• Tanja

Stjärntecken?

Jag är lite intresserad av astrologi och undrar vilket stjärntecken ni och era partner har? Vet ni om era tecken "passar ihop", och har ni någon gång märkt av era olikheter och likheter?

Själv är jag stenbock och min blivande tvilling, tydligen mot alla experters rekommendationer... Vi är ganska olika på många punkter men tycker att det är det som gör det hela intressant :)

• Svar på tråden Stjärntecken?
  • evanisse

Jag är stenbock, sambon vattuman. vet inget om hur vi borde funka ihop. Men å andra sidan tror jag inte speciellt på astrologi.
    MEn vi är ganska olika så mycket kan jag säga även om många säger vi är lika (utseendemässigt). Finns t.om. de som tror vi är syskon, vilket är mindre kul!

• Kirta 15/2`03

Min blivande är vädur och jag är lejon :D
    Det går alltså i eldens tecken i våran familj, och det märks ibland!

• f.d. Svart brud

Jag är en typisk våg (har myket svårt att besämma mig för saker) och min man är ett typiskt lejon (älskar att få beröm). Vi passar bra ihop och har aldrig bråkat. Sjärnteckenmässigt går vi tydligen mycket bra ihop, då vågar och lejon tydligen "har ett mycket bra kärleksförhållande" och är "ömsesidigt förstående".

• Charlottsky

Jag är oxe (fast det är det många som inte tror vid ett första påseende) och min man jungfru. Två ganska stabila jordtecken m a o.

Jag tror nog liiite på det där. Har nämligen en bror som är jungfru och när jag träffade min man var det vissa personlighetsdrag som jag mycket tydligt kände igen, t e x perfektionism, detaljintresse, kritiskt granskande, och värst: egenskapen att dra urusla skämt och sedan skratta åt dem själv! Nästan lite kusligt...

Min f d är skytt, hopplöst kombination med en oxe sägs det. Och ska man snacka om temperament så är jag en stilla pöl jämfört med den mannens humör.

Lustigt nog är 3 av mina bästa väninnor födda i tvillingens tecken, fast oxar och tvillingar sägs vara för olika för att kunna förstå varandra...

Kul med astroligi är det i alla fall.

• peetu

Både jag och min sambo är födda i Oxens tecken..vilket väl inte ska funka så bra..
    men det gör det för oss!

• sara24/5

Min sambo är fisk och jag sista dagen av tvillingarna (har fått för mig att jag mer stämmer in på kräftans "beskrivning"..)

• Jj?

Skytt och lejon. Vi ska tydligen komplettera varandra bra. Någonting om att han står ut med min bossighet utan att låta mig köra över honom. *ler*

I verkligeheten fungerar det som så att så länge han tycker att jag har rätt så får jag bestämma, men om han inte tycker som jag så bestämmer han. Eller nåt. *ler*

*kram*

• Juni 2003 - blivande Mrs C

Jag är stenbock, M2B är tvilling. Som sagt, enligt astrologi-böckerna är det det värsta möjliga kombination...

Men det känns otroligt bra att vara med honom! Min f.d. var också en tvilling och i det förhållandet var allt sant som är skriven om stenbock-tvilling-förhållandet! Men min blivande och f.d. är helt annorlunda - så vad säger det om stjärntecken egentligen...

• Fröken Snö

Det är solens placering i födelseögonblicket som anger vårt stjärntecken. Men astrologi är så mycket mer än bara kunskap om soltecknet. Var stod månen? Var stod Merkurius? Osv. Vidare beror det på hur de olika planeterna står i association till varandra. Arbetar de i symbios eller mot varandra (det senare kan skapa konflikter inom sig själv). En gren inom Astrologin menar att man ska vrida hela horoskopet 30 grader motsols. För mig betyder det att solen stod i Skyttens tecken när jag föddes. Skyttens temprament och sätt att vara stämmer mycket mer inpå mig än beskrivningar av Stenbocken. Så kanske är det sant.

Vad vill jag egentligen ha sagt?? Jo, att soltecket inte styr allt och därför kan man inte bara titta på detta när man ser om man passar ihop eller inte. Men visst är det skoj och spännande med astrologi!!

• beckafisk

Jag är fisk och han är vädur. Två tecken som ligger brevid varandra. Brukar fungera bra med tecken som ligger brevid varandra även om man är väldigt olika. Han har venus i oxen och det tyder på en trogen partner vilket nog är bra nu när vi ska gifta oss. Gillar verkligen stjärntecken! Ska skriva alla bröllopsgästers stjärntecken när jag beskriver alla gästerna till bröllopsfesten!

Svar på tråden Stjärntecken?