• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3

Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
  • Puman-prinsen

Jag skickade hindersprövning för 2 veckor sedan men inte fått tillbaka något. Någon som vet hur lång tid sånt tar eller får man inte tillbaka nåt papper?

Och vid byte av efternamn, hur långt innan bröllopet ska man skicka in det?

• Carma07

Malm: Ditt träningspass idag låter ju riktigt roligt.
    Tråkigt med din kollega förresten. Sucka och himla tillbaka till henne vet ja.

• Fröken Malm

Petra,
    Hon heter Elisabeth Wanngård. Samma som ska sjunga på mitt bröllop den 19/5. Du är välkommen och "provlyssna" då om du vill!

• Puman-prinsen

FredagenDen13- Bara att fråga på
    Nåt som inte är löst som jag kanske kan hjälpa med?

• Fröken Malm

Puman-prinsen,
    Det tog ca två veckor för vår hindersprövning att dimpa ner i brevlådan. Blanketten om namnbye skickar vår präst in.

• Puman-prinsen

Fröken Malm - 2 veckor från det att ni skickade in? Hmm då borde vi få det snart.
    Ok! då vet jag
    Med pass mm när ska man göra allt det?

• Fröken Malm

Passet fixar jag efter jag kommit hem från bröllopsresan. Har bokat resan i mitt flicknamn eftersom vi åker redan dagen efter bröllopet.

Så fort blanketten om namn kommit in till Skattemyndigheten så tror jag att vissa ställen, banken tex får ändring om namn automatiskt.

• TezzAmore

Puman-prinsen: Har du skickat in "Ansökan och försäkran om Hindersprövning" så ska du få ett intyg från skatteverket som du lämnar till prästen/vigselförrättaren.

"Anmälan om byte av efternamn" görs till Skatteverket eller till vigselförrättaren senast i samband med vigseln.

Läs mer här: www.skatteverket.se/download/18.d1afd3103d689ac2a80002202/763106.pdf

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3