• Miss Cykel

Sicilien - tips?

Kan någon ge oss lite tips om Sicilien? Vi funderar på att tillbringa vår bröllopsresa där, två veckor. Vi vill inte ha det så "turistigt" och gärna bo på ett par olika ställen på ön. Vi flyger till Catania.

Finns det någon som kan rekommendera Sicilien?

• Svar på tråden Sicilien - tips?
  • Suffeli

Vi bodde inte i Taormina så tyvärr kan jag inte tipsa om något hotell.

• Miss Cykel

Jo, det är nog skönt att däcka i solstolen. Åh, vad jag längtar! :) Vet du hur stränderna i Taormina är? Vi var i Rimini i somras och där stod det 10 rader med parasoller och man låg som packade sillar. Det vill vi inte uppleva igen...

Vi åker från Arlanda.

• Miss Cykel

Suffeli: Var bodde ni? Något du kan rekommendera?

• Miss Cykel

Åh, 1000 tack för den svenska sidan! Äntligen kan man få läsa lite om hotellet också! ;)

• Honey Boo

:) Det var lite detektivarbete på google som gjorde det!

• anjo_73

Vi ska också åka till Sicilien på bröllopsresa. Jag var där med min familj för några år sedan och Taormina är jättefint! Dock har vi valt att bo nere i Giardini-Naxos.

Det är lite dyrare i Taromina än nere i Giardini-Naxos och det är såpass lätt att ta sig dit upp, så att vi har tänkt åka dit flera gånger under vistelsen. Hotellet vi har bokat har en minibuss som kör upp till Taormina ett par gånger dagligen och där man kan åka både dit och tillbaka med.

Hotellet vi ska bo på har dessutom fördelen att ha halvpension, så vi får frukost och middag varje dag. Visserligen kan det ju vara mysigt att äta ute någon dag iallafall och så kanske man är iväg på nån utflykt någon av dagarna, men det kan vara skönt att slippa tänka på middag på restaurang varje dag iaf.

• Miss Cykel

anjo_73: Vad heter hotellet ni ska bo på? Vilken researrangör?

• Suffeli

Vi bodde i Tropea, en liten pitoresk stad på fastlandet, typ 10 mil norrut från Sicilien. Inget ifall man vill ha "håll igång", men ifall man vill njuta av det typiskt italienska passar det bra. Människorna där var dåliga på engelska så vi fick använda teckenspråk för att göra oss förstådd ibland :) därför blev det ännu mera italienskt på något sätt. Mysigt! Jag gillade stället!

Svar på tråden Sicilien - tips?