• Fru Cinderella

Mars/April brudar!!!

Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!

Vad säger ni brudar??

• Svar på tråden Mars/April brudar!!!
  • Saltakatten

Åh, nu kom det massa inlägg under tiden jag skrev mitt.

2007-03-24

Nej, jag har inte hittat någon klänning än. Börjar bli lite orolig att jag inte kommer att hitta någon men jag pratade med en som syr upp klänningar och hon sa att hon skulle kunna sy upp en på två veckor om det var panik. Så om jag inte hittar någon innan mars så tänkte jag att skulle kontakta henne igen.

Problemt är att jag inte haft tid att leta klänning.

Drapering över magen är jättebra, jag har en balklänning som har det. Jag har i och för sig inga barn men jag hade gått upp några kilo och draperingen dolde det bra.

Vi ska ha ett stort bröllop men det är för vi har stor släkt båda två. Bara släkten är 75 pers sen har vi bjudit kompisar också så vi kommer att bli ca 110 st. På det stället vi ska vara på får man inte spela musik efter kl 01.00 så vi kommer inte ha fest långt in på natten heller.

• Fru Cinderella

Oj här var det mycket o skriva igen om kul ;)

Klänning är både bestämd o inköpt. Bidde en forever yours med lååång underbar slöja, bilder finns här
    groups.msn.com/LadyCecilia/klnning2.msnw

Frisyr blir något enkelt upp, ingen locktång, blir så dyrt.

groups.msn.com/LadyCecilia/frisyrerochhrsmycken.msnw&PhotoID=831

Jag byter också efternamn till min sambos, kul o heta samma.. känns verkligen som att man gör något mer än o bara säger ja också. Något som går o ta på. Förutom ringen då om ni förstår vad jag menar ;)

• Lillan72

Cinderella
    Vilken otroligt fin klänning! Va snyggt det var med den där långa slöjan. Jag har nämligen blivit övertalad till att ha en sån där lång slöja och varit lite osäker om jag gör rätt, men ser det lika snyggt ut som det gör på din bild så behöver jag inte oroa mig !!! Velar dock fortfarande om jag ska ha ett diadem/tiara. Hade inte tänkt det från början, men vi får väl se.

• 2007-03-24

Lillan72,
    Inbjudningskorten är färdiga och skulle skickas idag.. men jag är ju lite snurrig, och såg idag att jag på ett ställe i almanackan skrivit att vi ska vara i kykan kl 14,00, men jag tror att jag bokade kl 13,00 med pastorsexpeditionen ... Så det är bäst att kolla innan breven skickas, det är ju trevligt om alla kommer samma tid
    eller ??

Tur att jag gjort inbjudningskorten själv och inte klistrat in själva texten än.. Usch jag har alldeles för mycket med jobb och barn och planering i huvudet.. Tur att sambon fixar med annat runt om..
    Undrar om det är annat jag missat?? Nåja det märker jag

• 2007-03-24

Just det, angående efternamn.. Jag ser verkligen fram emot att byta. Jag gillar inte att barnen har ett annat namn än jag. Känns bra att snart heta samma sak allihop .

• Lillan72

Oh, va skönt att veta att du inte heller har skickat ut dina. Mina skickar jag oxå ut imorgon. Då ligger vi ju i samma fas , men det är nog bäst att du kollar så du har rätt tid i inbjudan !

• twentyfirstofapril

Vi skickade vår hindersprövning igår, men inte blankett om efternamn. Skulle det oxå in samtidigt? Jag går från ett efternamn som 6 st i landet har till ett
    -sson namn, men det ärhelt ok för mig.

På tisdag ska jag prova klänning. Är lite nervösöver att inte hitta någon. Drar större stl. så utbudet är kke sådär.

A:s babe: Samma datum som vi! Hoppas på bar vårväder med vitsippor i backen.Blir fina kort.

• Fru Cinderella

Lillan72

Kul att du tyckte om dem.. är helt galen i klänningen och slöjan.. har alltid velat ha en sån lång underbar sak!

Kul att jag hittade klänningen så billigt med 3500kr för den.. slöjan var väl i dyraste laget 1250, men det får man väl leva med när den är så vacker, har kristaller hela vägen ner också.. framgår tyvärr inte riktigt på bilderna dock, svårt o fånga märkte jag.

• twentyfirstofapril

2007-03-24:
    Din klänning var jättefin! Enkel men ändå långt ifrån trist. Alldeles lagom med detaljer. Det är snyggt med drapering över magen, vill själv ha en sådan modell.

• Fru Cinderella

2007-03-24

Jag måste vara helt borta men, var är länken till din klänning?

Svar på tråden Mars/April brudar!!!