• drömbrud

Cambridge Kuren

Vart tog Cambridge kuren trådar vägen!?!? Hittar dem inte..

Börjar på renkur imorgon, 3veckor...

Någon annan?!??

(De som vill komma med inlägg om at äta varierat och rätt kost bla bla bla ber jag att inte ens lägga ner sin tid på att skriva ett inlägg här, jag är ute efter fler "Cambridgare" och inte andras åsikter om min "batnings metod". Tack.)

• Svar på tråden Cambridge Kuren
  • vegetarian

Hoho!

Idag på eftermiddagen började jag sakna att äta (det sociala) . Sambon och jag pratade om hur mysigt det ska bli att lämna lillan första gången för att gå ut på resturang. Jag blev så sugen på både god mat och att spendera en kväll utan barn med att bara kunna sitta o prata med sambon utan att ständigt bli avbruten. Lovely. Jag började intala mig själv om att jag skulle börja trappa upp, köra kombinerat och sambon tyckte det lät jättebra! men jag tog mig en åktur i bilen en halvtimme innan mitt möte med konsulenten och kom fram till att DETTA är mitt problem:
    Jag väger nu mindre än vad jag gjort på över tre år och alltid när jag går ner till, vad jag tycker, är ok (dvs att jag väger mindre än innan) så tror jag att jag kan börja äta som vanligt igen. Sen går jag sakta men säkert upp igen. Jag jämför hur jag ser ut/väger med det som jag nyss kommit ifrån men förbiser att jag fortfarande är direkt fläskig!
    Jag tog mig i kragen och fattade beslutet att fortsätta på ren kur - det går ju så bra! varför sluta nu?
    Blev urpeppad av konsulenten då jag handlade mina påsar så nu är alla tankar om resturangbesök jämnade med marken De får gärna ploppa upp om sådär 10 kg..

Jo, jag FICK en ny påse som tröst för att hon lurat på mig en äcklig grönsakssoppa förra veckan

• drömbrud

Vegetarian!

Bra! Känner precis som du!
    Först sa jag attjag ska gå "bara 3 veckor ren kur". Men nu! När det ändå går så bra kan jag ju lika gärna fortsätta tils jag nått mitt mål!? Eller hur! Jag ska ne 10 kilo till sen har jag ett BMI på 22.. Det är bra

Har oxå längtat efter det sociala.. just det det sociala.. Igentligen inte maten i sig utan att alla polare går o käkar jag jag ba " ööh asså nää, jag är inte hungrig, jag käkar senare, hemma".
    Ibland klassas jag säkert som "elak flickvän" eftersom att jag oftast tar med mig pojkvännen ( fästmannen) hem och äter med mig.. Men de e sånt man får ta.. Det är bara några veckor av mitt liv sedan kan jag vara mer social igen! Fast nyttigt social!!!

Va snällt av din konsulent! Jag ska jubyta mina påsar.. Men hon svarar aldrig på mitt mail! Ska ringa henne imorgon och kola om jag kan komma förbi!

• Penny Lane

Gud, jag är precis likadan!! Har gjort samma sak så många gånger förut. Skillnaden denna gång tror jag är att det faktiskt har gått sååå lätt och denna gång VET jag att jag äntligen, äntligen kan lyckas med mitt mål och bli smal (har aldrig någonsin varit smal, var redan tjock som riktigt liten)! Jippie!

Vi får peppa varandra!

• drömbrud

Jag har oxå varit tjock sedan barnsben.. Eller sedan 8-9 års ålder ungefär.. Då min mamma och pappa skilldes så började jag gå upp i vikt.. tragiskt...

• vixen not a tramp

Ni är så otroligt duktiga som kämpar på! Keep it up!

Får man ställa en personlig fråga, ni behöver absolut inte svara, men vad har ni för midjemått? Hur mycket har det minskat nu när ni gått ner så mycket? Har hört nåt om en cm per kilo, stämmer det verkligen?

Tacksam för svar!

• vixen not a tramp

Just det, har ni någon koll på hur många kilo som är en storlek? Ni måste ju ha fått ta fram gammalt eller köpt nytt nu va? Det rasar ju verkligen!

• Penny Lane

Mia.Maria: Jag mätte aldrig mitt midjemått innan jag började. Men idag tog jag på mig ett par byxor som satt tight innan jul och nu hängde de lösa i midjan och i baken, så jag skulle tippa på minst en cm per kilo, självklart beroende på vilket midjemått man hade innan, hur fettet är fördelat på kroppen osv. Men jag skulle nog gissa på att jag själv tappat mellan 5-10 cm i midjan.

Och brukar man inte säga att 5 kg är en storlek, eller är det en myt?

• drömbrud

Jag mätte mig inte i början.. Tyvärr.. Har inte märkt såå stor skilnad just i byxorna.. men i tjojorna efinitivt. Har aldrig haft stor rumpa eler tjocka lår. Utan smal nere och rund uppe

• vegetarian

jag har också hört 5kg per stl, men har ingen säker källa. En kompis som har kommit ner till "normalvikt" efter att ha kämpat ett bra tag med ck påstår att det stämmer för henne

Gällande cm i midjan står det på "toppforms" hemsida att det brukar vara en cm i midjan per kg. Där rekomenderar dem tom att man mäter midjan ist för vägning om man lätt blir fixerad av vågen *ser oskyldig ut*

Ja, tjejer, vi får peppa varandra att ÄNTLIGEN kunna få njuta av att vara SMALA. Även jag sällar mig till er som aldrig har varit "smala". Dock har jag varit väldigt kraftig bla pga att jag tränat mycket, men nu är det mesta fläsk - tyvärr... Har aldrig varit "nätt" , bara STOR
    Jag tänkte också så ikväll; att nu SKA jag bli smal - denna gång i livet, ja, j*vlare mig!!!

• vixen not a tramp

Tack så mycket för era svar! Känner mig en del klokare i alla fall! Har oxå hört 5kg per storlek, så det kanske är sant då!

Svar på tråden Cambridge Kuren