21 juli 2007 part 2
Hej tjejer!
Nu har vi planerat så länge så tråden har stängts! Jag tar mig friheten att öppna en ny! Den gamla tråden finns här www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1986929.html om nån saknar den!
Hur går det med planeringen?
Hej tjejer!
Nu har vi planerat så länge så tråden har stängts! Jag tar mig friheten att öppna en ny! Den gamla tråden finns här www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1986929.html om nån saknar den!
Hur går det med planeringen?
Jag beställde min ring förra fredagen. Den kommer nog på måndag!
Vi skickade våra inbjudningar i tisdags och onsdags och igår fick jag höra att min kusin inte fått sin... Undra vart den har tagit vägen! Sen blir jag så nervös för att det ska vara fler som inte har fått sina. Det känns ju rätt dumt att ringa runt och fråga... Känns lite som att man fiskar efter ett "Ja, tack så mycket! Vad fina de är!!" och så är det ju inte! Jag får väl helt enkelt vänta och se....
Hur gör ni med fotograferingen? Jag tror att vi kommer fota oss innan eftersom jag kommer förstöra sminket med alla tårar under vigseln. Efter vigseln vill jag också fotas, så man har lite före och efter bilder... Vi vill ju fotas med syskon och föräldrar också, men jag vet inte när det är bäst att göra det? Före eller efter? Min ena syster och hans bror är toastmastrar och har väl lite bråttom iväg till festlokalen...
Oj har inte haft så mycket tid till att planera har haft fullt upp i skolan..
Det som hunnit hända är att vi fått en del som tackar ja och några få som tackat nej.
Jag har beställt en till klänning från Kina som jag ska ha ska byta om till efter valsen och ha på festen.
Min ring som jag ville minska (min gammel fasters) går desvärre inte att göra mindre eftersom guldet är för tunt..så nu har jag ingen aning om vad jag ska ha för någon ring.
Vad kul att höra att det verkar gå bra för er här :)
Heleneli
Vi träffade fotograferna förra helgen och de hade sin bestämda åsikt att fotograferingen bör vara innan vigseln. Mestadels för att man inte ska känna stress för att gästerna väntar. Det kör vi nog på. Tror också att vi kommer att boka dem för heldag istället för 7 timmar som vi tänkt innan. Då har man god tid på sig att fota på olika ställen.:)
Vi kommer att fotas innan vigseln. Men vår fotograf kommer också att fota själva vigseln, samt ta några bilder på kyrkbacken efteråt med olika familjekonstellationer. Resten av dagen blir det amatörbilder. Känns som en toppenbra lösning för oss! :)
Hur lång tid räknar ni med att fotograferingen innan vigseln tar? Så man vet när man bör vara färdig och så! Vår fotograf kommer också att fota vigseln... Ber ni era gäster att inte fota då? Det kanske stör fotografen...? (själv är jag bara glad om vi får massor med bilder).
Daphne, kan du inte smälta ner ringen och använda guldet till en likadan ring...? Eller då kanske poängen försvinner lite... Min ring ser ut såhär home.gamman.se/helena-mattias/index.asp&mn=337&view=true&img=607 (det är en Schalins) och min förlovningsring ser ut såhär: home.gamman.se/helena-mattias/index.asp&mn=337&view=true&img=606 (också det en Scahlinring!)
Hur ser fest-kinaklänningen ut? Var har du beställt den från? Jag har tänkt att köpa en festklänning till vårt öppna hus som vi ska ha här hemma i Skåne i augusti (för att fira med vänner och kollegor här nere också)...
Haha, never mind Daphne! Läste precis i kinatråden vilken klänning du har beställt! Den modellen är jättefin! Blir säkert supersnygg i vitt! Den är en av mina kandidater, men jag vet inte om jag passar så bra i axelbandslöst...
Heleneli
Jo vi funderar faktist på att smälta ner den och designa något själv..måste ta tag i det snart :)
Vilken vacker ring du ska ha..jätte fin :)
hihi jo den är jätte vacker den klänningen tycker absolut att du också ska beställa en :D
Jag antar att ni andra också skickat ut era inbjudningar? Hur många gäster har ni bjudit, när har ni OSA, och hur många svar har ni fått?
Vi har bjudit 90, har OSA sista maj, och har fått 42 ja (inklusive oss själva) och 3 nej. Rätt många som svarat redan nu, alltså. Kul! :)
Jag har insett nu hur gärna man vill ha svar i tid. När jag själv får inbjudningar i framtiden så ska jag verkligen försöka svara snabbt.
Våra inbjudningar gick ut i tisdags och onsdags. En eftersläntrare bör komma fram idag. En inbjudan har försvunnit på vägen, men jag väntar någon dag till innan jag skickar en ny. Vi bjuder 98 personer inklusive ett tiotal barn. 15 personer har tackat ja (inga barn än) + vi två då. Inga nej hitills!
Ja, visst är det spännande!!! :)
Kikar lite i tråden då även vi gifter oss den 21/7! Väntar spänt på att det ska bli den 1 juni då vi satt det som osa datum! Beställde brudklänning nr 2 i fredags då jag vuxit ur min drömklänning (kommer vara i v28 när vi gifter oss). Bor förresten i Malmö;)