 juli... Här är det ingen risk att solen tittar fram så det är bäst att vara på den säkra sidan!!!
Har fortfarande inte hittat något till håret...
Vilken låt ska ni ha till brudvalsen?????
Vi kommer ha 9 minutersklassikern An der Schönen blauen Donau, eller hur det nu stavas... kommer inte dansa hela själva, efter 2 min får vi sällskap på golvet av sambons föräldrar och våra toastmasters och lite syskon
Hej tjejer,
Av någon anledning börjar jag tvivla kring valet av middagen. Vi valde ju buffe - dels ville sambon helst ha den - och dels för att vi ville ha en avslappnad, rörlig atmosfär, och med 32 gäster funkar ju buffé smidigt. Är menyn FÖR enkel?
Kocken/arrangören är en überkock, erkänt duktig och jag är säker på att han kommer att stråla vid grillen. (Jag borde fixa med bordsplaceringen eller festprogrammet, inte pilla på sånt som eg. är klart).
Här kommer iaf menyn som vi tog fram alla 3 - vad tycker ni? (Annat för vegetarianerna.)
På grillen:
Lax med bacon och chili
Grillspett
Kycklingklubba
Grillade grönsaker
Tillbehör:
Bruchetta
Bröd två olika sorter
Grisinipinnar
M.Oliver
M.Kronärtskockor
Mixad fetaost, solt,tomater
Heta räkor
M.Kikärtor
Ost två sorter
Potatissallad
Pastasallad
Matig sallad ( lök, bönor, sallad, minimajs, tomat, gurka )
Sittande dessert - marinerade frukter och sorbet.
Bröllopstårta: Vitchokladmousse med hallonfyllning (spec. beställd fr en konditori)
Tack fr en som börjar odla bridezilla-drag nu på sluttampen...