• VitasteBruden

Oro för svensexa

Är det bara jag som är orolig över min blivandes svensexa..? Män tänker inte likadant som kvinnor... tänk om dom tycker det är jättekul å "ja, vi låter någon på stan raka av honom håret!".. skulle få panik om det hände.. !!!!! Tänk om dom tycker det är skitkul med paintball.. å min älskade får en i ansiktet å får en blåtira.. eller nått som gör att han kanske bryter benet.. killer tänker inte så långt... är det nån som är som jag eller ska jag bara försöka å inte tänka på det.. det är verkligen jobbigt! säg gärna vad ni tänker om det hela... kram kram

• Svar på tråden Oro för svensexa
  • pudan

Jag var oxå orolig för min blivandes svensexa men bestämde mig för att helt lita på hans vänner. Många har han umgåtts med i 20 år och de han fått via mig har känt mig ungefär lika länge. De känner oss båda så bra så jag bestämde mig för att utgå från att de faktiskt vill göra dagen trevlig och inte pinsam och vet vad som är ok och inte.

Jag blev hippad i helgen och det var fantastiskt kul....inget som gick över gränsen men samtidigt nåt som utmanade mig en hel del....Det var min bästa kompis som ordnade det och av hennes man fick jag veta vad de har planerat för min blivande.
    Han ska "utsättas" för helkroppslerinpackning med manikyr och pedikyr, köra minimc-race, bowla och nåt annat som jag inte kommer ihåg. Sedan blir det middag på en av stans bästa restauranger med vin- och cigarrprovning innan det avslutas med en pubrunda. Visst kommer det att bli en del alkohol men alla i gänget vill att min blivande ska komma ihåg svensexan och ha kul - men i likhet med mig ha fått utmana sig själv en del och testa sånt man aldrig annars gör.

Så mitt råd till dig......lita på era vänner och är du jätteorolig så kontakta nån av killarna som du verkligen litar på och säg nåt i stil med att din blivande hoppas att svensexan ska bli nåt han minns länge (och inte pga baksmällan) utan pga att hans vänner verkligen ansträngde sig att göra dan så lyckad som möjligt!

Slappna av och lita på era kompisar - dessutom kan ju din respektive vägra om nåt är för idiotiskt! Mina kompisar hade med sig vanliga kläder till mig om jag verkligen inte ville bli utklädd men litet får man ju bjussa på så jag sålde hushållsnära tjänster på stan utklädd till en 50-tals städtant.....Gjorde grova pengar kan tilläggas så jag kanske ska byta karriär!

/Pudan

• Lainan

Ähhh, de är vuxna människor, de klarar nog av att ha en vettig svensexa som inte gör att mannen eller bruden får men för livet...

• N&N

Instämmer med Lainan, låt alla ha kul och oroa dig inte! Vad kan hända liksom? Ni lär ju gifta er :) Vet att min sambos bestman har kontaktat alla hans vänner för att bestämma ett datum och det kommer att bli kanonkul för honom!

• fröken inga

Prata med hans kompis. Du behöver inte fråga ut honom eller komma med hotelser. Bara säg att jag litar på dig att min blivande är hel, rent och skadd. Då kanske han tänker till på följderna av det han planerar.

• mei

jag kommer att ta en liten diskussion med min blivandes ena marskalk, vet att jag kan lita på honom. jag litar självklart på att min man inte kommer att göra något dumt men vill ändå vara säker på att de inte kommer att försöka pressa honom till nåt ändå. du kan ju ta ett sansat samtal med någon i gruppen och sätta upp ett par - tre saker som är absolut förbjudet och sedan låta dem göra vad de vill.

för mig är dessa saker
    * en strippa - kommer dock ändå ALDRIG ske med det gänget men bara så vi vet var vi har varandra)
    * paintball - en kompis till min svåger spelade paintball på sin svensexa, tog av sig sin hjälm för att det kliade eller nåt och sekunden efter hade han ett fungerade öga mindre. så det är en no no.
    * så mycket sprit att de inte kommer klara att ta sig hem.

de kommer säkert inte göra något dumt ändå, du har ju förmodligen känt killarna rätt länge och ingen förvandlas till monster för en natt bara för att det är svensexa!

• rocketqueen

Skulle du få panik om de rakade av håret på din blivande? Var har du fått ifrån att "män inte tänker likadant som kvinnor"? Du och din blivande kanske inte tänker på samma sätt, men försök inte applicera det på resten av befolkningen... Så farligt behöver det inte vara att bryta benet eller få en blåtira. Din blivande är väl inget barn som inte kan ta ansvar för sina egna handlingar och behöver vaktas hela tiden - eller?

• mei

rocketqueen:

nä i vanliga fall hade nog ingen tyckt att det är så farligt med en blåtira eller brutet ben men att spendera bröllopsdagen o kanske även resan med en man i kryckor kan ju vara lite jobbigt... och en blåtira på bröllopsfotona som man spenderat några tusen på?

hehe, sen kan de gärna raka av håret på min blivande för det gör han redan själv ;)

• rocketqueen

Blåtiror går att sminka över, och brutet ben blir vad man gör det till, det behöver inte vara speciellt jobbigt. I vilket fall är det konstigt att TS nedvärderar sin man så pass, tycker jag.

• mei

jovisst, man ska väl inte oroa sig så löser sig problemet eftersom det inte ens fanns nåt problem från början. :)

"killer tänker inte så långt" kan jag bara skratta åt, varesig ts menar sin egen kille eller alla killar, och hoppas på att hon ändrar inställning någon gång eller att killen en dag mognar om han är sån som hon tror ;)

• NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307)

Jag måste erkänna att jag småskrattade när jag läste inlägget. Blåtiror och brutna ben, låter lite som en orolig mamma, och varför i hela friden skulle de raka av honom håret?

Om du inte har förtroende till din m2bs vänner måste du väl i alla fall lita såpass på honom att han säger stopp och belägg om något går för långt. Han är väl inte sju år.

Nä, sluta oroa dig är mitt råd och visa din m2b att du litar på honom och tror att han är kapabel att ta egna beslut och önska honom en trevlig kväll!

Svar på tråden Oro för svensexa