Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Lykke,
Självklart! Tror säkert att det finns massa saker som man lägger krut på, som man egentligen inte behöver.....
Nu skulle jag vilja ha lite hjälp av er tjejer!
Vi ska gående bord på Kaffe & Avec och vi dividerar fram och tillbaka vad som blir bäst: (med risk för att bli ett långt inlägg)
- Ha kaffe, avec och bakelse på gående bord, så gästerna får ta för sig och gå och sätta sig på sin plats. (med risk att det blir för mycket att bära)
Bakelserna kommer bla stå på en hög tårtställning, de andra bakelserna ska antingen stå på en bricka så folk får ta för sig, eller så står en serveringspersonal och ställer ut bakelser på assietter så det bara är för folk att ta.
- Eller så tar man kaffe & bakelse på gående bord och så serveras avec vid bordet
-Eller så tar man kaffe & avec på gående bord och så står bakelser på varje plats.....
GAH, vad svårt!!!!!!!!!!!!
Fröken Malm: På Calles hemsida så rekomenderar de att man tar ut pengar i automaten som finns på plats. Då tillkommer ingen avgift alls (eftersom man tar ut euro! Fast hur ska man veta exakt hur mycket man ska ta ut? Då måste man ju plocka på sig allt, räknna ihop allt och sedan springa ut ur affären för att ta ut pengar? Verkar ju krånglig!
Malm: Tänk att en sån enkel grej som dessert kan bli så krånglig! *fniss* Det var faktiskt ingen lätt fråga, speciellt eftersom ni är så många med! *funderar*
Hur många sorters avec ska ni ha? Ska ni ha olika sorter kanske det kan stå på ett bord, så får gästen välja själv och cateringpersonalen kan hälla upp medan de tar sin tårtbakelse? Kaffet kanske kan stå i kannor på borden?
*funderar vidare*
Vi ska ha två sorters avec, likör och konjak.
avec vid gående bord. man har ju ett par sorter och då har alla möjlighet att välja på alla sorter.
Sen blir det svårare. kaffekoppar o termosar på borden är ju helt ok men om det är tedrickare... hmmm
mitt sörlsa gär ändå bakelse o avec på gemensamma bord o kaffe vid platsen
Fredag: Tack för omtanken förresten!
Lykke: Skulle jag anmäla dig med på Schlageraftonen imorgon?
TezzAmore:
Kan du skicka Calles hemsida?
Fredag: Varsågod!
www.calle.dk
TezzAmore :
Aha, är det i Danmark?
Det hade jag ju helt missat.
Då har vi tydligen både tittat på ställen i Danmark & Tyskland.
Vilken koll jag har!
undra hur jag skriver.... jag förstår knappt den sista raden själv i mitt förra inlägg *slår mig själv över fingrarna o leker svenskalärarinna*
anmäla mig Tezz- skulle man anmäla sig? Ja snälla i så fall