• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Naura

Har idag varit ner på stan och kikade förbi bokhandeln...kollade lite på vad papper och sånt kostar, om man vill göra sina egna inbjudningskort o sånt... Och med tanke på att jag inte är ett dugg kreativ eller pysslig av mig på det sättet, så kanske det är lika att köpa färdiga inbjudningskort...Kommer aldrig kunna bestämma mig för hur de ska se ut, hur man ska göra, o sen blir det säkert massa fel o sånt, så man måste göra om, o i slutändan är jag ändå missnöjd o tycker att jag valde en ful design....Vi ska ha runt 50 gäster, men många är ju par, så det blir inte så många kort o köpa...kanske blir 25-30st inbjudningar som man ska skicka ut.

Gör ni egna eller kommer ni köpa inbjudningar?

• Naura

När min sambos bror gifte sig, så skickade de ut inbjudningar på allas mailadresser (till dom som hade email). Tyckte jag känndes tråkigt, de skickade ett sms o skrev "kolla mailen" o så när vi kollade så var det en bröllopsinbjudan...o vi hade ingen aning om att de skulle gifta sig. Kändes tråkigt att få reda på det på det sättet, men nog var vi ju självklart glada för deras skull ändå!

• Maggies

Naura: Vi gör våra inbjudningar själva. Jag har kollat på papper i Umeå, men hittade inget jag tyckte var bra. Kanske inte kollade så noga heller. Hursomhelst så bestämde jag mig för att beställa papper via internet, gick superbra. Har köpt i flera omgångar, eftersom det blev lite strul och det fanns inte nog med papper där jag beställde först. Men om man är säker på vad man ska ha så är det inga problem att beställa.

Har du kollat den där butiken Tiimari (stavning?)? Där verkar det finnas mycket pyssel-grejer. Ska titta in där på fredag när vi åker ner.

• Maggies

Coornet: Så tråkigt att hon blev sur. Hoppas hon kommer på bättre tankar snart.

• Naura

Lucy, jo jag var in på Tiimari o kikade. Där fanns det massa papper o pyssel, o sen var jag även in på Bokia o tittade, men där var det inte mkt mer än vanliga papper o kopieringspapper i olika färger.

Skrev ihop o räknade snabbt hur många inbjudningar vi kommer skicka ut på ett ungefär o det vart ca. 25st. Har ni nå bra tips på vars man kan köpa färdiga inbjudningskort på nätet, förrutom calligraphen?

Sen en kanske korkad fråga....när har man brudskålen på ett bröllop?? (har bara varit på ett bröllop i mitt liv, är värsta rookien på det här) När har man den? O vad är den till för? Minns inget om nåt sånt på det bröllopet jag var på...

• Pumpkin

Naura:
    Vill du inte göra inbjudningskorten - så gör dem inte, beställ istället Det är inte ens alltid billigare att göra själv än att beställa, speciellt inte när du ska göra så få. Calligraphen har du ju, sen finns t ex kortdesign.se

Brudskålen är endera första skålen till bords, eller om man har mingel innan så utbringas den då Den är väl inte till för nånting annat än att skåla för de nyblivna makarna

• Maggies

Naura: Jag hittade ett fint papper med linnestruktur på Bokia som vi ska använda till vigselprogram. Annars var det inte så mycket där, som sagt.

Jag har bara varit på två vigslar i hela mitt liv, ingen riktigt bröllopsfest eller middag alltså. Så rookie är jag alla tider.

• Coornet

Att skicka ut inbjudan via mail är lite tråkigt men i detta fall handlade de ju om att vi faktiskt satt datumet i princip. Kändes jätte lustigt när hon inte ens blev lite glad utan bara hängde upp sig på att vi inte sa det personligen. Men jag vet att om vi hade gjort det om två veckor när vi åker ner dit så hade det blivit tjat om att hon fick veta sist..

Allt bara blir fel.. inte alls på bra humör längre :(

• Pumpkin

Coornet:
    Jättetrist reaktion, inte dirket vad man förväntar sig av svärmor
    Får jag bara fråga hur det kommer sig att ni inte sa det via telefon?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare