• VitasteBruden

Oro för svensexa

Är det bara jag som är orolig över min blivandes svensexa..? Män tänker inte likadant som kvinnor... tänk om dom tycker det är jättekul å "ja, vi låter någon på stan raka av honom håret!".. skulle få panik om det hände.. !!!!! Tänk om dom tycker det är skitkul med paintball.. å min älskade får en i ansiktet å får en blåtira.. eller nått som gör att han kanske bryter benet.. killer tänker inte så långt... är det nån som är som jag eller ska jag bara försöka å inte tänka på det.. det är verkligen jobbigt! säg gärna vad ni tänker om det hela... kram kram

• Svar på tråden Oro för svensexa
  • bröllopsängeln

självklart har de flesta snälla möhippor men jag har en kompis vars bästa vän ställde in sitt bröllop pga svensexan..det handlade inte om otrohet då utan att hon inte såg någon anledning att ha en fest för folk som inte respekterade henne och hennes mans önskningar, de hade specifikt undanbett att inte behöva sälja kyssar på stan tex..men fick göra just detta.

vet fyra svensexor som mina vänners sambos vart på där de varit strippor som gnuggat brösten i ansiktet på brudgummen..vid alla fyra tillfällen har brudgummarna sagt ifrån och känt sig mycket kränkta efteråt och vännerna ångrat att de inte förutsåg vad som kunde hända.

vet en som fick hjärnskakning på sin möhippa och två som brutit armar och ben på svensexa. Vet en person som dog på sin svensexa men man kan ju dö annars också...

vet en som blev rakad över hela kroppen och hade lagom skönt stubb över kroppen till bröllopet( då var det inte tal om att män varken vaxade eller rakade sig mer än i ansiktet)

vet ett gäng som tog brudgummen dagen före bröllopet-han var sååå bakfull i kyrkan..

vet några som nakenfotade brudgummen på svensexan när han sov..

så jag tycker nog att jag kan säga att jag hört om sexor och hippor som spårat ur men som sagt alal har ju olika gränser:) Jag är dock inte det minsta orolig för min sambos eventuella svensexa, han har bra vänner som inte är ute efter att förstöra eller bråka. Däremot förstår jag helt och full TS:s oro. Sen kan man inte göra så mycket åt saken.
    Men jag
    menar vem skulle säga att en nybliven mamma gör fel för att hon kollar om sin nyfödda bebis andas bara för att hon e orolig??
    Man kan ju inte rå för om man är orolig..oavsett om det gäller ens bebis,hund, mamma eller sambo.

Sen när blev det fult att oroa sig för de man älskar??

• bröllopsängeln

oj glömde en sak har också vart på ett bröllop där brudgummens vänner gjort något elakt på sexan(vad framkom inte till oss avlägsna vänner) så han som skulle vara toastmaster blev fråntagen sitt uppdrag. Konstigt att bara jag hört om sånt kanske jag som bott på månen;)

• 20071231

Det finns alldeles säkert svensexor som går över alla gränser (möhippor också för den delen) så jag kan absolut förstå om man oroar sig...
    Därför tycker jag det är viktigt att man håller en öppen diskussion med marskalken, då borde ju inte sådanna här saker kunna hända... Hoppas man ju iaf...

• Skalaren

Tycker att det här är ett ganska intressant ämne. Jag anser att både jag och min man är vuxna männsiskor som vet var vi har varandra, vi är överens om vad som är okej i vårt förhållande och inte.

Med den här tråden i bakhuvudet frågade jag min man vad han hade tyckt om han fått veta att jag förbjudit saker inför hans svensexa. Eller haft ett samtal med de som ordnar svensexan och typ förmanat att inte för mycktet sprit, ingen strippa osv. Han sa att han skulle ha tyckt att det skulle kännas mycket märkligt. Jag är ju inte hans mamma liksom.

Jag hade tyckt att det var hemskt om min man ställt krav på min möhippa och förbjudit saker. Jag tycker att man ska lita på sin blivande så mycket att man kan utgå ifrån att han/hon inte går över gränsen för vad som är okej i ens förhållande.

I fråga om svensexor har jag mest hört om trevliga och sådana som varit åt det "äckliga" hållet. Med enligt mig äckliga grejer menar jag mustash av könshår. Har även hört om ett gäng killar där det var tradition att blanda en grogg åt den blivande brudgummen och sedan skulle alla deltagare på svensexan "olla" glaset runt kanten. Brudgummen får sedan dricka ur glaset. Uräckligt tycker jag, men inget som någon annan tar skad av egentligen.

Tror mycket oro för svensexor kommer från Hollywood filmer där det verkar vara regel att brudgummen är otrogen på svensexan. I min bekantskapskrets har jag inte hört att någon varit det.

• Polarn&Pyret

Jag tycker att det finns goda skäl till varför man kan vara orolig över en svensexa. Min sambo är det själv. En av anledningarna till att vi gifter oss hemligt är just att sambon inte vill ha en svensexa. Han är orolig över att bli tvingad att göra saker han inte vill (tex bungy jump - han är höjdrädd) och jag är orolig över att han blir nedsupen (han har inte världens bästa självförtroende och har svårt att säga ifrån) och dumpad någonstans. Kompisarna har inte det bästa ölsinnet heller och någon har en gång vaknat upp ute en natt med ett stort sår i huvudet utan en aning om hur det kom till.

• Lina_K

PennyJenny : han kan resa sig upp och gå, be henne klä på sig, skälla ut polarna... DET är hans val!

• Verapåtrots

Hm, jag skulle nog bli rätt kränkt om min man gick bakom ryggen på mig och förmanade mina vänner att se till att jag inte blev för full på möhippan eller gjorde något olämpligt. Därmot kan man väl ta upp det direkt med sin blivande. Framförallt om svensexan är typ kvällen innan bröllopet. Är ju inte kul om brudgummen är bakfull på bröllopet.

• Stora A

Jag tycker absolut att man har rätt att vara orolig, speciellt när man vet hur några utav hans vänner är!
    Dessutom, ni som aldrig har hört om en svensexa som spårat utan att alla har varit såå himla städade, har ni aldrig tänkt på att era killar kanske förskönar verkligheten för er...

• Lainan

Usch... "olla" glaset, äckligt.

Vad otroligt chockad jag blivit om mina väninnor "musat" en grogg till mig! *s* Chockerande äckligt, inte hade jag druckit det heller... Aldrig i livet!

• Skalaren

Jag kan säga att min man inte alltid har varit så himla städad. Han kom hem från sin svensexa mer än lovligt bakis med krossade glasögon. Men för mig var det faktiskt inte ett problem. Han har kompisar som varit otrogna på charterresor med polarna och vid andra tillfällen. Visst finns det sviniga killar. Jag har svårt att tro att han skulle försköna de svensexor han varit på när han inte förskönar andra händelser för mig. Jag har ändå svårt att se varför man måste bli ett viljelöst våp bara för att man är på möhippa/svensexa.

Visst kan man vara orolig, man kan inte rå för hur man känner. Men jag tycker att man ska fundera två gånger innan man börjar förmana de inblandade i svensexan. Tror kanske att det snarare kan få motsatt effekt.

Svar på tråden Oro för svensexa