• Hilde

Äntligen fredag del 8

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

• Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • mammacatta

Jomen, dina bokhyllor precis som mina är nästan helt säkert från förra seklet och från när man hade lite pengar och många böcker...
    Jag ska villigt erkänna att mina IVAR är i ful-furu. Men om jag byggde NYTT - då blev det en fin brasa kan jag säga...

• mammacatta

I hela huset är temat samma: INTE EN NY MÖBEL.
    I ett splitter nytt hus.

• anne på grönkulla

nej, faktiskt inte IKEA utan Universal - inte snorbilliga heller om man inte köper begagnat förstås (vilket vi gjort en del, samt tagit över system efter mina föräldrar - vi kunde bygga på en hel del efter pappa t ex). Men de går att bygga på i oändlighet. Byggde vi nytt (vilket vi aldrig kommer göra) så skulle vi nog försöka bygga in hyllor i väggar och så för att slippa ha lösa hyllor alls utan böckerna smälte in i väggen...

• Hilde

Hihi MC du förgyller min dag

Måste dock erkännas att jag som är husnööördig mest kollade in potentialen i lokalerna. I övrigt ser det ut som om min svärmor flyttat in Med sina gamla invanda möbler, med lite nytt, men i samma gamla goa myysiga hemtrevliga stil som ändå matchar hennes orreforslampa från 79... TYP finns mååånga som min svärmor! Mer pengar, men inte så stor vilja till uppdatering, bara bekvämlighet.

• janos

Tittar in och önskar er alla en UNDERBAR alla hjärtans dag! Hoppas att ni får det ni önskar er!

Nu är det snart dags: Maken och jag är redo att åka till flygplatsen, trots makens förkylning. Han har bestämt sig för att åka ändå.

Ta hand om er och kom ihåg att jag kommer att sakna er MASSOR!!!! Vi ses om en vecka

Kramar i massor från janos och maken *vinkar och tar resväskan under armen och maken i handen och åker mot sol och värme*

• mammacatta

Ha det bäst janos!
    *vinkar med vit näsduk*

• mammacatta

Ja, hilde, jag förstog att du skulle bli lite nyfiken...
    Men om huset i övrigt så tycker jag att det verkar superfint. Om man bortser från det olycksaliga valet av terracottaklinkers då...

Sedär anne - jag tänker på samma sätt. OM jag bygger nytt så skulle jag bygga in en Billy eller nåt så det passar in i väggen sas. Med snygga lister och diskreta fronter.

Inte tusan skulle jag släpa dit gamla ärvda 40talare som jag blivit påprackad iallafall...

• äntligen på väg

Hi, hi, lite lustigt . När vi flyttade in i vårt nybyggda så åkte alla furumöbler in i källaren och där står de kvar, huller om buller. Försökte sälja dem på blocket men ingen ville ha dom . Men det fanns en period, för typ 7-8 år sedan när jag verkligen älskade furu. Kan fortfarande tycka att det är lite mysigt med furu, i små stugor och så.

• äntligen på väg

Vill bara tala om att jag ska åka och träna för fjärde gången PÅ EN VECKA idag.

Känner mig så himla redig!!! *stolt*

Svar på tråden Äntligen fredag del 8