• Fru JB

Dalabrudar 2007 del 3

Hej alla dalabrudar!
    Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.

Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!

• Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3
  • Dalabrud-07

Torulf - så bra att ni blev nöjda med Iris. Antar att ni pratade med Åsa eller Kristin, båda är väldigt duktiga!
    Vi har beställt alla våra blommor där. Kom just på att jag inte frågat vad det kommer att kosta .
    En brudbukett, lite "busig" droppformad med mörkröda rosor samt kallor som hänger ner. 3 coursage, ett till mannen och varsitt till våra två pojkar. Bokade även deras "Brudlasse" som också ska dekoreras samt bordsdekorationer. Antar att vi också hamnar runt 3000:-. Ska iallafall ringa och kolla hur det gick med lite dekoration till borden som dom skulle fixa, kan ju passa på att fråga då

• 2007 Bröllop

Känner ni till någon bra frisör i Leksand eller Siljansnäs?

Jag skulle dessutom vilja att frisören kom till hotellet och fixade mitt hår istället för att åka till deras salong, någon annan som lyckats med det?

• mrsfiffin

Dalabrud-07:
    "brudlasse" var det den fina smidda "bordsbågen" med två hjärtan i mitten och två armar (ca 1 meter lång)...låter skumt när jag förklarar, men om det är den som kallas brudlasse så förstår du säkert. Vi har i alla fall bokat en sån. Den var jättevacker!

• Fru JB

Hej tjejer!
    Nu börjar det närma sig för flera av oss (?), gifter mig den 30juni så det är bara 2,5 månader kvar. Längtar!

Mycket har blivit klart så det känns lugnt.

Ni som letade skor i Borlänge, jag tyckte att de hade en hel del, både i brudaffärena och på Kupolen. Hoppas att ni hittar något, vad letar ni efter?

Själv hittade jag på ett par för 400kr, så nöjd!

• Dalabrud-07

torulf - ja, det var den! Visst var den fin! Ska dom dekorera den åt er också?

Fru JB - vart hittade du dina skor? 400:- lät ju helt okej!

• Fru JB

Hittade dem hos Alexandras. Likaana fanns på Kupolen i den där väskaffären (Väskcentrum? eller vad den nu heter) men var 100kr dyrare.

• mrsfiffin

Dalabrud-07: Japp, de ska dekorera den i samma stuk som de övriga bordsdekorationerna. Kommer bli riktigt fint!

Trevligt med brudskor för 400 kr! Gratulerar! ;)

• 2007-06-30

Fru JB!!

I vilken kyrka ska ni gifta er i. Vi ska oxå gifta oss den 30 juni i Torsångs K:a; Borlänge.

Kraam

• Fru JB

2007-06-30
    Vi ska också gifta oss i Torsångs kyrka. Vilken tid har ni vigseln? Var ska ni ha festen? Fler roliga detaljer att berätta? Typ smink, hår, blommor...
    En annan fråga, vilken präst ska ni ha? Vi ska ha Carl-Magnus men vet ännu inte vilken kantor.

• 2007-06-30

.:Fru JB:.

Haha vilket sammanträffande.

Vi har vigseln kl. 15,00 vi ska ha vår middag/fest i Bergebo.Vi har bestämmt oss för att inte ha något live band utan vi kommer att ha en Dj från Leksand som spelar under kvällen/natten. Vi har bjudit 61 personer. Så nu hoppas jag att alla kommer. Vi har bokat fotograf Camilla Dahlin/Adorafoto.com en heldag ska hon va med. En utav mina bästa kompisar är frisör (salong spegeln) så hon ska fixa frillan på mig, m2b, tärnan och bestman. Min frisör ska även sjunga våra sånger i kyrkan. Sen kommer Kim från Make Up Store dit till salongen och lägger make. Då ska även fotografen vara med :)
    Ja, du blommor vi har pratat med Idé floran om men inte bestämt något riktigt än men jag borde väl göra det.
    Vi har fått bokningen att vi ska ha Ann-Gerd Jansson som präst ska ringa nästa vecka och boka en tid med henne. Vi vet inte vilken kantor vi ska ha men de kommer väl. Vi kanske får samma!?

Hur går det för dig/er med planeringen åh allt?
    Har ni skickat inbjudningarna än? Vad har ni satt för osa datum? antal gäster? osv.

Har du nån MSN kanske vi kan snacka lite ;)

Ha en skön helg

Ps. ska ni till Stora Tuna Kyrka den 22 April. Dom har ett par timmar där tror jag med vigselsnack, psalmer och sång??
    Ds.

Kraam

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3