• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • Buslinna

Öh, sa jag kommunmässigt? Det är ju så klart stadsdelsnämnd det handlar om. Som före detta lantis har jag inte riktigt vant mig vid den här monsterkommunen. :D

• Buslinna

Å, vad härligt att bo vid Vita bergsparken!!!! Det är ju så himla fint. :D

Japp, då kommer jag passera förbi dina kvarter när jag traskar upp till Söder - går ju alltid den vägen då. :)

• drömbrud

Haha! Kommer tänka varje gång jag är ute "kan de där vara busilinna" "kan det där vara busilinna".

Så kollar jag om du har en shake i handen oxå

• Buslinna

Haha! :D Samma sak här! Vi får väl ha ett hemligt tecken så att vi känner igen varandra den dag vi springer på varandra. :D Typ en särskild vinkning, nick eller något. ;) Sedan kommer folk att undra vad fasen vi håller på med när vi går där och vinkar och nickar som yra hönor till allt och alla - men vad gör väl det? :D

• drömbrud

HAHAHAHAH!
    En egen BT-hälsning!!

Hur mkt har du kvar att gå nr. 4,1 kilo minus nu.. Va stävar du efter..? Är du "lätt överviktig" eller "kraftigt överviktig" osv.?

• Buslinna

Faller nog tyvärr under kategorin kraftigt överviktig vid det här laget. Det är väl tur att det sitter jämnt fördelat över kroppen, med tonvikt på "de rätta ställena" ... Jag vill inte skriva ut min vikt här i offentligheten, men hoppas gå ner minst åtta, men gärna 18 kilo (så att jag kommer under någon av dessa två "magiska" vikter som då blir resultatet) med CB för att sedan ta resten med mat och motion. Men visst, skulle jag ha tur att det går fort och jag orkar så länge så kan jag kapa av 28 på en gång också, utan problem. :) Då skulle jag inte ha så mycket kvar att ta sedan. Får jag bara en kickstart kommer jag må bra av och trivas med att träna och äta bra tills att jag kommer dit jag vill. :)

• Buslinna

Hur mycket vill du gå ner?

Vi får fila på en BT-hälsning. :D

• drömbrud

Men det är bara att kämpa på! Läste igår om en man som gick ne 60kilo med CBK och han har behållt vikten sedan 2002. det gäller bara att ändra sitt tänkande tror jag.
    Jag ska köra GI ett tag efter CBK för att stabilisera vikten ytterligare...

Jag vill gå ner ca 12 kilo till.. har ju gått ner 8 kilo...

Jag väger 81 nu (woho!) och skulle vilja gå ne till ca 68-70-72 något sånt..

• drömbrud

Har du bröllops planer oxå?
    jag gifter mig i Oktober

• Buslinna

Ja, det går ju helt klart, men jag vill inte gå ner allt med CB. Dels får huden stryk när man går ner så snabbt, dels är jag alltid lite luddig i hjärnkontoret (och det håller inte när man har tre deltidsjobb, heltidsstudier och ska söka hett eftertraktade praktikplatser och sommarvick) och så vill jag få in goda vanor till rutiner och inte tappa alltför mycket muskelmassa - det straffar ju sig sedan.

Drömmen vore att gå ner till under 80 kilo (önskar jag vägde lika mycket som du :D) och sedan därefter kunna börja träna hårt och arbeta på bra matvanor. Jag har alltid varit rätt kurvig så det är mycket möjligt att jag skulle vara helnöjd vid 65-75 kilo, det får tiden utvisa. :) Men realistiskt sett kommer jag nog inte hålla på så länge med CB. :)

Jag provade att äta riktigt kolhydratssnålt, men mådde illa av allt fett. Men vardags-GI blir det senare i form av fullkornsprodukter - jag har alltid föredragit sådan mat, så det fortsätter jag med. :)

Det låter som att du är på riktigt god väg! :)

Grattis till bröllopet! :) Jag har inga egna bröllopsplaner, utan hänger här mest för att jag råkade trilla in på forumet för ett tag sedan. :)

Svar på tråden Cambridge Kuren