• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Kajsa.D

Spännande med arkeologi!! Måste va kul. Var jobbar man sen då? Länstyrelsen?? ingen aning...
    jo det skönt o ha fasta tider. Jag gör ju mitt schema själv. det Irma gör känns bara som bullshit. Hur ska det bli mer vikarier pga att hon sitter på kommunhuset?

• Pumpkin

MrsNyberg: Jag planerar inte heller jämt, faktiskt Planerar inte mycket alls faktiskt, allt känns så löst eftersom vi liksom inte vet om vi blir kvar här länge till eller inte.

Ina: Jag måste haft hjärnsläpp ett tag nu, har gått och haft för mig att ni gifter er i november
    Augusti är kanske liiiite tidigt, jag skulle nog skicka i början på september om det var mitt bröllop, men det är det ju inte

• InaHjärtarAdam

vi tänkte skicka inbjudningarna så att folk har dom den 15:e augusti, sen OSA den 15 oktober och sen är bröllopet den 15:e december. detta för att vi har gäster från usa, finland, danmark och på lite olika platser i sverige. men det kanske är för tidigt ändå?

• Pumpkin

Ina: I och för sig, med långväga gäster så... Mja, jag vet inte. Jag skulle nog tycka att det var lite tidigt om jag fick en inbjudan till ett bröllop i Sverige 4 månader innan, men så bor jag ju i rätt land också... Svårt.

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    ungefär hälften av gästerna är det som inte bor i göteborg. jag skulle ju kunna skicka savethedate-kort men då blir det också en femhundring till i porto liksom...

• Pumpkin

Ina: Jo fast bor man inom Sverige, i Göteborg eller ej, så tycker jag att 3 månader räcker. Men det är ju just utlandsgästerna som krånglar till det

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    ja, det blir ju lite krångligt. men man kanske kunde sätta ett bestämt OSA för alla och sen skicka ut inbjudningarna i två omgångar.

• Pumpkin

Ina: Ja det skulle man ju kunna göra! Satt precis och tänkte samma tanke Men ni ska ju göra som ni vill självklart, och inte nödvändigtvis som jag tycker

• MrsNyberg2B

Ina - Kanske ni kan skicka dem till utlandet tidigare och hålla på dem som ska till Sverige. Fyra månader är nog lite i saftigaste laget - vi tänker nog hiva iväg dem i oktober tänkte vi. Tidigare än så börjar man väl inte planera nyår? Eller?

Kajsa - Ja, länsstyrelsen tror jag är de som kan bossa över grävningar (fast jag är ju inte helt säker jag) som t.ex den de gjorde i Jkpg när de skulle bygga det nya parkeringshuset. Sen är ju muséer och sånt ett ställe, arkiv ett annat. En och annan finns också inom polisen gissar att det handlar om fyndhanteringen där både kroppar och annat. Ganska många forskar nog också, tror jag - tycker att arkeologin verkar bli lite mer teoretisk med tiden, förmodligen oundvikligt eftersom det inte kan finnas hur mkt fynd som helst. Jag funderar på att läsa lite kriminologi faktiskt - tycker det kunde vara en spännande kombination och intressant.

Norrsken - Det är klart, vi har ju iaf bestämt plats och allt, så oavsett vart vi flyttar (om) så blir det ju på den platsen. Och våra flyttningsplaner är ju inte så väldigt avancerade - läget blir ju till det bättre i förhållande till Etuna i vilket fall. Jag hoppas att vi får veta att våra resp. har fått jobb på bra ställen - snart!!!!!!!!!!!

Vad ska ni äta/ har ni ätit till lunch??

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    nä men jag har också tänkt att det är lite långt innan... men jag tror vi gör så att vi skickar ut i två omgångar:)
    kanske första i augusti och andra i september. OSA vill jag ha två månader innan för om det är många som tackar nej så går vi in på andrasorteringen på gästlistan;)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare