• A n n i s e n   25/8 - 2007

25/8-2007 del 2

Hej tjejer!

Vår andra tråd är stängd så jag passar på att öppna en ny

Hur går det för er?

• Svar på tråden 25/8-2007 del 2
  • Nattson

En annan dröm jag hade var att det var den 25 augusti. Jag var ute och åkte vattenskidor plötsligt kom jag på att jag måste skynda mig tillbaka för att göra mig iordning. Jag frågar mamma hur mycket klockan är och hon svarar 15:00 (vi har tid 14:30). Blir helt tokig och försöker frenetiskt göra mig iordning. Frågar mamma och de andra tjejerna som är där varför ingen har sagt något tidigare... Svaret blev att jag måste lära mig att hålla reda på tider själv... Efter ett tag kommer min sambo ut ur kyrkan med många av våra kompisar. Alla går fram till mig och grattar till giftemålet. Tydligen är det så att prästen har tyckt att det går lika br autan brud så någon har intygat att jag vill gifta mig och de har genomfört det hela utan att jag fått vara med... Det var helt galet. Jag var så arg på min smabo när jag vaknade för att han hade låtit det hända ha ha

• ;o)

Jösses Nattson -

Är du utvilad när du vaknar om mornarna?

• Noomi

:D Vilka drömmar!
    Har själv haft ett par sådana. Samtliga går ut på att jag har glömt massa saker som jag får fixa sista dagen. Som t ex klänning samt inbjudningar till alla. Inte bra för hjärtat det här!

• Nattson

Nä det är inte bra för pumpen... ha ha man vaknar och går igenom all planering för att sedan försöka somna igen.

Jag har haft en till om ni orkar läsa... (verkar drömma extremt mycket om bröllopet) Jag är hemma hos mina föräldrar och har underkjol och någon typ av korsett på mig. Pappa börjar laga mat och jag undrar vad han håller på med, vi ska ju snart åka ner till kyrkan. Men han vägrar att köra mig förrän vi ätit och ingen annan vill hjälpa mig heller. Tydligen är det så att min klänning väntar i kyrkan så jag kan inte göra mig klar innan. Men om inte jag äter så hotar pappa att ingen annan ska få mat för det var tydligen han som skulle laga mat till alla gäster...
    Ha ha ytterligare en dröm om att jag får göra allt själv... undrar vad jag är rädd för egentligen

• A n n i s e n   25/8 - 2007

Skulle va kul om ni vill dela med er om hur er bröllopsdag kommer se ut från morgon till kväll

• ;o)

Idag har jag fixat solist till vigseln! Tjohooo vad glad jag blev när hon sa ja!

Annisen - jag har faktiskt ingen aning än så länge, har inte planerat så detaljrikt. Så nu ser det väl ut ungefär så här:
    Innan 13: Fixa smink hos en kompis (antagligen) och håret hos frissan.
    Vid 13: Fotografering.
    Vid 15: Vigsel!
    Vid ca 17 (vad tidigt det lät!): Brudskål på restaurangen. Sen middag o fest o dans. Har inga klockslag ännu.

Är din planering klar?

• Noomi

Ok, jag kan försöka mig på ett schema. Har inte jättekoll på dagen än så länge dock så mycket kommer förmodligen ändras.

06:30 (gäsp) Snabb dusch och frukost med sambom.
    07:30 Frissan för håruppsättning och sminkning. Beräknas ta 4 timmar.
    11:30 Brudgummen möter upp hos frisören. Sen tar vi oss vidare mot något av våra "photo locations" (har två). Fotografering fram tills vigseln med avbrott för lunch.
    15:00 Vigsel
    15:45 Transport vidare till festlokalen.
    16:00 Mingel och ev. nån aktivitet, som t ex mingelbingo.
    17:30 Middag
    20:30 Dans
    21:15 Tårta
    22:00 Dans
    01:00 Nattamat
    01:45 Brudparet fortsätter firandet på tumanhand. :)

• lotta49

Här kommer vår planering för dagen om än lite lös:

09.00 Upp och äta mysig frukost med m2b.

11.00 Åka till frissan med syrran och bli snygg, beräknas ta ca 3-4 timmar. Samtidigt åker min m2b till hotellet och möter upp sin familj och sin bestman. Han byter om på hotellet.

15.00 mina döttrar kommer till salongen för på-klädning och sista fix med deras hår som mormor våfflar.

15.30. Åker mot kyrkan.

16.00 vigsel

17.00 gästerna åker till lokalen och minglar med drinkar och snacks medan vi fotar oss.

17,45-18.00 vi anländer till lokalen, brudskål.

18.30 middag med dans och underhållning.

12.00 åker till hotellet om vi inte fått partyfötter och stannar en timme till.

• lotta49

Kan tillägga att barnen sover hos mormor natten innan så att vi verkligen får mysig sovmorgon med champange-frukost och en massa mys dagen till ära.

Förresten,
    någon som INTE ska sova ihop med sin blivande natten innan vigseln??

• Stina augusti

Japp, jag ska INTE sova med min blivande natten innan. Han ska sova hos sin Bestman och mina tre tärnor ska sova hos mig i vår lägenhet. Vi ska sitta och prata och dricka lite vin och bara umgås tillsammans, och sen äta en mysig frukost tillsammans innan vi åker till frissan alla fyra. Jättemysigt att få en sån härlig tjejkväll innan bröllopet, tror att man behöver det

Svar på tråden 25/8-2007 del 2