Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Är lite irriterad på vår guldsmed. När vi var där första gången och diskuterade hur ringarna skulle se ut pratade vi i runda slängar om pris. Vi sa att vi tänkt lägga runt 5000 kr eftersom vi skulle lämna in guld som han skulle smälta ner. Han fnös och sa att det kommer inte upp i så mycket.
Idag ska vi hämta ringarna och igår pratade N med honom och sa att det kommer gå på 7200 kr! Och då har vi fått ett jättebra pris och två helt unika ringar! Jag är helt övertygad om att ringarna är jättefina, men går priset över det man kommit överens om, ringer man inte och kollar att det är ok först?!?!??!?!
Till saken hör att det är en avlägsen släkting till N's mamma, så det blir ju lite känsligare när man känner honom på ett privat plan också............
TezzAmore:
Oki doki!
Då är jag med.
Bra att jag har lärt mig att vi skall ha en toastmaster & en toastmadame
Fröken Malm:
Tycker det låter lite små knepigt utav din guldsmed. Några hundralappar tycker jag är ok att det kanske kostar över det överenskommna priset.
Men inte 2200:-
Förstår att du blir lite (mycket) irriterad!
*muttrar*
om jag räknar (vilket inte är mitt bästa ämne) är det en ökning med 44%. Jag skulle tippa att det inte faller under konsumentköpslagens ramar för variation.
Mina tummar är har börjat bli blå ...
lykke07:
Är dina tummar blå?
*filurar*
det är den officiella Hålla-tummarna-för-Carma-dagen
lykke07:
Åh, sorry, det hade jag missat.
*mina tummar har hunnit bli ljusblå*
Satt och funderade på vad vi ska för musik i kyrkan. Nån som har bra tips på låt som solisten kan sjunga under vigseln och nån låt vi ev. kan ha som utgångslåt?
Jag har kommit på att det är jättesvårt att packa en resväska utan tummar, så jag kniper med tårna och skinkorna istället
Verkar konstigt med så mycket pengar extra när ni har lämnat allt guld dessutom... Hmmm...
Haj bruttor
Sitter nu på firman. Tråkigt
Men vad gör man inte för att göra papsen glad (måste tänka på 11/8 )
Idag fick vi vårt första svarskort på inbjudningarna. Jätte kul, MEN vem f@n e det som har svarat????
Dom har inte skrivit i sitt namn, bara strykigt under att dom kommer??????????
Tänk när man fått alla svarskort och ingen har skrivit i sina namn, HJÄLP!!!!
Jag hoppas det är svärmor, hon ringde igår och tackade för den jätte fina inbjudan