Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Fru Nibla:
Superbra ju!
Tur att man har vänner & familj som kan hjälpa till i diverse bröllopssysslor.
En väninna till mig kommer att fotografera tex. Hon håller på att utbilda sig till fotograf, har kommit in på en utbildning i USA, då endast genom meriter.
Så jag sätter mitt hopp till henne.
Nibla: Va bra att ha kontakter!! Jag skulle gärna vilja se nått kort från er bordsdekoration, speciellt blommorna för att få ett humm om hur stora blommstergrupper ni fick plats med. Tänkte på det du sa, att det var lite trångt!
Var och pratade med en blomsteraffär ang. min brudbukett igår. Har varit lite orolig över att det ska vara svårt att få en med blå hortensior, men det var inga problem! En bukett skulle gå på ca 450kr. Är det dyrt? Tyckte inte att det lät sååå dyrt. Däremot vet jag inte hur jag ska dekorera på borden... Funderar på att köpa en hortensiaboll och ställa i en hög vas, eller lägga i en lägre... får leta runt lite efter inspiration!
Freda: Nja... förgifta... kanske det kanske? *fniss* Fast jag tror att jag nöjer mig med att slänga ut ett lager olja på golvet så att alla halkar i sina dyra kostymer! *skrattar elakt*
Hej tjejer!!
Vilket tråkigt väder det är idag...
Hoppas på bättre väder imon då min lillasyster tar studenten
Gud!! va man kände sig gammmal helt plötsligt... haha
Tezz,
450 kr!?!?!??! Det lät ju jättebilligt för en brudbukett. Eller menade du 450 kr för en bukett med Hortensia och så tillkommer arbetet för buketten?
De priser jag hört går upp mot 1000 kr för en brudbukett...
Jag har inte ens tänkt på det med bordsdekorationen. Vi ska snart ha provsmakning i restaurangen så vi får väl ta upp sånt då.
Tror faktiskt att dom skulle stå för det om jag inte mins helt fel.
Nides: Japp, kyrkan är bokad=) Det blir i Lysekils kyrka, men inte förrän 26 juli nästa år.. Tidigt ute! men tydligen populär kyrka och festlokalen är uppbokad tidigt så det är lika bra att få det gjort tidigt såm an är säker på att få datumet som man verkligen vill!
Men sambon tycker väl att det är liite tidigt att börja planera bordsdekorationer o färgtema osv, men det är ju så himla roligt!!!
TezzAmore:
Lite olja låter ju osså som en skoj idé
Jag tänkte nog ha guldsprayad murranka, med rosor som går i min brudbukettfärg...
som bordsdekoration.
TezzAmore:
Jag skall ha något liknande denna buketten:
www.bernzonsblommor.nu/view_image.asp&p2=Ljuvlig%20droppe&p3=med%20vita%20dendrobium%20orkidee%20i%20droppen
Fast utan lilja.
Priset skall hamna runt 500:- å det tycker jag är billigt.
en liten kort hälsning från Paris. Hänger på flygplatsen i väntan på planet till Spanien. Kroppen i total chock-väckarklockan ringde 0430...
Tezz... skall vi ha jobbutvecklingssnack? Jag hjälper gärna till
Nibla: Vi stod och pratade en bra stund med honom och han va verkligen entusiastisk och intresserad! Han sprang omkring i lokalen och plockade fram den ena blomman efter den andra och plockade ihop en jättevacker bukett med hortensia (visserligen rosa, men man kan beställa blå)jättesnabbt! Vi pratade jättelänge om bindning osv. Så frågade jag vad en sån brudbukett skulle kolla, han tittade ner på blommorna en stund och räknade och sa den 400 - 450kr! Oj, va bra tänkte båda sambon och jag! De behövde inte få in beställningen förräns senast 2 veckor innan heller! Så plockade han fram ett ex. på en corsage (till mannen) och en liten bukett till tärnorna! Priset på dom frågade jag faktiskt inte efter, men om brudbuketten kostade 450kr så borde ju inte resten bli så superdyrt heller!