• Fru JB

Dalabrudar 2007 del 3

Hej alla dalabrudar!
    Vår gamla tråd är stängd så jag startar en ny.

Välkomna alla ni som ska eller planerar att gifta er i Dalarna!

• Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3
  • madlin

Dalabrud-07: åh va roligt :D vi gifter oss i avesta antingen 11 eller 18 augusti - vet närmare imorgon förmodligen då jag ska jaga vigselförrättaren *ler*

• peppsi65

Vi håller på att planera för fullt, är klar med våra kläder det är bara tärnornas skor och vår lilla näbbsskor kvar och lite smycken, ring beställd, tårta beställd, lokal bokad, inbjudningskort skickade och band bokat. så vi har ju kommit en bit på väg.

• Dalabrud-07

madlin - kul med en avestabrud! Är själv därifrån

• madlin

Dalabrud-07: där ser man! Är dock inflyttad så uppväxt här är jag dock inte.

• mrsfiffin

Igår tog vi en sväng upp till Dalarna (vi är ju Stockholmare, så det är 20 mil till Avesta-trakten).

Vi besökte Herrgården för sista gången innan bröllopet och stämde av exakt plats för vigseln, mat, dricka, bordsformationer, tider m.m. Det kändes jättebra! Nu har vi lite detaljer att arbeta fram, men annars är det mesta arrangerat och klart.

Vi var hos floristen också, bara för att kolla av att antalet bordsdekorationer stämde med antalet bord och för att bestämma en tid för leverans till herrgården.

Ringarna är inlämnade för gravering och klänningen är insydd och klar.

Nu är det på riktigt!!! Sååå spännande!

• madlin

torulf
    Roligt att ni väljer Dalarna, har ni några anknytningar hit då eller? :) Vart gifter ni er?

Tjejer, behöver lite hjälp. Jagar för fullt efter söta vita ballerina-aktiga skor, öppen tå eller inte. Inte för mycket krimskrams, vart hittar man?
    Kikat på DinSko, Wedins och Skopunkten än så länge. Har Skohuset i Kupolen mycket ballerinatyper i sitt sortiment?

• pralm

skohuset har såna vet jag, eftersom jag INTE ville ha såna men när jag letade så tyckte jag att det bara fanns såna typer av skor :D så där kan du säkert hitta ett par :)

• Akvavit

Hej alla dalabrudar,
    jag har hängt med er ett tag och "tjuvläst" er tråd...men nu kan jag äntligen kalla den vår tråd. Blev friad till i lördags, inte helt oväntat, men ändå en överraskning!
    Hemmahörande i Falun, men bröllopet blir nog på annan plats i Dalarna.
    Vi planerar för början av -08, vill ha vinterbröllop! Lite ofattbart fortfarande att man faktiskt "får" planera på riktigt nu... :)

• madlin

pralm: åh toppen! då måste jag susa dit nån dag o kika.

Akvavit: Men va roligt, GRATTIS!!!

• mrsfiffin

madlin: tja anknytningen är att min m2b har varit i trakterna varenda sommar hela sitt liv (och varannan helg resten av året) samt att vi nu har en egen stuga utanför Hedemora. Men vi har inga släktingar som kommer från Dalarna. Vi gifter oss på Garpenbergs herrgård, där vi också ska ha festen.

Grattis Akvavit! Visst är det kul att få planera sitt bröllop!

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3