• Fru JB

Dalabrudar 2007 del 3

Hej alla dalabrudar!
    Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.

Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!

• Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3
  • pralm

citran:

jag gjorde också så :) provade på kupolen och mätte storlek där och nu ska jag beställa från hellkes.se,
    på guldfynd på kupolen kostade min ring 3700 + gravyr o försäkring,
    på hellkes kostar min ring 1800 inkl gravyr o försäkring :D känner att jag gör ett riktigt kap! :)

• critan

jag fattar inte att det kan skilja sååå himla mycket i pris, ok några hundra, men vi spar ju tusenlappar!

• pralm

Jepp :)
    först hade jag lite dåligt samvete att jag var där och provade och mätte och låtsades att jag skulle köpa där, när jag egentligen beställer från nätet.. men va 17 dom får skylla sig själva när deras ringar är sååå mycket dyrare fast det är exakt samma ring :D

• MissTess

Igår skickade vi inbjudningarna och lämnade in blanketter om hindersprövning/namnbyte, så nu känns det verkligen att det börjar närma sig

• critan

ååh jag har fått en avi om nått rek att hämta, måste vara ringarna! gissa om jag vill springa till affären, men har ju både ungar och hund så ingen idé att släpa med dom. ska lämna barnen hos svärmor senare så jag får passa på då.

• critan

det var ringarna, så nu blir det mat på broken dreams ikväll och "förlovning" en gång till! vi köpte ju nya men med gamla datumet. sen ska man vänta i flera månader innan man får sätta på ring nr 2, kommer väl prova den 100 gånger!

• pralm

critan:
    Å så kul!!!! blev du nöjd med rinarna? jag går också här hemma och väntar på ringen :) det har kommit nåt i postlådan nästan varje dag nu, barnens kostymer klänningar tiara slöja (allt från ebay) det börjar kännas riktigt pirrigt :) när är det dags för dig att blir fru? :D

• Dalabrud-07

critan - så roligt! Har du någon länk till dom, så man får se hur dom ser ut?
    Fattar inte riktigt det där med hunden.....

• critan

db-07 vi är hundvakt åt en kompis som är på bb. skickade mail till dig men kan prova länka här också.

www.vigselbutiken.se/

verkar inte funka men mönstrade ringar romans 253-4, och vigselringar passion 253-42.6

• critan

blev jättenöjd, dom var så fina. längtar till man får sätta på ring nr 2! tänkte kanske om man skulle göra om dom gamla förlovningsringarna till en "kärleksring" som man kanske kan ha mellan f och v-ring. eller blir det för mycket tro?

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3