• Hilde

Äntligen fredag del 8

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

• Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • mammacatta

Du ser äpv!
    Jag hade fog för mina misstankar... Ni är medvetna om sånt!

Furu är fint tills d gulnar. Men d gör det efter nåt år eller så.

• Hilde

Hi hi... och när furu gulnar blir det billigt för den som vill shoppa begagnat Me like!!!! Jag målar det gärna i lite snygg linoljefärg och vips så har man en Norrgavelmöbel istället

Men Norrgavel... målar med Ovolin äggoljetempera... men det är en annan femma. Jag ska nog måla med äggolja vilken dag som helst... ska bara... köpa färg först.

• anne på grönkulla

Jo, o då kan det ju bli supersnyggt! Problemet är ju att jag t ex inte har tid o plats (eller ro) att pyssla på det sättet. Och de i cattas hus tycks ju inte vart på vippen att sälja sin gamla furu...

• anne på grönkulla

En kompis tipsade om detta: www.ekoladan.se - sånt gillar jag! Har bett henne recensera när de haft sin låda ett tag - men jag är lite rädd att det är för mycket för t o m ett tvåpersonershushåll - kanske mer för en hel familj...

• Gable

Först och främst ber jag så hemskt mycket om ursäkt till Mammacatta!!!! Det är inte alltid så lätt att hålla isär er två

Och det där huset.... Det var inte det värsta jag har sett i furuväg. Varför köper man ett dyrt hus och sen inte inreder det ordentligt? Varför slänger man in sina gamla hopplocksmöbler lite hejvilt? Tog pengarna slut? Tog orken slut?

Sånt fascinerar mig nåt så otroligt.

Apg - jag är också intresserad av en recension av ekolådan! Berätta gärna när du får veta.

• Gable

Huset i sig har potential men det där köksgolvet... Burr burr burr....

• Gable

Förresten MC, det är inte farligt att anmäla. Det gör jag hela tiden

*fredagstrådens egna lilla trådpolis*

• mammacatta

JA! Exkat så sa jag åxå. Vad tänkde de på?
    Terracottaklinkers?

*ryser*

Jag kan tycka att det är snyggt om man har ett hus som går i mexikansk stil. I ett varmt klimat. Men i DET huset? Tillsammans med DET kaklet? Det ser ju helt bisarrt ut!

Nej, det var inte värst i furufest, men mest malplacerat iallafall...:)

• äntligen på väg

Undrar hur Janos har det???
    Antagligen ligger hon på playan med en (alkoholfri)paraplydrink i högsta hugg...

Inte alls avundsjuk...

• mammacatta

Inte ett dugg.

jag tar gääärna ickegravid och småförkyld i ett hus fullt med myror och hår som en belsen-fånge.

Jättegärna. Verkligen.

Svar på tråden Äntligen fredag del 8