• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • Felicity_Cute

Halloj!

Nu är det inte många dagar kvar! 28 dagar eller liknande! Jag kan knappt fatta det, vilket pirr i magen när jag tänkter på att jag ska bli fru!

Men nu vill jag bara ha hem min klänning som är hos sömmerska, det skulle bara ta tre veckor och är nu åtta veckor, Och hon hade dessutom slarvat bort mina kontaktuppgifter! Men på måndag får jag hämta den och tisdag hämta ringen! Längtar! Ha det!

• Fru0707

Yes fick vårA ringa igår, helt undebara.. MEN min ena ring är lite för stor.. så måste skicka tillbaka den för ändring :( Hur kan man lyckas laga ringarna olika stora undrar man juh.. Men de kommer att bli sååå fina så *glad*

• förhoppningsis

Gerda
    Vilken underbar box!! Var har du hittat vikmallen till den?
    Känner igen dilemat med papper som inte är samma. TIll våra vigselprogram har jag en annan nyans av blått papper, och vilken ångest jag har haft över det!
    Försöker förklara för mig själv att de var i precis rätt hårdhet, i flerpack så mycket billigare än de andra + 20% rabatt! Och att den färgen jag ville ha inte fanns i den hårdheten. MEn jag kunde ha letat i massa andra affärer. Känner mig som en dålig Bridezilla nu =(
    Funderar på att om jag hittar i rätt färg nu när jag har sommarlov så ska jag nog göra om dem. SAmbon kommer bli galen!

• Gerda

förhoppningsis

Haha, finns det graderingar av bridezilla? Då är jag nog en ganska dålig sådan, förutom kring trycksakerna o papperspysslet - där får jag höga poäng. Skönt med sommarlov för dig nu! Gick tentan bra? Nu kan du blomma ut till den bridezilla som du vill vara!

Förstår precis vad du menar! Jag har skrivit ut 4 bordkort (roliga saker att läsa som ska finnas i invikningen av bordkorten) i rätt cremepapper, men behöver 2 till och det kanske får bli i fel papper... och oj vad tråkigt det är!

Askarna har jag stansat ut från en Sizzix maskin, som pappersaffären har som extra kundbonus förmån De hade 3 mallar att välja mellan, men jag föll för hjärtförslutningen. Jätte bra, stansade även ut siffror till bordkorten och placeringsbanden... pyssel är så kul!

Du kanske kan höra runt i Stockholm och höra om nån affär har den sizzix maskinen? Annars finns det säljare på ebay som stansar sånna lådor - men då får man ta den papperssorten som de har.

• förhoppningsis

Oja klart det finns graderingar på bridezilla skalan, sånna som vi som har mildaste varianten men matchande pyssel hela vägen till de som är helt galna och tvingar gästerna köpa slipsar i samma färger allihop och flyga in en viss sorts orkideer från andra sidan jorden och liknade.

Har kontrollbehov men är inte galen rabiat, gillar att pyssla och vet att något kommer säkert gå fel men det är förmodligen ingen större katastrof även om det kommer kännas så då.

Vi får se nu när tentan är inne hur många av mina pysselideer som verkligen blir genomförda och hur många som jag bara kom på att jag "Måste" göra istället för att plugga, lustigt var jag undermedvedvetet producerade pyllesideer för att locka bort mig själv från böckerna

• Gerda
    Jo, "roliga-hjärnan" är mkt flinkare än "borde-hjärnan".

Min morbror gifte sig på Maui och för hans blivande dög inte alla de exotiska blommorna på hawaii utan hon flög in blommor från californien - vilket kostade multum. Man skulle tycka att det är lika bra att passa på att utnyttja den vackra floran från ön! Samma sak med att hyra in stolar från ett annat hotell, när den ballroom på Ritz carlton hade matchande middagsmöbler... men hon tyckte att färgen på stolarna inte var helt rätt. (De hade uppsättningar för olika färgteman... men det räckte inte.)

Hon var en mixed-bridezilla - ena stunden konstiga måsten och i andra (i mina ögon viktigare saker) områden helt likgiltig!
  • Dalabrud-07

Hur har det gått med alla föraningar om hippor? Har ni klarat er eller?
    Jag har ju iofs fått en, men det kan bli en till.... Midsommar ligger ju lite taskigt till för den delen....

• Dalabrud-07

Nu ska jag gå in lite skor! Är för dålig på det, men jag ska packa om lite kläder, så då tänkte jag passa på!

• mirimax

Hi hi igår vart man hippad Visste att blivande mannen skulle bli sexad och var helt säker på att det var min tur nästa helg Men tji fick jag Det var superkul

• förhoppningsis

svårt att gå in skorna, är så varmt inne hos oss nu att jag inte vill ha dem, vill inte ha något på mig alls faktiskt =)
    NÄr svalkan kommer å man sitter framför tvn så går man ju lixom inte in dem...

Svar på tråden 070707 tråd 6