21 juli 2007 part 2
Hej tjejer!
Nu har vi planerat så länge så tråden har stängts! Jag tar mig friheten att öppna en ny! Den gamla tråden finns här www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1986929.html om nån saknar den!
Hur går det med planeringen?
Hej tjejer!
Nu har vi planerat så länge så tråden har stängts! Jag tar mig friheten att öppna en ny! Den gamla tråden finns här www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1986929.html om nån saknar den!
Hur går det med planeringen?
Jo,det var jättekul att provsmaka tårta! Vi valde mellan vitchokladmousse/passionsfrukt och vitchokladmousse/hallon och valde det senare. Hallon bröt av fint mot den sötare chokladen. Supergott!
Jag vill också ansluta mig till denna nya tråden. Planeringen går framåt känns just nu som att läget är under kontroll. Men jag känner mig själv och vet att närmare dagen kommer jag komma på saker som jag borde gjort tidigare.
Våra föräldrar tar emot OSA och det är jätte roligt när man hör att fler och fler gäster tackar ja.
ÅÅÅ det låter jättegott med vitchokladmousse och hallon. Vi ska smaka tårtor om tre veckor. Längtar!
Här går det också framåt...ska göra våra inbjudningar under påsk tänkte vi och sen är det framförallt transport till kyrkan, tårta och blommor som är närmast på tur.
Tycker också det är svårt om man ska ha fribar eller inte. Min m2b tycker det verkar snålt att ta betalt men en tia eller nåt tycker jag var ett schysst pris.
Hur går det med era bröllopsfrisyrer? Jag har själv ganska kort hår men tycker det är svårt att hitta fina frisyrer om man dessutom helst inte vill ha krona eller slöja. Tips mottages gärna...
hej hej
vad roligt att du startade en ny tråd heleneli!! känns roligt bara 4 månader till. lite pirrigt också endå en massa kvar att göra!
idag har vi köpt 100 små glass på ikea, som ska bli 50 ljusluktor och 50 små vas.
köpt lite extra fina snäckor på plantaget som ska kompletera våra vanliga själv plockade snäckor.
köpte tyget till löpare förra veckan. grå/beige linnetyg.
kollat lite på tårtor och bakelser idag. stora prisskillnader det finns! allt från 25 till 48 per bit! konstigt egentligen.
vi har en toastmaster (vår gemensamma bästa kilkompis från sverige) och en toastmadame (min bästa tjejkompis från holland). så vi har en från båda sidorna/länder. var inte så svårt och ganska självklart i vårt fall faktiskt.
Jag hittade skor!!! jag är så glad. hade letad överallt i alla dyra butikker och så, men hittade inget som jag kunde tänka mig (har rätt svåra fötter och vill ha skor som sitter bra). men till slut gick jag in på skopunkten igen och hittade två par! ett par med klak för på dagen och ett par när fötterna är trötta för efter klockan tio. så glad!
om två veckor flygger jag ner till holland för att prova min klänning igen, ska också leta slöja med min mamma. känns viktigt att ha med henne på sådana saker.
pratade förra veckan med tjejen som ska fixa blommorna. jag vissade henne bukketen som jag hittade på nättet som jag tyckte var fint. det tyckte hon också och viktigare var att hon också tror att hon kan fixa det. nu ska vi bara bestämma oss, hur många corsage (?) och tärn/små buketer ska man ha? först tänkte vi; två pappor , fyra bröder och två bestmän ska ha varsin corsage och brudgummen ska har en lite större corsage, två brudtärnor ska ha en liten buket och kanske två mammor och två svärsystrar en liten 'tjejcorsage, blomma typ något', och så själva brudbukketen förståss. hur ska ni göra?!!!
Vi funderar på att ha min m2bs bästa kompis och en av mina allra närmaste vänner som toastmasters men de är inte tillfrågade än. De är dock ganska lika i sättet och lite spexiga. Min kompis har dessutom varit på ett flertal bröllop d4e senaste åren och har därför lite koll på vad som behövs för att göra en fest rolig.
Men visst är det svårt. Nu har vi levt med de här bröllopsplanerna sen förra sommaren så det känns bra att det börjar närma sig...
Hej och hallå. Här är en till som har den stora dagen den 21/7.
Vi har en hel del kvar att planera och så, men det kommer nog bli bra alltsammans.
På måndag ska vi till tyskland och inhandla all alkohol vi ska ha. Det lär bli en hel del då vi bjudit ca 100 gäster.
Vi har valt att bjuda på all alkohol den kvällen. Vi kommer ha vår vigsen vid 17.30 så middagen blir rätt sen. Så vi hoppas väl på att det inte ska gå åt allt för mycket alkohol.
Jag beställde min klänning från Kina igår. Så jag väntar ivrigt på svar från dem så jag vet att allt blir korrekt.
Det vi har kvar är i stora drag planering av vigsel, detaljer kring festen och de viktiga sakerna så som m2b's kläder, frisören och floristen.
Tårtan gör jag nog själv tror jag. Med hjälp från min tärna och min mamma.
hmm.. undrar om det är nåt jag glömt..
jo våra inbjudningar skickade vi iväg redan vid alla hjärtans dag då min släkt kommer från den norra delen av sverige (vi bor i Kalmar) och m2b's släkt finns här och på cypern samt i england.. och sen är det ju semestertider då också..
Nä nu blev jag lite långrandig..
Känner mig lite efter i planeringen, men men.. jag får köra igång ordentligt så jag kommer ifatt er andra. Något har jag iaf gjort. Jag har beställt klänning, tärnklänning, fotograf, kyrka o präst, solist till kyrkan, bokat festplats och skickat ut inbjudningar. Har nu massor kvar att göra...Ska försöka avsätta tid i helgen för att ge mig ut på stan och leta grejor...
Hur går det tjejer? ...:)
Här har det köpts tyg till tärnklänningen idag och jag har även lämnat det till sömmerskan.
Sen hittade jag också en BH idag vilket jag är överlycklig för! Har lite svårt att hitta BH:ar som passar då jag behöver en 75 E utan axelband som samtidigt inte är tråkig... Men jag lyckades:)Hoppas det flyter på för er!
Hej igen!
I skrivande stund håller vi på med våra inbjudningar! :D Ja, jag sitter ju här just nu, men M2B sitter och skär och limmar! Jag har skrivit ut adresslappar och limmat på dem på kuverten... Nu ska vi bara se till att få de sista adresserna också... Varför bjuder vi folk som inte står i telefonkatalogen för?? ;)
Kakan, vad tar en sömmerska för att sy upp en tärnklänning?
Kul att du hittade en bra BH! Jag är den supernormala storleken 75B och tycker ändå att det är svårt att hitta nåt... Har iofs inte börjat leta på allvar än...
Mitt "nattlinne" från Victorias Secret har anlänt till lillasyster i USA, hon säger att det är fint men referear till de tillhörande trosorna som "de tre trådarna" och hon är INTE den som är pryd vad gäller undisar...
rorrac, var bor du? Var i Tyskland var ni? Hur mycket köpte ni? Jag bor i Skåne och ska också åka till Tyskland och köpa alkohol sen... kommer bjuda 91 pers!
Heleneli
Ja,det är sannerligen rätt mycket jobb med de där inbjudningskorten... Har ni också gjort egna? Vi har skickat alla förutom 3, också för att vi är osäkra på adresserna... Med facit i hand så hade det verkligen varit bättre att bara känna folk i telefonkatalogen...:) Vi skrev också ut adresser och limmade på kuverten. Kunde inte komma på något annat vettigt sätt att få dit dem, men det blev jöttebra!
Att sy upp tärnklänning var inte alls så dyrt som jag hade trott. 1100:- + tyg = ca 2000. Rätt bra med tanke på att många tärnklänningar som man annars kan beställa kostar ca 2500 eller mer. Nu får man ju precis som man vill, till ett bättre pris dessutom :)
Ja, verkligen skönt att kunna pricka av BH:n. Ska också försöka hitta ett fint nattlinne. Kollade lite idag men jag var nog för nöjd med att hittat BH att jag inte riktigt koncentrerade mig... Så bra att ha syster där borta som kan hjälpa till!
Får man fråga vart i Skåne ni bor? Vi gifter oss på Ven!