• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

Ina: Haha, vilken egotripp

• Kajsa.D

Nu skriver jag Åsa
    jag har ju mest varit på gullvivan o syrenen.
    Men en dag sa Irma att du kanske skulle tänka på att gå till andra avdelningar oxå. Nej det behövs inte för jag slutar i övermorgon sa jag. Jag ska ha en mån semester innan jag börjar mitt nya jobb. Tror du hon blev förvånad Vilken min!!! Kerstin har inte sagt ett enda ljud. Så uppskattad var jag från hennes sida. Men det är skönt o veta att man inte blir väckt halv 7 på morg av irma`s ljuva stämma. det är känsla det. VAd gör du annars då?

• InaHjärtarAdam

just det, idag är det internationella kvinnodagen!! idag förväntar jag mej att få blommor;)

fast det är lite konstigt att jag gör det iofs... ska jag få blommor som nåt slags substitut för att kvinnor världen över behandlas som någon slags b-människor liksom...

• Pumpkin

Själv förväntar jag mig ingenting, fick ju inte ens blommor eller uppvaktning på Alla Hjärtans!

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~:
    hahah, ja visst är det ego!
    men nånstans har jag fått acceptera att adam inte har något intresse i att planera bröllop. inte för att han inte vill gifta sej, för det vill han verkligen, men för honom är det inte så intressant att sitta i två timmar och leta upp olika nyanser av vitt på rosor, eller att läsa varenda bröllopstidning han hittar för att kolla olika dukningar typ. det som är viktigt för honom är musiken, maten, och folket som kommer. och när tiden är inne för det så kommer han att göra allt som krävs för att det ska bli så bra som möjligt. jag får helt enkelt vänta, för det är inget som absolut behövs göras nu.

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    det fick inte jag heller.. förutom att vi köpte bakelser. men blommorna kostade ju så fasligt mycket då så jag ville inte ha några.

• Pumpkin

Ina: Precis så är Lasse också, och som sagt, det är nog bara att acceptera! Dom vill ju gifta sig med oss, dom är bara inte bridezillas

• MrsNyberg2B

Kajsa - Klockrent! Kan tänka mig att det är skönt att ha fasta tider?!?!
    Jag jobbar här i Tranås, som timvik också. Jag har ju ingen utbildning, så mer än semestervik blir det ju inte. Så pluggar jag också, arkeologi på distans och håller just nu på med min c-uppsats, det är lite trögt att komma igång bara - finns så mkt annat att göra ju. Till hösten hoppas jag på att vi kommer härifrån till något större ställe. Jag ska fortsätta plugga, så jag får ut en examen nån gång - det kan ju vara trevligt!

Jag förväntar mig absolut inte någonting idag - jag har inte ens tänkt att det är. Jag tycker kvinnor bör bli uppmärksammade alla dagar, lika mycket som männen. Det ska inte behövas någon speciell dag för det! Och faktiskt - ska det vara jämställt så bör det väl finnas en internationell mansdag också?!?!

• MrsNyberg2B

Ina och Norrsken - Säkert är det precis det som är grejen! De har ett liv utanför BT . Sen kan man ju faktiskt erkänna (eller, jag iaf) att man inte planerar ständigt, men tankarna finns ju där hela tiden. Just nu är jag inne i en period av - "ja, men det är så långt kvar, det hinner vi med senare" så jag pratar nästan inte om det alls, eller ens gör några inbjudningskort . Ungefär som med uppsatsen mao.

• InaHjärtarAdam

vår korttillverkare har åkt iväg på långresa till thailand så jag funderar lite på om inte jag skulle ta och knåpa ihop alla inbjudningskorten iallafall... visst, han skulle säkert hinna göra dom när han kommer hem om några månader men jag vill vara säker på att allt hinns med i tid. vi tänkte skicka ut våra inbjudningskort i augusti, tror ni det blir för tidigt om vi gifter oss i december?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare