• Svar på tråden September 2007 Nr2!
  • Billa

Oj vilken fart det är här!!

Jag måste ta tag i det här med catering nu! Vi har bestämt vilka vi ska anlita, men inte bokat nåt eller så, så det behöver vi göra!

• lillawi

Kul Billa! Vad ska ni satsa på för mat? Buffé, tema etc?

Tossi: jag har verkligen snöat in på de här med ballongerna. Vill ha med det på nät sätt! Ska även ha bubblor istället för ris, känns roligare tycker jag. Och min unge kommer älska det! ;)
    Funderar också på en del andra överraskningar under kvällen. En fejkservitör, fyrverkeri vid tolvslaget, såna saker. Inte många gånger man får dra på stort med hela balunsen, så nu kan vara den gången! ;)

lillawi

• Billa

lillawi, vadå fejk servitör? *nyfiken*

Vi kommer ha sittandes med förrätt, varmrätt å tårta (som jag nog gör själv )
    Vi kommer fixa svarskort som vi skickar med inbjudningarna å där kommer finnas två allternativ på varmrätt, (ev. tre) En kötträtt, en veg. rätt å ev. en barnrätt!

• lillawi

Billa: En person som fejkar servitör. Han är alltså inte alls servitör egentligen. En person som vi anlitar för att agera servitör men som beter sig allmänt märkligt, snubblar, fumlar etc, brister ut i sång, vad vet jag... Jag bara spånar! ;)
    Det ska ju i så fall självklart tillkännages på något sätt under kvällen att allt var bluff...

lillawi

• lillawi

Billa: Smart förresten att låta gästerna beställa vilken mat de vill ha. Göra tårta, själv! Wow, imponerad! :)

lillawi

• Billa

lillawi; Åh va roligt det lät med servitören! Hahaha!! Vore ju störtskönt!!

Är utblidad konditor så jag vet vad jag pysslar med! Å så är jag ett kontrolfreak, så det är mest för att jag inte litar på nån annan! Hehehe!!

• lillawi

Billa: Oj, då förstår jag! Proffsigt! Kul att kunna göra nåt i denna evighets-planering själv, och dessutom lika bra - eller förmodligen bättre!
    Vad har du för planer för tårtan? Du måste ta bilder och visa sen!

lillawi

• Billa

Jag håller mest å funderar på smaker just nu! Har du nå tips på nåt som smakar september?! Hehehe!!

• Eriks tjej

Nu har jag "tjuvläst" här ett tag, så det är väl dags att lägga til mej oxå i listan! Har varit på bröllopsmässan idag och fått en hel del inspiration så nu är det bara att köra igång på allvar.

1:a ; Fluffbullarna, Slottsskogen, Göteborg
    polacad, en liten kyrka i Transylvanien
    brud 070901, farstena kyrka
    Caby, Trollhättans Kyrka, Trollhättan
    Draken81, Kaga kyrka, Linköping
    Ölandstok, Qvarnaslätt, Nybro

8:de ; lkg, Västra Tunhems kyrka, Trollhättan
    lottentotten. Klädesholmens kyrka, Tjörn
    grekens, rastaborgsslott, ekerö
    Rikardsbrud, Råda kyrka, Göteborg
    annaomartin,Jäts nya kyrka, Växjö
    Mazarinen (utanför GBG)

15:de ; Billa, Barkarökyrka, Västerås
    Tossi, Vinköls kyrka, Skara
    Lilltjejen80, Karlskoga Kyrka
    Zollan, St Mikaels kyrkan
    lillawi, Bromma kyrka, Stockholm

22:a ;den lilla bruden, Älvsjö
    Höstbrud -07, S:t Eriks kyrka Sollentuna
    munter, Vaxholms kyrka, Vaxholm
    Eriks tjej, Kulla kappel, Eksjö

29:de september mys, kvarsebo kyrka, norrköping
    puzzis, hagshult kyrka, Skillingaryd
    Jämtlandstaus,rådhuset, ?

• September mys

hej och välkommen Eriks tjej, var mässan bra?

Svar på tråden September 2007 Nr2!