• Tanja

Stjärntecken?

Jag är lite intresserad av astrologi och undrar vilket stjärntecken ni och era partner har? Vet ni om era tecken "passar ihop", och har ni någon gång märkt av era olikheter och likheter?

Själv är jag stenbock och min blivande tvilling, tydligen mot alla experters rekommendationer... Vi är ganska olika på många punkter men tycker att det är det som gör det hela intressant :)

• Svar på tråden Stjärntecken?
  • Natalie

Min förlovade o jag är idealiska för varandra, jag fisk och han skorpion....dvs 2 vattentecken, och det stämmer faktiskt! Vi förstår varandra känslomässigt och vi är ganska lika, bara det att jag är mer förvirrad, sprallig och galen och han är mer sansad, lugn och vet vad han vill. Jag tror verkligen på astrologi, men man ska inte gå efter enbart soltecknet, utan göra hela horoskopet o jämföra.
    Kram

• karon

Vi är båda stenbockar och envisa som få... Ska stämma rätt så bra för varandra har jag för mig!

• Lill Anna (-03 el -04)

Jag är fisk och min älskade kräfta.. Det är det ultimata.

• Ullis

Jag är Oxe och M2B är född 21 juni (midsommar). Har ingen koll vilket stjärntecken. Men vi är rätt olika:
    Jag är social - han ensamvarg : jag vill prata om allt - han vill helst slippa diskutera : jag är hetsig - han har nog ALDRIG varit arg
    Fast om det har med stjärntecken eller manligt - kvinligt att göra vet jag ej.
    Vad säger experterna - passar vi ihop?

• Charlottsky

Opposites attract...

När det gäller personlighet tror jag inte på manligt-kvinnligt utan bara individuellt...

• Hemligt bröllop 7/12

Hmmm, jag är oxe och för många år sedan fick jag en liten bok om hur oxen ska vara.

Vad vi skrattade!
    Jag är känd för min bedrövliga kokkonst (hur jag överlevde innan min man kom in i bilden är en gåta!), jag har aldrig sytt en gardin i hela mitt liv och något mindre svartsjukt får man leta efter (har ibland tom varit orolig att det är nåt fel på min kärlek till honom, men jag bara litar på honom).

Enligt denna bok skulle oxar vara hemkära, pysslande, matlagande och oerhört svartsjuka. Men, vem vet, månen kanske hade ett ovanligt läge när jag föddes.

Fast visst är det skojigt att läsa horoskop även om jag aldrig skulle våga följa ett råd som baseras på astrologi.

Min man är kräfta vilket jag har för mig är en helt OK match för mig, vare sig för eller emot (enligt nån internetsajt för ett par år sedan).

• cissan 28/6 2003

Jag är kräfta och han är oxe. jag kollade hur det fungerade på astrology.com Det stod att vi argumenterar en hel del, vilket vi gör, men att vi ändå är ett bra par.

Vilken tur! :D

• Ullis

Hemligt bröllop 7/12
    Jag är oxe och allt du räknade upp stämde fruktansvärt bra. Visserligen är jag inte svartsjuk vad gäller min M2B, men däremot på min syster med jämna mellanrum (just nu är hon på semester i Australien i 3 månader)

• Hemligt bröllop 7/12

Jag skulle också vara svartsjuk på min syster om hon var i Australien när jag sitter här.

• Natalie

Hej "beckafisk"!!
    Var har du hört att tecken som är bredvid varandra går bra ihop? Det var intressant!! Jag är åxå fisk och vädurar dras ofta till mig av ngn anledning! Kan du ngt om astrologi?? Jag är jätteintresserad själv!!

Svar på tråden Stjärntecken?