• VitasteBruden

Oro för svensexa

Är det bara jag som är orolig över min blivandes svensexa..? Män tänker inte likadant som kvinnor... tänk om dom tycker det är jättekul å "ja, vi låter någon på stan raka av honom håret!".. skulle få panik om det hände.. !!!!! Tänk om dom tycker det är skitkul med paintball.. å min älskade får en i ansiktet å får en blåtira.. eller nått som gör att han kanske bryter benet.. killer tänker inte så långt... är det nån som är som jag eller ska jag bara försöka å inte tänka på det.. det är verkligen jobbigt! säg gärna vad ni tänker om det hela... kram kram

• Svar på tråden Oro för svensexa
  • sera

ah shit...tror ja ska låsa in min kille nu i 2 månader...känns tryggast =) nån som vart me om att bara killen fått en svensexa men att inget ordnats för tjejen? jag skulle bli jätteledsen, men vi ska inte ha bestmans och tärnor och sånt så då kanske det inte blir nåt alls...eller? ny i gemet lixom...

• Ciceli

Stora A: Jag har aldrig påstått att svensexorna har varit såå himla städade. Och att killarna har förskönat verkligheten?! Ja, kanske för dig i så fall ....

Nu är det så att jag vet exakt vad som hände senast. Dessutom visades bilder från både svensexan och möhippan under själv bröllopet. Först var de ute i bushen och överlevnadsträning ... klättra, ta sig över broar, hänga i linor etc. (Oj, tänk om de stackars små pojkarna gjort sig illa då ...) Sen var det i väg till nån studio för att testa stunt-inspelning med både eld och glas inblandat (oj, oj, tänk vad massa hemskt som kunnat hända då)

Efter det gjorde de en massa annat. Brudgummen fick bla måla nån tavla till blivande frun med förbundna ögon. Kvällen avslutades sent på Kellys bar i Sthlm, där brudgummen till slut fick ledas ut och stuvas in i en taxi för att han var så full. Allt som allt var väl det en helt "normal" svensexa.

Jag menar inte att håna någon som är orolig, men som TS skriver: "Killar tänker inte så långt" "Tänk om min älskade får en blåtira - skulle få panik". Det om nåt låter väldigt "mammigt", och nåt som snarare handlar om att hon måste våga släppa kontrollen lite.

PS. På min möhippa vill jag absolut testa paintboll, fasen vad kul! Inte göra massa "tjejiga" saker som att spela in nån pinsam schlagerlåt, testa magdans eller lära sig göra sushi eller vad sjutton tjejer brukar få göra.

• Lina_K

Testa Laserdome då istället, Paintball ger sjukt stora runda blåmärken.

• 11 augusti

Jag har talat om för min värdinna/syster/förmodad arrangör av möhippa att jag förväntar mig "snälla" saker OM det planeras någon hippa för mig. Jag var hennes värdinna/arrangör på tiden det begav sig och såg till att göra saker hon kan minnas med glädje efteråt. Trots höghöjdsbanor, shopping på second hand och mat och alkohol.... Eller vad man nu hittar på

Peppar, peppar så hoppas jag att ingifte svåger/värd samt m2b:s bror är lika juste mot min blivande.

Men "what goes around comes around" - det brukar jag "hota med" om det planeras sådana här saker. Det ska väl vara en rolig händelse att minnas?

• LuckyMan

Hej, ett inlägg från "andra sidan"...

Min blivande fru är jätteorolig för att hennes kompisar ska göra något på möhippan som hon inte uppskattar. Hon är väldigt öppen, rolig och spontan, men när det gäller organiserade lekar eller att vara i centrum utan att hon väljer det själv är det en helt annan sak. Hon vill däremot gärna ha en kul kväll med tjejkompisarna, äta gott, prata och göra nåt roligt tillsammans med dom.

Hon mådde riktigt dåligt en kväll när vi pratade om det här, så jag har (i hemlighet) pratat med hennes bästa kompis som är den troligaste arrangören av en ev möhippa och talat om för henne att min blivande brud är orolig. Hon har lovat att stoppa vilda idéer och se till att det blir just en riktigt rolig tjejkväll.

Själv tycker jag att det ska bli kul med svensexa, om det nu blir någon. Jag vet att jag inte kommer att bli förnedrad eller nersupen. Det är inte mina kompisars stil. Men jag "dummar" mej gärna och bjuder på det...

• Stora A

Ciceli
    Herregud vad du är hetsig!?
    Jag har inte sagt att jag helt håller med dem som är oroliga för att karlarna ska få en blåtira, sådant bekymrar mig inte, men däremot finns det visst anledning för vissa personer att känna sig oroliga, jag har hört massa historier som killarna aldrig skulle dra om deras respektive var med, och om du alltid fått veta allt... så förstår jag inte varför du och många andra här inne reagerar så starkt, Ts ville nog bara ha lite stöd med tanke på att hon är orolig, tycker inte att man ska hoppa på henne då!

• Skalaren

Stora A, men på vilket sätt tycker du att det hjälper TS att skriva om alla hemskheter som kan hända på en svensexa. Tror knappast att man blir lugnare för det om man nu är orolig för det.

Om du nu hört så många historier från killar angående svensexor tycker jag att det är märkligt att du drar slutsatsen att alla andra är felinformerade och "lurade". Min man har som sagt berättat mycket som både han och kompisar gjoet och just svensexor sticker inte alls ut. Men faktiskt är mest saker från ungkarlstiden och när de var under 20 år. Många killar växer faktiskt upp.

• Stora A

Det mailet var inte riktat till henne!
    Men jag tycker inte att det är konstigt om man är orolig, och du vet väl inte om Ts är 19 och hennes pojkvän lika gammal, då kanske de inte har växt ifrån sådant!?
    Att dela hennes oro eller att hoppa på henne, det kanske är lika illa och jag tror inte att alla killar förvandlas TILL SVIN BARA FÖR ATT DET ÄR SVENSEXA! Men att alla tror så himla gott om alla är inte heller rätt, det kanske låter pessimistiskt men tills motsatsen är bevisad tänker jag inte ändra mig...

• Stora A

och dessutom drog jag inte slutsatsen att alla andra var felinformerade och "lurade" och det är möjligt att alla andras blivande aldrig utsatt ngn för ngt opassande osv på svensexor, men då har väl alla andra vuxit upp tidigare än mina vänner...

• Skalaren

Jag menade bara att om man har utgångspunkten att någon behöver lugnas för sin oro, kanske inte bästa sättet är att dra upp allt dåligt man känner till. Jag respekterar självklart att alla har olika erfarenheter och baserar sin eventuella oro därav.

Angående om TS och hennes blivande är 19 eller 40 år, så har jag ingen aning. Men om man tagit beslutet att ingå äktenskap hoppas jag verkligen att man växt upp och kan ta ansvar för sina egna handlingar. Det har ju egentligen inget med ålder att göra. Vet många personer som mognat sent.

Jag tycker inte att det är så många som hoppat på TS. Jag delade i alla fall med mig av mina erfarenheter av bekantas svensexor och möhippor. Meningen med det var inte att förringa någons oro. Snarare belysa att det kan bli bra och visst kan de bli barnsliga, äckliga och pinsamma inslag. Men jag tycker ändå att min erfarenhet är att så farligt blir det sällan.

• VitasteBruden

Jag känner mig inte påhoppad.. men jag trodde inte att folk skulle vara så hårda i sin ord.. jag undrade bara.. men men.. jag är 22år i år å min M2b är lika gammal..men vi eller han..har kompisar som är yngre å jag vet att dom inte tänker så långt. Men jag har slutat oroa mig.. ska bara säga till dom att en ev svensexa får ske tidigast en månad innan bröllopet..å händer det nått då så hinner han kanske repa sig tills den stora dagen..ler.. Tack för alla som har förstått mig å sagt bra saker..! kram TS

• Ciceli

Stora A: jag är inte hetsig. Däremot ville jag bara säga ifrån, eftersom jag överhuvudtaget inte upplevt nåt av allt du berättade.

Till TS: jag ber om ursäkt om jag lät lite väl hård i orden. Min enda avsikt var att få dig att coola ner lite, och inte oroa dig i onödan. Och jag gillar ditt senaste inlägg. Tror du kommer att få en mycket roligare tid inför bröllopet med den inställningen.

Lycka till med allt.
    Kram!

• VitasteBruden

Det är ok "stora A".. ingen skada skedd.. men överhuvudtaget när man ska gifta sig så måste man nog verkligen tänka på att inte fokusera på allt som ev kan gå snett.. börjar man tänka mycket på det så blir man ett nervvrak.. som jag..ler.. men jag har bättrat mig.. huvudsaken är att jag får min Man! Helt lugnt alltså.. kram kram

• Stora A

Tro att allt kommer att lösa sig till det bästa! Tror att alla stressar upp sig över ngt såhär inför "den stora dagen"!

Hoppas att alla får en mysig hippa och en jättebra dag!

Kram

Svar på tråden Oro för svensexa