• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Maggies

~Norrsken~: Tack.
    Såg att du vacklar i datum-frågan, men ni kör på det gamla ändå?

• Pumpkin

Lucy_:
    Ja, 19/7 har ju känts så bra hittills, så nu får det fasiken bli så!

• Naura

Vars är det ni kommer ha färger som går igen? På tärnornas klänningar, på blommor, på inbjudningar, på dukning, på programmen? Nåt mer? Hela lokalen kanske ska pyntas i samma färgtema?

Lokalen som vi funderar på är jätte fin, en stor fin bygdegård, jätte fint läge o vacker natur runt i kring. Men de har jätte fula stolar...sånna med spegelblank stålram o blåa dynor på...vet inte om det finns nånstans att hyra stolar i stan, för det är så litet...måste mina färger matcha med blått då? Eller ska jag försöka klä dom? Det blir ju jätte dyrt... men stolarna kanske inte syns så mkt...eller? Vad gör man? Har ett jätte vackert dukat bord, o lokal i övrigt, o så är det hemskt fula stolar?

• madlin

Lucy_ & ~Norrsken~

Ja minst sagt, nog för att det är ett eftertraktat datum och man har 3½ månad på sig. Men de känns mer rätt i år än 080808.

Ska ringa runt o hoppas på det bästa iallafall, fick stå som reserv på vår lokal vi VILL ha - tanten som höll i bokningslistan hade vibbar att de som bokat kommer avboka. Men vill ha backup.

Oroar mig mest över fotograf just nu..

Först ut?! Herre jisses! De vill jag ju inte vara! Hahaha!

• Pumpkin

Naura:
    Färgerna kommer gå igen i alla trycksaker, i min bukett och i blomsterarrangemangen. Och tärnans, brudgummens och marskalkens kläder förstås

Jag tror inte folk tänker så mkt på hur stolarna ser ut faktiskt, bara de går att sitta på. Så tänk inte på vilken färg de har när du bestämmer färgtema.

• Pumpkin

madlin:
    Som sagt, bara att köra på och hoppas på det bästa. Mycket beror ju på VAR i landet man befinner sig, vissa försökte boka 070707 för drygt ett år sen men lyckades inte Men det går säkert bra för er
    Sätt fart och kolla upp fotografer - DET kan faktiskt bli svårt.

• Jenny_Åland

Här kommer en liten lista på tips:

* Köp inte en svindyr klänning. Köp en kopia av drömklänningen från Kina istället.

* Är du ute efter en väldigt udda klänning som du inte hittar nånstans. Låt en sömmerska sy upp den så får du precis vad du vill ha. Tyget kan du alltid fynda på t.ex. internet.

* Ha fotograferingen före vigseln. Du slipper stressmomentet med gäster som väntar plus att du och älsklingen hinner ha en liten stund för er två innan ni går in och möter gästerna kyrkan/vigselplatsen.

* Ta med ett lakan till frisören. När du ska klä på dig så skyddar du kläderna från smink och lösa hårstrån. Vid fotografering utomhus skyddar du kläderna från gräsfläckar och annat genom att stå på lakanet. Under en långklänning syns dessutom inte lakanet.

* Se till att ha en frisör och makeupartist som du litar på. Annars kan det hända att du kommer ut från frisören och ser hemsk ut i håret. Ta med mycket blider på vilken stil du tänkt dig och prata med frisören. Jag tänker välja den salongen jag brukar gå till annars. Där känner de mig och min stil :)

* Ta reda på vad blommor kostar. Hör med olika ställen. Ofta blir det mycket billigare om man köper dom utanför staden.

* Ska ni ha middag direkt efter vigseln. Se till att boka kyrkan/vigselplatsen 16.00. Bokar ni t.ex. 14.00 blir det långt emellan. Man vill ju inte äta middag för tidigt och vad ska man göra där emellan för att fördriva tiden?

* Barn: Känn ingen press på att bjuda alla barn även om ni bjuder föräldrarna. Man behöver inte bjuda ALLA barn. Vi tänker t.ex. bara bjuda de barn vi är nära släkt med. Ev. vänners barn bjuder vi inte. Kom också ihåg att på vissa festlokaler får minderåriga bara stanna tills ett visst klockslag.

* Vill ni bjuda på bar välj då hyrd festlokal och fixa baren själva. Vill ni ha betalbar kanske det funkar att boka ett kabinett på restaurang. Då betalar man bara per kuvert + matdryck. Man slipper då städning och kostnad för personal.

* Tänk noga efter vad ni vill satsa pengar på. Vissa saker FÅR kosta och andra detaljer kanske man inte vill spendera så mycket pengar på. Tänk i god tid på om ni vill ha videofilmning av vigseln. Kan vara ett kul minne för framtiden. Kanske det finns någon i bekantskapskretsen som har en videokamera?

* Det är er dag. Ni ska göra som ni vill. Vill mamma att ni ska bjuda den och den personen kan hon göra det på sin fest. Det här är ER dag. Gör inga onödiga misstag som att bjuda människor för att andra tycker att ni ska göra det.

* Trycksakerna gör man som man vill med. Köpa eller tillverka själv är en smaksak.

* Engångskameror ger inte lika bra bilder som vanliga kameror. Vill ni spara in på den kostnaden så uppmana istället de med kameror att ta många bilder och skicka till er på en CD. Sen kan ni sammanställa dom till ett album eller lägga ut dom på en hemsida.

* Om ni beställer kläder se till att de kommer i god tid så ni hinner prova dom. Det kan hända att de inte passar och då bör det finnas god tid att sy om dom eller byta till annan storlek.

Det här kom jag på nu. Kommer säkert på mer sen.

• madlin

~Norrsken~

Ja, de blir tajt men de går om man bara vill tror jag! Man får helt enkelt sänka ribban en smula.

Fotograf ja, de blir väl de som blir svårast. Vill ju verkligen ha en duktig sådan och kan tänka mig att de redan är uppbokade sen minst ett halvår tillbaka ;)

Bor i södra Dalarna. Så hoppas inte alla vill stå dalabrudar i år *s*

• Pumpkin

Jenny_Åland:
    Jag kanske är trög, men vad gör man med lakanet för att skydda klänningen från smink osv hos frisören?
    Tack för tipsen!

madlin:
    Well, snart vet du om det går eller inte

• Jenny_Åland

Norrsken: Åh hur ska jag förklara.. Man ska tydligen sätta det runt sig på nåt sätt så att man kan kan ta på sig klänningen utan att det trillar smink och lösa hårstrån på klänningen. Typ som det där skynket frisören brukar sätta på en när man ska klippa sig.. Dålig på att förklara jag vet.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare