• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • MrsNyberg2B

Norrsken - Haaha!! "-Eller vad tycker du? Början av juni är ju också bra.
    -Ja det är det." Hur ofta låter det inte så: "Men vad tycker du? -Jo, men det låter väl bra". Därför får Peter bestämma allt om våran romantiska helg. Förutom datum, eftersom jag måste veta det, så jag inte bokar in mig på jobb. Det är klart att han, rent hypotetiskt, skulle kunna ringa mitt jobb och säga att jag är upptagen den helgen, men så långt tror jag inte att han tänker..

Men det är klart en poäng kan ju finnas i att det kan bli jobbigt om det blir varmt. Å andra sidan, så kan det ju bli rätt varmt i augusti också, man vet ju inte, vädret verkar ju sköta sig lite som det vill, så det kanske är svårt att avgöra vad som blir bäst. Och juli är ju heller inte en så dum månad! Faktiskt!

• Jenny_Åland

Norrsken: Hon har väldigt dåligt tålamod och det känns som att vigseln och allt som ska hända före vigseln kommer att göra att hon bara drar iväg och säger: "jag orkar inte med det här - jag vill hem". Hennes humör vänder väldigt hastigt. Blir nåt inte som hon vill så förstör hon dagen för alla andra också.. men sen har vi ju en syster till. Hon också jag kommer bra överens och hon är mer lugn och trevlig fast hon är bara 11 år vilket begränsar lite.. Min allra yngsta syster är ju bara bebis än så länge så henne kan man ju inte fråga.. Jag har funderat på att ha 2 tärnor. Då skulle jag ju kunna ha min 11-åriga syster och en av mina bästa vänner. Fast då blir det dyrare för mig. Jag vill bjuda på håruppsättning åt dom och betala halva priset på klänningarna..

• Pumpkin

MrsNyberg:
    Ja killar är hopplösa Men härligt med er weekend förresten, det skulle vi behöva också!

Jag tror vi håller oss till planen. 19 juli. Det blir bra. Nästan exakt 1,5 år efter förlovningen, bara en dags diff Och i juli blommor ju pionerna, min favoritblomma!

Jenny_Åland:
    Aha, då förstår jag att hon kanske inte är så lämplig. Men din syster och en av dina bästa vänner låter ju som ett bra alternativ, förutom att det blir lite dyrare då... Svårt. Vi kommer ju inte betala nånting för tärna och bestman, möjligtvis att jag bjuder med tärnan på manikyr eller så. Och så kommer de ju få nån tackpresent också efter bröllopet

• Jenny_Åland

Norrsken: Åh så kan man ju göra förstås. Inte måste jag ju bjuda dem på håruppsättningen och halva priset på klänningen. Det är en idé jag fått för mig bara.

Fast det känns lite fel att jag inte är med och betalar en del av klänningarna eftersom de är lite begränsade i valet.. Klänningarna kommer vara enligt färgtema och vårt 50-talstema i övrigt.

• Pumpkin

Jenny_Åland:
    Det är klart, begränsar man urvalet kraftigt så kanske man känner sig lite "betalningsskyldig". Min tärna kommer ju få några riktlinjer ang. färg och stil (typ inte balklänning utan mer somrigt) och sen får hon köpa/hyra den klänning hon känner sig bekväm i.

• Jenny_Åland

Jo jag känner mig lite betalningsskyldig eftersom jag begränsar utbudet för dom..

I maj ska jag ha en "date" igen med en tjej här från BT. Förra året hade jag en dejt med en tjej som var nygift och nu ska jag få träffa en som gifter sig i år. Det är kul att få träffas IRL och snacka om en massa. Jag tar med mig mitt häfte och antecknar allt jag behöver veta :D Det är faktiskt sant att jag skriver ner det dom säger. Jag behöver alla tips jag kan få :)

• Naura

Jag tänkte oxå på det, att det blir dyrt att ha tärna, o speciellt två, om man ska köpa klänningar åt dom...skulle vara kul om de matchade, men det kanske räcker om de har somriga kläder i samma färg eller nåt...äh, vet inte. Orkar inte tänka på det nu, är så länge kvar. :)

• Pumpkin

Jenny_Åland:
    Haha, vilken rolig bild jag fick framför mig nu, hur du sitter där som värsta reportern med pennan i högsta hugg
    Vad är det för tjej då? Någon som bor på Åland antar jag?

• Naura

Har inte bestämt nå tema eller färger o sånt ännu. Kanske borde göra det så man kan börja köpa små grejjer lite här o där till dekoration o sånt?

• Jenny_Åland

Norrsken: Hon som jag ska träffa senare i vår är faktiskt inte från Åland. Hon och hennes m2b vill gifta sig där ändå. Jopp, jag känner mig som en reporter men när jag var på date i höstas och intervjuade en som var nygift då fick jag massor med värdefulla tips. Hon uppmanade mig att anteckna de viktiga saker na jag ska komma ihåg. Finns så mycket som man ska tänka på i förväg för att det inte ska bli en massa missar i planeringen. Några saker jag antecknat: Ett lakan till fotograferingen (att stå på utomhus för att inte klänningen ska bli smutsig det är också bra att ha vid påklädningen). Se till att frisören och makeupartisten vet exakt hur du tänkt dig. Så du inte blir chockad sen om hon börjar göra helt andra saker än vad du trodde. Se till att boka vigsel 16.00 om ni ska ha middag direkt efter så blir det inte så långt emellan som det kan bli om man har vigsel tidigare.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare