• Tanja

Stjärntecken?

Jag är lite intresserad av astrologi och undrar vilket stjärntecken ni och era partner har? Vet ni om era tecken "passar ihop", och har ni någon gång märkt av era olikheter och likheter?

Själv är jag stenbock och min blivande tvilling, tydligen mot alla experters rekommendationer... Vi är ganska olika på många punkter men tycker att det är det som gör det hela intressant :)

• Svar på tråden Stjärntecken?
  • Cecilia 29/6-02

Vad kul! Jag kan ingenting. Jag är fisk och min man jungfru (kul kul... ). Vi är enormt olika, jag hetsig och ibland väldigt osäker, han stabil och trygg. Vi är varandras totala motsatser faktiskt, det vi mest har gemensamt är att vi har lätt för att busa och skratta. Och sen delar vi ju synen på livet också, men just personligheterna är väldigt olika. Vi har frontalkrockat några gånger, men oftast så "väjer" min man så det går bra.

• Mira2003

Jag är fisk och min fästman är vattuman. Inte heller någon relation att satsa på sägs det...*s*

• fru elf

Kvällis...*ler*...Detlåter spännande...är lite intresserad själv. JAg själv är våg o min blivande är vattuman

• Ettan

Hejsan!
    Jag är jungfru och min blivande vattuman. Har ingen aning om vi passar ihop enl. astrologin. Som personer och bakgrund är vi väldigt olika men vi har gemensamma intressen och älskar varandra passionerat. Vi delar samma livssyn och har aldrig tråkigt tillsammans. Vi kan prata om allt, han är dessutom min bäste vän.

• Mira2003

Men det som vi räknar som det tecken vi är födda i är soltecknet. Månen är tydligen oxå viktig. Och när jag föddes stod månen i lejonet....som är ett eldtecken.

• Tjolanta

Jag är lejon å han fisk.... Kan heller inget om astrologi... Hoppas det dyker upp nå´n som kan en del om att :) Så man får veta....

• Lena_O

Det lönar sig att få ett horoskop ställt, det ger fler svar än man hade tänkt.

Själv fick jag svar på massor av frågor, som jag hade grubblat på.

Enligt soltecken, om man tar det enkelt, så passar jag och min sambo INTE ihop. Men, läser man om astrologi och är intresserad, som vi båda är, så lär man sig att förstå den andres egenheter, svagheter och styrkor, och kan på det sättet lösa eller hindra eventuella problem.

[tips]
    Det finns en butik på Drottninggatan i Stockholm (tror att dom är tillgänglia via Internet nu) så kan man få horoskop ställt. Det följer med lite förklaringar, men man kanske bör ha någon form av litteratur hemma. Det som är bra är att man slipper räkna ut alla planeter själv.

[passar/passar inte]
    Det jag har märkt däremot, är att jag passar inte ihop med vissa teckenkombinationer. Alltså kombinationen av sol- och måntecknet. Jag skriver inte vilka tecken, men det slår nästan aldrig fel! Jag kan känna det på mig, när jag träffa vissa människor att det bara inte fungerar. Så visar det sig senare att dom har just denna kombination.

• marre

Halloj!
    jag är skorpion och min sambo är vattuman. Har hört att vi inte ska passa ihop av andra. Något som kan tala för att det skulle stämma är att vi båda är så envisa...

• CyberPet

Jag är skorpion och maken är på gränsen, han är skorpion i många stycken och sen har han lite skytt också. Vi passar enligt "proffsen" ihop trots att vi ligger så nära varandra då vi har andra planeter som harmonierar. Jag är hetsigare än honom (är inte alla tjejer det?) och han är mer en filosof.

Här kan man ju kika lite också och få ett eget horoskop gratis eller kolla hur era tecken passar ihop:

www.astrology.com/

Petra

• solbruden

Jag är skorpion och min fästman vattuman. vi ska heller inte vara något att satsa på, men man ska inte alltid tro på sånt ju...Eftersom vi gifter oss om fem månader...

Svar på tråden Stjärntecken?