• VitasteBruden

Oro för svensexa

Är det bara jag som är orolig över min blivandes svensexa..? Män tänker inte likadant som kvinnor... tänk om dom tycker det är jättekul å "ja, vi låter någon på stan raka av honom håret!".. skulle få panik om det hände.. !!!!! Tänk om dom tycker det är skitkul med paintball.. å min älskade får en i ansiktet å får en blåtira.. eller nått som gör att han kanske bryter benet.. killer tänker inte så långt... är det nån som är som jag eller ska jag bara försöka å inte tänka på det.. det är verkligen jobbigt! säg gärna vad ni tänker om det hela... kram kram

• Svar på tråden Oro för svensexa
  • bröllopsängeln

TS jag förstår dig väldigt väl!! Till alla andra som gör sig lustiga över oron och menar på att de väl inte är sju år...Nä absolut inte men har ni bott på månen hela ert liv? Alla har väl hört om vänner till blivande brudgummar som har gjort fruktansvärda saker som de inte kunnat säga nej till...hur säger man nej om tio personer håller fast dig vid en stol och låter en strippa kladda på en??

Har hört om massor av svensexor som spårat ur och då menar jag inte skrönor utan svensexor som spårat ur. Vissa har orsakat att bröllop ställts in andra att brudgummens bestman inte varit välkommen på bröllopet längre osv...allt från dödsolyckor till påtvingad otrohet har jag hört om. Sen ska man ju inte tro det värsta men det händer ju trots allt och om man vet hur den blivandes vänner är så kansek det är rätt att oroa sig...så man iaf är beredd på vad som kan hända.

• PennyJenny

Lina_K>>>>Okej att man inte vill att det ska förekomma strippor på ens blivandes svensexa, men det är väl knappast sin blivande man skulle bli förbannad på och att gå så långt som att ställa in bröllopet? Om han nu har sådana killpolar som tycker sånt är så himla kul (vilket iofs går över mitt förstån) så är det ju de som väljer att göra det, inte din blivande?! Om han sitter där i godan ro och blir överraskad av en sådan sak och faktiskt inte kan gå därifrån, förtjänar han då att få ett inställt bröllop då? Det är ju inte han som bokat det hela, inte han som val....

• Ciceli

bröllopsängeln: Nej, jag har inte bott på månen, trots att jag är snart 31 år gammal.

ALLA, har INTE hört talas om svensexor som spårat ut - inte jag i allafall, men kanske har jag bott på månen trots allt i så fall .....

Relax, säger jag bara. Softa ner lite för sjutton.

• Fru Henax

Nej, jag har nog heller aldrig hört talas om svensexor som spårat ur så rejält som du beskriver, Bröllopsängeln! Min man har säkert varit på minst 10-15 stycken de senaste 5 åren och ALLA har varit roliga och trevliga! Definitivt inga svensexor som inneburit inställda bröllop iaf!
    Och vad menar du med "påtvingad otrohet"?! KAN man bli tvingad till det verkligen?!

• Nickolina

ojojoj . Ni låter som oroliga mammor.
    Han kan skada sig, han kan bli rädd, utsatt för påtvingad otrohet..få lilla blåtiran. Jag hoppas att ni inte säger till era pojkvänner att ni är oroliga för det här för det går nog inte riktigt hem...Det jag tycker man kan be hans kompisar om är att ta det ett tag före bröllopet.....man kan bryta benet på möhippor oxå..tex vid ridning...man kan t.o.m dö. Men säg den killen som skulle oroa sig över vad tjejen skulle göra på sin möhippa.Och snälla börja inte gråta om de rakar av honom håret....Dels kanske fixar de en peruk av könshår som kompensation :)(har faktiskt hört om det) eller så får han vara kal.....spelar ROLL?

• PennyJenny

Nickolina>>>*asg* Peruk av könshår?!?! Det bara bubblar upp en massa följdfrågor i min skalle. Hade brudgummen själv bidragit till den peruken, deltagarna i svensexan, vem var den stackare som fick äran att "tillverka" peruken, exakt hur fulla var de när de kom på den idén och en massa annat. Och måste de inte varit väääääldigt många som bidrog, annars blev det nog en peruk som inte rikigt dålde det rakade....Vilken idé....*garvar*

• Nickolina

Killarna från svensexans könshår såklart.Jag har hört både peruk och lösskägg...Lösskäggshistorien är något av en skröna...något som killen fick ha på sig under hela dagen...sen skulle de bada bastu och då såg brudgummen att alla polarna var helrakade down there...hehehe
    Killar kan vara så äckliga...tänk er tjejer som skulle göra samma sak...det skulle ju aldrig aldrig hända helt enkelt

• 20071231

Har bara läst en liten del av tråden men JISSES!! Jag trodde att JAG skulle behöva vara lite orolig för vad min m2b´s vänner ska hitta på med honom. Men efter att ha läst lite här kan jag nog vara lugn, har svårt att tro att de kommer att "tvinga honom till otrohet" osv...
    Ta det lite lugnt!! & är ni ändå oroliga, ta kontakt med bestman & stäm av inför svensexan.

• bröllopsängeln

förlåt jag har väl hört mer än andra här då och läser mer i tidningar och såå jag trodde alla hade hört om svensexor som spårar ur.För det är ju jättevanligt. Sen kanske inte alla tycker att det spårat ut om man rakar håret av någon osv...men det tycker jag. Att binda fast någon på en stol och placera en strippa i knät på denna och låta strippan ta för sig tycker jag e påtvingad otrohet...men alla har ju olika gränser. Acceptera bara att trådstartaren var orolig hon behöver inte bli utskälld eller påhoppad och höra att hon e fånig som oroar sig...om ni stör er på folks oro så okej men varför håna någon som mår dåligt.

Jag tycker att alla som är oroliga ska prata med sina män om det för om man inte kan prata om det har man ju ingen bra relation...alla män tycker inte att såna som oroar sig är fåniga vissa tycker det är riktigt sött...men det kansek ni inte heller hört talas om. Lycka till och hoppas alla får de möhippor/svensexor de förtjänar.

Svar på tråden Oro för svensexa