21 juli 2007 part 2
Hej tjejer!
Nu har vi planerat så länge så tråden har stängts! Jag tar mig friheten att öppna en ny! Den gamla tråden finns här www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1986929.html om nån saknar den!
Hur går det med planeringen?
Hej tjejer!
Nu har vi planerat så länge så tråden har stängts! Jag tar mig friheten att öppna en ny! Den gamla tråden finns här www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1986929.html om nån saknar den!
Hur går det med planeringen?
Hej!
Japp, vi gör egna kort (nope, de är inte i närheten av färdiga än), men jag köpte färdigvikta papper för jag är dålig på att få saker och ting rakt... Vi har beställt en stämpel av vårt monogram och ska stämpla det på framsidan på korten... Stämpeln borde bli färdig imorrn (när jag kan åka och hämta den i Malmö) men jag får inget svar från dem så jag vet inte...
Det här med tärnklänning är ett problem för mig... Min ena tärnas klänning ska jag vara med och betala, men jag vill inte lägga mer än ca 700 på hennes klänning eftersom min kinaklänning bara går på 1500 och ekonomin är väldigt ansträngd som den är... Tycker att hon kan beställa en klänning från Kina hon med, men hon verkar inte så sugen på det.
Vi bor i Eslöv! Ven är fint! Var på fest med sambons jobb där för ett par år sen... jättemysigt! Varför gifter ni er där? Har ni någon anknytning dit?
Åkte på ett jättebakslag idag när cateringen drog sig ur... Jag accepterar deras skäl men det känns rent ut sagt fördjävligt nu... Jag hade så svårt att hitta en innan, så det känns inte så kul nu...
Heleneli
Så, nu är man tillbaka i planerandet efter en välbehövlig fjällsemester!
Vi var i Stockholm igår och träffade våra fotografer. Verkligen spännande och de tänker ju på så mycket annat än vad man själv skulle göra. Tex rekomenderade de blomblad istället för ris (eller båda...) Det är inte alltid ris syns så väl mot den oftast vita kyrkan. Dessutom faller de inte lika snabbt och är då lättare att fånga på bild. Känner mig supernöjd och trygg med vårt val av fotografer!
Låter verkligen jättejobbigt med er catering, har det löst sig?
Sambon är från Löddeköpinge och när vi bodde i Malmö tidigare var vi mycket på Ven. Båda älskar den ön och när vi såg kyrkan för första gången sa det liksom "klick"! För oss båda!
Såg att jag var lite otydlig, menade förstås att blombladen inte faller lika snabbt som riset...
Kul att du väckte tråden igen, Kakan :)
Tänkte bara berätta litegrann om vad jag och sambon gjort de senaste dagarna. Vi har nämligen varit i Linköping och försökt hinna med så många bröllopsrelaterade ärenden som möjligt.
Jag har bl a träffat min frisör, bokat smink, ordnat med florist, träffat cateringfirman, besökt bröllopslokalen tillsammans med värdarna, löst tårtfrågan och beställt min ring från Anders Fors. Så nu känner jag mig riktigt duktig :)
Hur går det för alla er andra? Något som fortfarande hänger i luften?
Hej tjejer! Min klänning kom för en vecka sen! :) Den är så bedårande!! :D Bilder finns på home.gamman.se/helena-mattias/ Jag är så nöjd!
Cateringen har löst sig! Mamma kom plötsligt på att hon hade en kontakt...
Inbjudningarna är skickade. Underkläder är köpta. Tiarorna (som jag ska välja mellan) har kommit fram till lillasyster i USA. Ringen är beställd och kommer kanske imorrn. Jag skulle vilja säga att läget är under kontroll, men sist jag sa det så drog sig cateringen ut så jag låter helt enkelt bli. Jag har en hel del att göra med hemsidan på weddingannouncer nu bara... Och stämpla på servetterna lär ju ta ett tag....
Såg just att det idag bara är 3 månader kvar!... Efter att ha planerat sen i juli så känns det som om det nästan är dags nu då! :)
:D Ja! Det är ju jättenära! Själv har jag bara planerat "på riktigt" sen i januari, men då var det en evighet kvar! Nu är det ju nära! 91 dagar kvar... :D
Hej tjejer! Såg den fina rubriken på tråden - får jag hoppa in? Vi gifter oss också den 21/7! Ser verkligen fram emot det! Och idag är det exakt 3 månader kvar!
Kanske skulle ta och beställa ringen då, har alla andra här gjort det? Hur lång tid tog det innan ni får/fick hem den?
Hej moonlight lady, och välkommen hit!
Jag har nyss beställt min ring, och får hämta den i början av juni. Det är min egen design, så det känns extra spännande!
Om du redan nu vet vilken ring du vill ha så tycker jag att du ska köpa den. Varför vänta och göra det onödigt spännande med leveransen? ;)
Eftersom vi förlovade oss när vi bestämde oss för bröllopet så köpte vi alla ringarna med en gång redan i höstas! Ville ju att ringarna skulle passa ihop så jag visste redan då vad jag skulle ha. Nu ligger den här och väntar...