Dalabrudar 2007 del 3
Hej alla dalabrudar!
Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.
Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!
Hej alla dalabrudar!
Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.
Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!
Gu va jag är klantig!
Skickade inbjudningarna förra veckan. Morfar ringde upp mamma och frågade vilka 17 Maria o Peter från Åmsele var??? Han hade blivit bjuden på deras bröllop i juni.
Jag som råkat skicka provkortet till honom (beställde från kortdesign).
Som tur var hade vi några inbjudningskort över, så han fick ett nytt till det riktiga bröllopet
Ha, ha, ha vilken rolig miss MissTess! :)
Nu är det bara drygt 3 månader kvar till vår stora dag! Tiden går superfort.
Vi flyttar 4 veckor innan bröllopet till en lägenhet som vi skrev kontrakt på för 15 månader sedan (ett nybygge)...så det är mycket kul som ska ske i juni!!!
I lördags var jag och tärnan på sminkning på Make up store. Jag köpte produkter för 1200 kr; skitroligt. Man blir såååå fin när man använder bra produkter och lär sig lite tekniker för att framhäva sina fördelaktiga drag ;)Nu gäller det att öva duktigt på brudmakeupen. Grönt och guld blir det!
:D haha ja det var en kul miss :) och tur i oturen ändå att det var morfar som fick kortet och inte nån mera "avlägsen" :)
Min ring har kommit idag!!! IIIIIIIII så kul! nu känns det verkligen nära :) Vill ju sätta på mig den på en gång :D
pralm:
Ja, det var väl faktiskt "bra" att det var just morfar, men ändå...
Jag vet inte hur många gånger jag gått och kikat på min ring, har nog provat den mer än 1 gång också
Men "snart" får man ha den på för alltid.
Nu ska vi åka och beställa tårta och titta på ringar, igen..... Att det ska vara så himla svårt att bestämma sig
men nu var det lugnt i tråden!
tänkte samma sak jag med :D
har väl inte så mycket att klottra ner jag heller.. hmm.. har börjat vika servetter :) gjorde ett gäng i går kväll, har träffat kantorn och gett henne noterna på rövarsången så hon ska öva :) så får vi se om det blir den, vill ju höra hur det låter först :D börjar få så smått panik över skor!!!! hittar inga! ränner på kupolen minst 1-2 gånger i veckan för att kolla vad dom fått in, kommer nog sluta med att jag får gå barfota någon som har tips var det finns brudskor i vårt kära borlänge? eller i falun, jag vill inte ha med hög klack max 4 cm och iså fall en bred klack så jag inte vrickar fötterna på väg in :D... blev visst lite att klottra ner ändå :)
Måste få skriva av mig lite.....
I tisdags skulle jag åka och titta på underkläder. Skulle först åka och prova klänningen så hon fick markera på mig hur djup urringningen var och vart axelbanden kommer att gå - vilket gör det lättare att hitta rätt i underklädesdjungeln. Sagt och gjort, åkte först till klänningsaffären. Där blev hon lite irriterad för jag hade visst gått upp lite i vikt. Jag var rädd för det då jag skadade mitt knä efter nyår och inte kunnat träna. Jag har kämpat med min vikt ända sen jag var tonåring, dvs ca 15 år, jag vet att jag måste gå ner, men det är inte så himla lätt...jag försöker verkligen.
Jaja, gick iallafall till underklädesaffären och där stötte jag ihop med en gammal "kompis" från barndomsstaden. Jaha, sa hon, det var inte i går. Ja, jag hörde att du skulle gifta dig - igen sa hon sen.
Jag vet att jag varit gift förut, och det är ingenting jag är speciellt stolt över. Jag träffade min dåvarande när jag var 15. Blev gravid när jag var 19. Katastrof enligt han och hans mamma som är pingstvänner. Vi var tvungna att gifta oss. Skilde oss efter 1 år. Jag klarade inte av att leva ihop med honom. Alla skyllde skilsmässan på mig, och visst jag var otrogen mot honom, men det är jag evigt tacksam för idag. Man ska inte leva i ett förhållande som bygger på slag istället för kärlek.....
Men hennes kommentar brände.... Har mått dåligt för det hela helgen.
Min nuvarande vet ju naturligtvis om att jag varit gift tidigare och enligt han så spelar det ingen roll, vilket det egentligen inte gör för mig heller. Men nu mår jag så himla dåligt....
Var bara tvungen att skriva av mig lite....
pralm - säg till när du hittar skor på Kupolen, jag är också på jakt