• Tanja

Stjärntecken?

Jag är lite intresserad av astrologi och undrar vilket stjärntecken ni och era partner har? Vet ni om era tecken "passar ihop", och har ni någon gång märkt av era olikheter och likheter?

Själv är jag stenbock och min blivande tvilling, tydligen mot alla experters rekommendationer... Vi är ganska olika på många punkter men tycker att det är det som gör det hela intressant :)

• Svar på tråden Stjärntecken?
  • Ia 20/6

Jag är skorpion och min blivande är fisk, vilket ska vara en bra kombination sägs det. Och det stämmer - vi kompletterar varandra ganska bra, jag har tex hett temperament medans min sambo sällan brusar upp. Han har verkligen tålamod med mig.

• Nässla

Jag är skorpion, och min älskling är jungfru...Inte den bästa kombinationen om man får tro astrologin, men det funkar alldeles utmärkt..

• skorpis

Jag kan inget om astrologi, men jag är kräfta och min blivande man är fisk. Jag hoppas det är en bra kombination, iallafall så tycker vi att vi passar bra ihop (vilket ju är viktigast).

• Lill Anna (-03 el -04)

Skorpis!! Du kan vara lugn, det är en bra kombination :)

• ichm

Här har ni två stadiga (i dubbel bemärkelse ;)) oxar, vi är födda med exakt ett års mellanrum (han -71, jag -72) Vad säger du om det?

• kvinnan_som_dansar_med_vargar

Min kära är fisk och jag är jungfru

• 17juli-03

Här är vi två fiskar... =)

• beckafisk

Natalie-
    Ja jag kan lite om astrologi och är mycket intresserad. Har gått en grundkurs på Astrologins hus i Stockholm (jag och en massa tanter hihi).
    Jag har sett att många par har soltecknet i stjärntecken brevid varandra(såsom fisk och vädur). Väduren är det första tecknet i zodiaken "det lilla barnet". Fisken är det sista tecknet i zodiaken "den gamla gubben". Så tecknen är olika men fascineras av varandra och kompletterar varandra bra tror jag! Jag älskar vädurens nyfikenhet på allt i livet. Jag dras själv mest till eldtecken(vädur, lejon, skytt). Men mina tjejvänner är ofta vattentecken(kräfta, skorpion eller fisk).
    kram beckafisk

• lila

Jag är Fisk och min tillkommande är Kräfta. Finns det någon arstrologi kunnig här som vet något om den kombinationen?

• beckafisk

kvinnan_som_dansar_med_vargar Olämpligt?

Fisk och jungfru är oppositions-tecken, mitt över året på motsatt sida. det kan vara en bra kombination då man komlpetterar varandra och förstår varandra bra. Särskilt i känslolivet. Jag har många Jungfru vänner och jag känner mig väldigt lika dem i känslor, men är inte lika praktisk och jordnära kanske.

Svar på tråden Stjärntecken?