• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • Penny Lane

Vegetarian: Nej, jag inser också det vansinniga att dricka skumpa på fastande mage. Och eftersom det verkligen är värt mycket för mig att kunna vara med på möhippan (det är för en bra kompis till mig och jag har dessutom varit med och arrangerat den)och kunna njuta av mat och några glas skumpa så tycker jag absolut att det är värt att göra ett avsteg från den rena kuren. Det är ju inte värren än att jag kan ta upp där jag slutade på söndagen.

Och vem vet, kanske kan det där extra tillskottet av mat ge den fortsatta viktminskningen en extra skjuts. Första veckan tappade jag cirka 5 kg, den andra 1,5 kg och den tredje veckans resultat avgörs på tisdag. Spännande, även om jag redan tjuvvägt mig... I går morse hade jag minskat ytterligare 2 kg. Och idag provade jag ett par jeans som jag inte haft på ett par veckor och de hängde rejält i baken. Jippie!

Är det någon som har gjort ett likande avsteg från kuren och kan berätta om hur kroppen reagerar när man, efter att ha ätit vanlig mat en hel dag, återgår till bara CB?

• Penny Lane

Ooh kanske bör tillägga att jag kör helt solo. Dvs utan hjälp av någon konsulent och utan att någon annan vet om det än min käre sambo. Därför ställer jag mina frågor till er, eftersom jag inte har någon annan att ställa dem till.

• vegetarian

PennyLane:Låter som du har koll på hur du ska göra , en möhippa går ju inte i repris heller...
    Du verkar ha rasat en hel del dessutom! Spännande att få höra hur det går imorgon!

• drömbrud

Jag har inte gått ner ett SKIT på 1 vecka! va e e för fel?!?

Ringde konsulenten och hon sa att de antagligen beodde på att jag slarvat och bara tagit 2 påsar pe dag ganska ofta.. och inte druckit allt jag ska..

Så nu ska ja köra på igen!!!!

• vegetarian

Nya värden idag! -2,8 kg

Signatur: Vegetarian
    Start datum: 070102
    Längd:174cm
    Start vikt: 92,8 kg
    Aktuell vikt: 85,5 kg
    BMI:28,2
    Mål: 70kg

• Mastermind

Jättebra, vegetarian! :D

Nu sitter jag här med min första engelska smak; toffee and walnut. Och den är supergod. :D Ska nog ha 2,5 dl vatten istället för mina vanliga 3 dl, dock. Är alla smaker såhär goda kanske jag går en vecka på Cambridge av bara farten. ;)

• vixen not a tramp

Mastermind
    Hur går det för dig?

• Buslinna

Jag har hittills gått ner 4,1 kilo, efter tio dagar. :) Men då har jag inte kunnat, hunnit eller orkat träna något och det har blivit lite för få promenader, så det finns hopp om att det kan gå fortare också. Både jag och sambon känner skillnad på min kropp och det är SÅ skönt! :)

Matovanorna får sig verkligen en rejäl dust med det här! När jag pluggade inför tentan förra veckan fick jag ofta impulser att äta något gott "eftersom jag var så duktig och plugget så tråkigt". Under tentan samma sak, fast med tilläggsmotiveringen att det skulle hjälpa att "hålla ångan uppe". För att inte prata om efteråt - "jag hade ju varit så duktig som pluggade hela veckan och skrev den där förbenade tråktentan". Och så var det ju helg också ...

Jag har nog aldrig fattat hur mycket jag försöker lura mig själv och nu är det ju bara att bita ihop eftersom man inte vill förstöra det man kämpat med. En stor fördel med CB, måste jag säga. Ska försöka lista ut hur jag ska hantera sådana sug senare i livet också. :)

drömbrud,
    Hoppas det går bättre när du tar alla påsar!

vegetarian,
    Det går ganska fort för dig - kul!!

• drömbrud

Mastermind! MUMS!!

Jag har typ 33 påsar som jag verkligen inte kan dricka! Grönsak och kycling! Jag har mailat till konsulenten (har köpt allt via viktklubben.se) och frågat om jag får byta dem... Tror ni man kan det?

Har gått ner ½ kilo nu iaf.. 81.4 väger jag nu.. Jag rack helt enkelt för lite och åt för några påsar.. Så nu ska ja käka påsar och dricka så de knakar om de.. Eller skvalpar om det

• drömbrud

Signatur:römbrud
    Start datum: 070108
    Längd:173cm
    Start vikt: 89.7 kg
    Aktuell vikt: 81,4 kg
    BMI:
    Mål: 68-70kg

Svar på tråden Cambridge Kuren