21 juli 2007 part 2
Hej tjejer!
Nu har vi planerat så länge så tråden har stängts! Jag tar mig friheten att öppna en ny! Den gamla tråden finns här www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1986929.html om nån saknar den!
Hur går det med planeringen?
Hej tjejer!
Nu har vi planerat så länge så tråden har stängts! Jag tar mig friheten att öppna en ny! Den gamla tråden finns här www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1986929.html om nån saknar den!
Hur går det med planeringen?
Hej hopp på er, här är det ganska lugnt. Jag borde kanske vara mycket mer stressad än jag är??? Är en sådan som fixar det mesta i sista minuten, men detta är ju liksom inget man gör på en dag... huu. M2B är coollugn och tycker det är gott om tid...hmm.
Vi håller på att diskuterar tårta och brudbukett just nu. Vi ska ha festen hemma och laga maten själv med hjälp av goda vänner och släkt. Vigseln ska ske utomhus. Klänning och frack är fixade. Jag har hittat en ring jag ska beställa. Näbbarnas kläder har jag inte fixat än, måste ge mig på det snart. Fotograf är ordnad, inbjudningar utskickade... vi ska inte ha något vigselprogram. Hjälp mig, vad ska jag göra härnäst? Hindersprövning är klar oxå.
Vi har äntligen tagit ett beslut kring solosånger. Det har inte varit lätt, det finns ju så oändligt mycket att välja på.
För kärleken skull - Ted Gärdestad och Come what may från moulin rouge.
Har även bestämt mig hur min ring ska se ut så på fredag ska jag beställa den.
Har bokat tid för att träffa fotografen nästa vecka och vecka där på ska vi till restaurangen och provsmaka maten.
Så de sista dagarna har det hänt mycket
Har inte kommit så värst mycket längre med planerandet utan känner mest bara panik över allt som ännu bara är halvfärdigt!
Surfar runt på BT och kommer på nya saker hela tiden som jag vill göra eller ha men hur ska jag hinna allt? Kunde det inte finnas en särskild ledighet som man kunde få ta någon månad innan bröllop!?
:D Kanske finns "pab" = planering av analkande bröllop. :)
Här rullar det på med planeringen... tror jag. Jag vågar inte tänka efter så noga än... :)
Jag ska inte klaga på ledigheten för egen del - jag är ledig från midsommar och fem veckor framåt, dvs fyra veckor före och en vecka efter bröllopet. Första veckan är jag dock i Italien, men har ju ändå en del tid ledigt innan.
Men jag håller med! Det borde finnas bröllopsledigt, precis som det finns föräldraledigt :)
Här har det inte hänt så mycket. Både jag och sambon jobbar massor, och orkar inte riktigt ta itu med saker och ting. Hoppas vi kommer in i ett planeringsryck snart...
Idag har vi vår sista OSA-dag.
Igår hade 68 gäster tackat ja, 13 tackat nej och bara 10 ännu inte svarat. Måste säga att jag tycker att de varit duktiga på att svara i tid, även om det tyvärr kommit några tråkiga återbud.
Hur går det för er andra? Gissar att OSA-dagen börjar närma sig för fler än oss.
Vi har OSA imorrn. 90 inbjudna (plus ett tiotal småbarn) 70 ja (plus en ammande spädis) 9 nej och alltså 11 som ännu inte svarat. Ska bli spännande att se om de svarar i tid eller inte... :)
Jag börjar bli nervös för bröllopet nu... Men på ett bra sätt!
Ett par kompisar till oss gifter sig på lördag! Ska bli SÅ kul att få gå på bröllop! :D
AHAAAAAHHHH
nu börjar det blir riktigt snart!!!!
så mycket kvar att göra, allting är bokad, men annars känns det som om att allting är kvar efter det, om ni förstår?
aaaaaarhhhhhhhhhhhh
Vi råkade ut för en riktig överraskning i helgen. (Nä, inte möhippa/svensexa). M2b's äldste bror och hans fru ska ha barn. Jättekul! En liten sladdis :)
Det lilla smolket i glädjebägaren är att förlossningen är beräknad till 15-20 juli....
Det finns en lång historia bakom varför vi inte känt till detta förrän nu. En av anledningarna är att de bor utomlands, så magen har ingen sett IRL.
Nu håller vi tummarna för att bäbisen vill kika fram antingen nån vecka för tidigt eller nån vecka för sent.
Nu är det gjort och jag är hippad i lördags! Trots att jag anat datumet lyckades de lura mig och det rejält!
Kidnappningen var klockren. Syrran(som är VÄLDIGT tankspridd) ringde mig halv elva på fm och var gråtfärdig. Hon hade försovit sig (händer inte allt för sällan...)till en tenta kl 12 och bönföll mig att köra henne till skolan... Det är inte första gången jag verkligen slängt mig iväg för att rädda henne så jag funderade inget över det. Sambon skakade bara på huvet och sa något om oss två strulsystrar... Hoppade i kläderna som jag ej fått på mig än och var hos henne på mindre än 2 röda sek. Väl där parkerade jag för att invänta henne. Då smyger sig en bil upp bakom mig och jag ser hur något speglar. Försökte se om det kunde vara något annat än blåljus,men det var det. Ut klev en polisman som stegade fram mot mig. Jag ville bara sjunka genom asfalten... Han sa att han kört efter mig en bit och hade mätt min hastighet. Till saken hör att jag för det mesta kör för fort... Han bad mig visa körkort och reg.bevis vilket jag knappt hittade i chocken... Jag fick kliva ur bilen och folk som gick förbi kollade förstås snett på mig. Otroligt pinsamt! Syrran hade kommit ned och vi sa som det var att hon var sen och han förstod att detta ställde till problem men att han måste göra sitt jobb. Förstås, men jag var så arg att jag kastade in alla papper i bilen när han var klar. Han sa att vi fick se hur vi skulle lösa detta. Jag trodde jag skulle bli av med körkortet,vågade inte ens fråga hur fort jag kört först men sen sa han 64 på en 50 väg. Tänkte på vad sambon skulle säga om detta,det är ju dyrt... Men så helt plötsligt hoppas förstås hela tjejgänget fram och jag fattar absolut ingenting!!! Vad gjorde de där när jag fick böter liksom? Tog en stund innan jag fattade att det var hippan som anlänt! Så klockrent verkligen,jag var så chokad att jag inte ens sett att det var min kompis bil och att det satt en barnstol i den... "Polisen" var syrrans pluggkompis som fått tag i en riktigt polisuniform. Jag är så GRYMT imponerad av hans skådespeleri! Fattade verkligen ingenting, han var så jäkla bra!!!!!!!!!!!
Allt detta har de självklart fångat med videokamera från både buskarna och lägenheten och med ljudupptagning på "polisen". Tur iallafall att jag var så trevlig som jag ändå var mot honom... Men de hade ju vikt sig dubbla när jag stampade i marken och slängde in grejerna i bilen och var så där skitförbannad!!!
Antar att jag kommer bli ordentligt påmind om detta vid bröllopet...
Iallafall fortsatte vi dagen med massage och spa (tur för mina nerver behövde lugnas..) Sen proffssminkning, inspelning av låtar, picknick, restaurang och en sväng på krogen... En perfekt och helt underbar möhippa med andra ord!
Min sambo ska dock sova med ett öga öppet då han ej haft sin svensexa ännu och självklart hjälpt till att lura mig rakt i fällan...
Nu blev det långt men jag var bara tvungen att berätta!!!