• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • Mastermind

Lelle! - 20 kg på 3 månader, men då åt jag varvat CK (klarade aldrig av att komma igång, så det var en halv dag där, en dag där..) och mina gamla "kostvanor" (dvs, skräpmat, godis, glass, you name it!). Jag kände att den här omgånge kuren inte tog bort sötsuget, utan gjorde det större och jag vågade inte riskera något. Jag har nu 54 kg att gå ner, och vill helst vara klar till nyår, men det är inget *måste*. Det är 49 veckor dit, så det är dock inte helt omöjligt. Det viktigaste är dock att försöka jobba på psyket, eftersom det är det som är grunden till varför jag äter såhär.

• vegetarian

mastermind:Om det är så du känner är det rätt beslut! jag känner så starkt igen mig med det du beskriver om skräpmat och att man måste jobba på varför man har sitt ätbeteende. Sötsuget är ju svårt att tänka bort om det inte går över det är SKITSVÅRT att vara utan att äta om man är sugen . För min del kommer jag in i perioder av dåligt beteende. Senast har det varat i ca 3 år...
    Om jag väl äter rätt och tränar har jag inga problem att vara utan skräpmaten. Jag liknar det ohälsosamma liv jag levt som en drog, jag måste lära mig att avså från onyttigheter annars halkar jag dit . Jag tror ärligt talat att jag aldrig kommer klara av att bara "ta lite" eller lördagsgodis. Likna det vid en alkoholist och sprit.
    MEN jag hoppas att du finns kvar i tråden! Du kan ju som du skrev faktiskt använda dig av dina ck-påsar!

Kram o lycka till!

• drömbrud

Hej flickor!

Jagvägde mig nu på morgonen igen.. Och har gått UPP 1 kilo... Kan det bero på att det är mensvecka???

• drömbrud

Inte ett helt kilo men typ 6-7 hundra gram!

• vegetarian

drömbrud: vet inte, knske kan vara en förklaring med mensen jag har stått stilla för 4:e morgonen i rad....är väl en s.k. platå....

• drömbrud

Hoppas det.. Jag har ju inte fuskat mer än några glas saft (fun light)

• Buslinna

Jag mår odrägligt normalt i dag. Hade aldrig vågat hoppas på att komma så här billigt undan. :) Ska träna lite nu och se hur jag mår efter det. Skulle jag fortfarande må bra så blir det nog en prottis sen också. :) Skönt att bli glad och positiv av den här dieten också - det är ju verkligen en fördel i att hålla ångan uppe. :)

drömbrud,
    Ja, det kan det väl säkert vara. Kroppen brukar ju samla på sig vätska då - jag vet dock inte hur den gör det när man har tömt sina glykogendepåer, men det låter ju som att det har hänt för dig. Om du nu inte har ätit något annat, förstås. :)

Mastermind,
    Lycka till med kostomläggningen! Jag har bara läst början av boken än så länge, men kan rekommendera "Gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi" av Lisbeth Stahre om du vill ge dina beteendemönster kring mat (och egentligen vad som helst - matbeteende brukar ju höra ihop med annat) en rejäl dust. Jag har tänkt att jag ska läsa, och jobba igenom, resten när jag kommit en bit på väg i kuren. Förhoppningsvis är jag bättre förberedd på att sköta maten bättre när jag slutar med CB. :)

• drömbrud

Nu tog jag 10 isbitar och 2 dl vatten och en påse vanilj+lite kanel och mixade! Blev som lite för lös glass!!

• vegetarian

oj, det lät gott! jag som äääääällllskar glass (en hel del glass försöker jag nu få bort...*muttrar*)
    jag ska prova, måste bara rota fram min mixer eller fungerar det med mixerstav?

• drömbrud

det funkade med min mixerstav.. Men lägg i isbitarna efter att du mixat shaken några sekunder, så undviker du klumpar... Mycket is! Lite vatten!!!

Svar på tråden Cambridge Kuren