21 juli 2007 part 2
Hej tjejer!
Nu har vi planerat så länge så tråden har stängts! Jag tar mig friheten att öppna en ny! Den gamla tråden finns här www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1986929.html om nån saknar den!
Hur går det med planeringen?
Hej tjejer!
Nu har vi planerat så länge så tråden har stängts! Jag tar mig friheten att öppna en ny! Den gamla tråden finns här www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1986929.html om nån saknar den!
Hur går det med planeringen?
Attans det skulle kosta lite väl mycket att göra ringen så som jag först hade tänkt..vi har ju inte världens bästa budget eftersom vi båda är studenter och vi ska flytta den 31:a maj.
Men jag tror jag kom på ett bra alternativ som kommer att kännas bättre och mer tidlöst. Ska in och kolla på det nästa helg. :)
Började göra borsplaceringskorten igår och de blev enkla och jätte fina. Återanvände papper som blev över från inbjudningarna :)
Hoppas det går bra för er andra.
Åhh är inne och kollar på folk som just gift sig hemsidor guuuu vad man börjar längta.
Fast blir lite nervös också så mycket kvar att fixa.
Välkommen hit, hjärtan på tråd, och grattis till graviditeten!
Här inväntar vi också OSA-datumet med spänning. Vi satte 31 maj. Jag har också funderat på att göra bordsplaceringskorten redan nu, så att allt inte måste göras efter 31 maj. Det värsta som kan hända är ju att jag gör några kort som inte används.
Annars börjar jag känna stressen över alla detaljer som inte är fixade. Ni vet, de där små sakerna som man så lätt glömmer....
Jag har bara gjort bordsplaceringslappar till de som tackat ja :)
Känner mig också lite små stressad inför alla små detaljer. Men det kommer ju bli enklare att fixa resten på plats. Har gjort en to do list så jag hoppas att jag inte glömmer något :)
Är det någon som gjort ett tidschema än för själva dagen??
Är det någon här inne som ska hyra underkjol??
Duchess Tack!
Vad duktig du är Daphne som har börjat med placeringskorten!
Själv väntar även jag tills vi fått alla svar...
Vårt tidschema ser ut ungefär så här:
09.00 frisör och make Up
12.30 fotografering
14.30 vigsel i kyrkan
16.00 samling i festlokalen där det bjuds på kaffe/the snittar
16.15 cermoni
17.00 brudskål m chokladdoppade jordgubbar och mingel på terassen
18.00 Välkomsttal och servering av dricka
18.30 Buffén framdukas inne i stora salen
20-20.30 dans
22.00 tårta
23.30 mer dans
01.00 taxi till hotellet
Dessvärre kan man ju inte styra över tal och eventuella överraskningar!
Oj vad det har hänt mycket här sedan jag var inne sist. Själv känner jag mig ganska lugn innför alla små detaljer, är lärare så jag tänker att jag har ju några veckor ledigt innan det är dags. Jag är sådan till naturen att jag skuter saker framför mig, det finns säkert massor av saker jag skulle kunna göra redan nu.
Daphne
Vad står det på din to do lista. Kanske något jag inte tänkt på?? Om du vill dela med dig
En till här som börjar bli ganska stressad över allt som jag påbörjat men som bara är halvfärdigt. Har så mycket jag vill göra men jag vet inte när. Idag är jag hemma sjuk så jag har passat på att stämpla festprogrammen och gjort klart de miniatyrbord vi ska ha till bordsplacering. Känns skönt att bocka av saker istället för att ha massor halvfärdigt...
Tiden går tokfort nu känns det som...
Någon mer än jag som även börjat bli spänd inför möhippan? Undrar när man kan räkna med att de slår till...
Hjärtan på tråd
Vad kul att få se någons schema..ska själv ta och knåpa ihop ett :)
söta
Jag antar att du bara vill ha det bröllopsrelaterade från min to do list ;)
Hmmm då ska vi se vissa av dessa är saker som jag inte kan ta tag i förs jag är på plats
* fixa ringarna
* Kolla upp musikanläggning i lokalen
* Kolla upp DJ och kostnad
* Boka frisör be kompis fixa håret?
* Fixa sminket själv eller be faster?
* kolla underkjol
* Ta reda på hur lokalen ser ut invändigt
* Fixa präst
* Införskaffa prylar till dekorationen av festlokalen.
* Vad ska vi ha för typ av buffe?
* tårtan??
* Göra ett bröllopsschema för dagen ;)
Kakan2007
Jag tror inte att jag kommer att få nån möhippa och jag är inte jätte sugen på att bli förnedrad på stan ;) Men om de vill ta med mig på SPA så ställer jag gärna upp ;)
Vad tror du att de fixar för dig?
Här är några saker från min kom-ihåglista:
* Maila över en lista till fotografen på vilka släktgrupperingar vi vill fotas med utanför kyrkan
* Kolla om det är möjligt att öva med präst och kantor i kyrkan på fredagen (ska kanske nämna att vi har egen präst och kantor :))
* Provsmaka viner till förrätten
* Se till att alla alternativ som vi valt bort (foto, florist, lokal mm) verkligen är avbokade
* Fixa en vas till brudbuketten
* Se till att det finns växelkassa till betalbaren
Daphne
Vet inte vad de kommer hitta på men jag har väldigt noga poängterat vad jag tycker om tråkiga utklädnader och trams på stan och de tycker också att sånt är trist turligt nog. Min syster håller i hippan så jag vet att jag kommer få en och jag är säker på att den blir toppen! Men ändå, det är lite obehagligt att man inte vet när och vad... Men kul samtidigt förstås!