• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

MrsNyberg: Åååh, chokladmässa låter inte helt fel!
    Jag kan inte heller vara sjuk i helgen, jag ska ju på bröllopsmässa!

• MrsNyberg2B

Nej, då går det ju inte att vara sjuk heller! Jag hoppas att vi får många gratisprover på mässan , både du och jag!

• Maggies

~Norrsken~: Ja, jag längtar!

MrsNyberg2B: Då svarar jag. Först beställde jag papper fårn Panduro, 10-pack A4 för 89 kr. Papperet hette Paperado och fanns i Bröllopskategorin de har där. Jag var inte nöjd med papperet. Beställde vitt, och det var lite mer åt det gräddvita hållet tyckte jag. Plus att det var en aning dyrt. Sen hittade jag scraphuset.se, där finns det en massa Bazzill-papper med olika strukturer i storlek 30,5*30,5 cm för 5 kr/st. Jag klantade mig lite och har beställt i flera omgångar vilken kanske inte gynnade mig så mycket eftersom frakten går på 49 kr/gång när det är så skrymmande. Så smartast är att köpa alla papper på en gång (om man vet vad man vill ha)! Ett annat ställe som jag har beställt från är pappersbiten.se där de också har en massa Bazzill-papper för 5 kr/st. Allra bäst vore ju att köpa i en affär, för att slippa frakten. Hoppas du hittar ett papper du gillar i alla fall! Jag tror de flesta färgerna finns.

• Maggies

Jag köpte förresten en skärmaskin för att kunna skära till papperna till A5 och göra kort av det. Funkar bra tycker jag.

En bra grej som jag läste är det här om bigning: www.monogramsidan.se/cgi-bin/homepage/sw/Ideas/Bigning Det ser faktiskt riktigt proffsigt ut om man gör så. Du kanske redan har gjort så, men om inte så får du lite tips.

• MrsNyberg2B

Lucy - Tack! Fem kronor är ju billigare/papper, men frågan är ju hur många papper man behöver, om man egentligen tjänar någonting på det. Blir till att sätta sig och räkna efter...

• Maggies

Det papper som blir över från när jag skär till A4 tänker jag göra placeringskort av också!

• Maggies

MrsNyberg2B: Ja, precis. Hur stora kort tänker du göra? Två kort per papper borde ju gå att få till, även om du gör lite större kort. Men det är ju frågan, som sagt.

• MrsNyberg2B

Lucy - Skärmaskin har jag också köpt! Det är det bästa jag gjort i mina dagar! Och spraylim! På min skärmaskin finns det en grej som man kan använda för att få bra viklinjer, den är jättejättepraktisk, tycker jag. Tänker mig nog att göra kort som är 15x15, så två kort får man ju ut. Däremot vet jag inte riktigt med festprogrammen, hur jag ska göra dem. Troligtvis blir det väl att vika ett A4, det blir ju lättare när man ska sätta in papper med texten, fast kanske att man kör på lite bredare då, och då går det ju åt ett sånt ark per program. Resten, det överblivna, tänker jag nog också göra placeringskort av - men funderar på hur.. Skulle vilja göra något lite annorlunda, men ändå inte så avancerat. Har funderat rätt länge på det, men jag kommer inte på någonting bra. Sen lär man ju ha till tackkort också - papper alltså. Hm. Mkt papper blir det.

• Maggies

MrsNyberg2B: Låter som en jättebra skärmaskin! Spraylim, är det bra? Jo, det blir en massa papper. Men det blir ju fint.

• Pumpkin

Jag funderar lite på om man ska beställa kort, och sen kanske lägga en personlig touch på dem ändå... Men jag vet inte

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare