• VitasteBruden

Oro för svensexa

Är det bara jag som är orolig över min blivandes svensexa..? Män tänker inte likadant som kvinnor... tänk om dom tycker det är jättekul å "ja, vi låter någon på stan raka av honom håret!".. skulle få panik om det hände.. !!!!! Tänk om dom tycker det är skitkul med paintball.. å min älskade får en i ansiktet å får en blåtira.. eller nått som gör att han kanske bryter benet.. killer tänker inte så långt... är det nån som är som jag eller ska jag bara försöka å inte tänka på det.. det är verkligen jobbigt! säg gärna vad ni tänker om det hela... kram kram

• Svar på tråden Oro för svensexa
  • discodivan

ja usch ja - vågar inte tänka på den

• Lainan

Kom att tänka på en sak; tänk om det vore åt andra hållet... att min m2b går och oroar sig för att det ska gå för vilt till på min möhippa. *rolig tanke*

Ponera att han ringer runt till tjejkompisarna och ber dem om saker HAN inte vill att jag ska göra, för att "tjejer tänker inte så långt".

Kan inte riktigt bestämma mig för att om jag tycker det skulle vara gulligt eller om jag skulle bli irriterad över att han tror att jag helt saknar omdöme... bara en tanke. Jag är ju vuxen - han likaså!!!

• VitasteBruden

Tack för alla inlägg.. jag menar inte att jag inte litar på min m2b..eller att alla killar inte kan tänka.. jag menar bara att en kille tycker kanske inte att det är så farligt att raka av håret.. medans jag skulle nog gråta om dom gjorde det med honom.. Men "alla kvinnor" verkar ju ta det skitlugnt så då borde jag väl oxå göra det... å jag känner inte hans kompisar så jätteväl.. jag har bara känt Honom i ett halvår.. kram

• LydiaLinn

min blivande är inte svensk och när hans kompisar gifter sig går de ALLTID på stripklubbar!! Jag avskyr det. Jag tycker det är slemmigt, att kvinnor utnyttjas (har själv sett ställena, tjejerna där mår inte bra) och dessutom på gränsen till otrohet. När hans kompisar haft svensexor har nakna tjejer satt brösten i ansiktet på killen som ska gifta sig! Tycker det är att gå för långt. Vad tycker ni?

• Alexia

Tänker samma! Jag skiter i om dom går o ser strippor eller liknande. Men jag är rädd att han skadar sig! Min sambos vänner är rätt omogna o har aldrig haft hand om ngn svensexa förr. E rädd att den ska spåra ut och han inte har ngt roligt minne från den... =/

• Alexia

LydiaLinn

Jag bryr mig inte om någon tryckier upp tuttarna i huvudet på min m2b. Men sådan e jag! Min visst förstår jag att inte alla kan tänka som jag... Vi e ju olika. :D

• Lina_K

JAg skulle få spel och ställa in bröllop om jag fått reda på att han gått på strippklubb och fått tuttar i ansiktet. Jag vet att han aldrig skulle göra det självmant men jag vet också att två av hans vänner är riktiga loosers och skulle mkt väl kunna hitta på ngt sådant. Får bara hoppas att det är någon av de klokare i gänget som bestämmer när det börjar närma sig. Tror att det kan vara svårt för vem som helst att säga nej till saker på en svensexa/möhippa efter man har fått lite innanför västen. Grupptyck är inte att leka med..

• gnollare

Tejer kan också Hitta på saker...
    En vännina till mig hamnade på sjukhuset hon bryt benet. 4 dagar innan Bröllpet.

• Hobby

Jag är också lite orolig . Jag vet att vissa av hans (våra) vänner skulle kunna utsätta honom för både det ena och det andra. De brukar kunna vara rätt törstiga också.

Jag tror och hoppas ändå att han ska komma hem hel (och i tid)

• kentfantast

NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307):
    Det där med oro för blåtiror och brutna ben... min man kom faktiskt hem med en spricka i revbenet, så lite orolig får man faktiskt vara.

Jag sa till hans bror och vår TM, som skulle ordna svensexan, att det fanns 4 regler:
    - Han ska ha roligt.
    - Han ska komma hem hel.
    - Han ska inte bli sjuk (extrem fylla inkluderat).
    - Det får inte ske veckan före bröllopet.

De gav honom en strippa... som han inte direkt uppskattade... men det hade jag ju inte förbjudit...

Svar på tråden Oro för svensexa