September 2007 Nr2!
Hej alla brudar!
Hoppas ni hittar hit igen!!
Det börjar närma sig nu! Hur långt har ni kommit?!
Länk till förra tråden!
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1839579.html
Hej alla brudar!
Hoppas ni hittar hit igen!!
Det börjar närma sig nu! Hur långt har ni kommit?!
Länk till förra tråden!
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1839579.html
Välkommen annaomartin!
En lista har vi redan, lägger in dig i den!
Antog att det va september du menade och inte maj!
1:a ; Fluffbullarna, Slottsskogen, Göteborg
polacad, en liten kyrka i Transylvanien
brud 070901, farstena kyrka
Caby, Trollhättans Kyrka, Trollhättan
Draken81, Kaga kyrka, Linköping
8:de ; lkg, Västra Tunhems kyrka, Trollhättan
lottentotten. Klädesholmens kyrka, Tjörn
grekens, rastaborgsslott, ekerö
Rikardsbrud, Råda kyrka, Göteborg
annaomartin,Jäts nya kyrka, Växjö
15:de ; Billa, Barkarökyrka, Västerås
Tossi, Vinköls kyrka, Skara
Lilltjejen80, Karlskoga Kyrka
Zollan, St Mikaels kyrkan
22:a ;den lilla bruden, Älvsjö
29:de september mys, kvarsebo kyrka, norrköping
puzzis, hagshult kyrka, Skillingaryd
Jämtlandstaus,rådhuset, ?
Hej annaomartin!
Såg att du ska gifta dig i Växjö, vi också, fast en vecka efter er, 15:e Vi kollar runt med cateringfirmorna nu och på ons ska vi träffa dem från IP catering, har hört att dem är väldigt bra.
ur går det för er?
september var det ja... var fick jag maj ifrån? längtar lite kanske
Vi ska troligtvis ha winters matglädje. Två helmysiga killar som har det. Det blir tre-rätters med oxfilé till huvudrätt och något med kräftor till förrätt.
Ja, visst längtar man, men den som väntar på något gott... :) Winters matglädje har jag inte hört talas om förrän nu. Man vill ju helst att trevlig personal ska ingå i paketet, är dem inte trevliga kan det kvitta för min del. En sån sak gör mycket tycker jag.
Winters matglädje hade personal som var väl bekanta med den lokal vi ska vara i, Osaby Säteri. Personalen kostar 250 kr/ timme + moms... ganska mycket. Vi har räknat med att ca 8000kr går till det.
Vi spanar också lite på en restaurang i Urshult om dom kan göra maten..
Vi hade middag igår och diskutera bröllopet, framför allt maten/middagen. De gillade inte vår idée om att hoppa över den. De tyckte att vi kan bjuda på ngt billigt typ lasange för 50/per så blir det inte så dyrt och att de kan betala, det är inte alls vad jag vill ha som bröllopsmiddag. (De gav en massa andra förslag också, men det kändes som om det var det de ville ha.) Men jag pratade med min stora syster idag, hon jobbar som servitris(och ska vara en av mina tärnor hon kunde tyvärr inte vara med igår) och hon gav iaf förslaget att hon skulle prata med en kock hon känner och fråga om han kan laga maten. Så vi får väl se hur det går.
Trevligt att se att vi blivit så många som valt september :D
pajer i alla former och fyllningar funderar vi på att ha som en del i vår buffe då alla kan hitta nått som de gillar
Vi skall gifta oss den 29:e september. Har bokat kyrka och lokal... känns som att det är så jättelång tid kvar...
Hej!
En till med deadline september. Den 15 i Bromma kyrka, Stockholm är bokat. Står i "kö" på en kyrka på Ekerö, vi får se var vi hamnar i slutändan. ;) Middag och fest hålls i alla fall i västerort, det är helbokat.
Velade länge och väl mellan ett stillsammare förortsbröllop, eller ett lite "flådigare" citybröllop. ;) Efter oändliga visningar, telefonsamtal och mejlande, landade vi, ironiskt nog i stort sett runt knuten. Det exotiska inslaget blir väl en ångbåtsfärd som vi planerar mellan kyrkan och festplatsen.
Har redan snurrat runt lite härinne, men väl inte riktigt anmält mig till den officiella septemberlistan! ;) Så nu var det gjort.
Har klart med präst, vem som ska sjunga i kyrkan, utsett värdpar, toastmaster, tärna och bestman, brudnäbb är självklar. Har börjat leta musik och lyssna in mig på bröllopsmarscher. Har kontakt med fotograf och har hittat en florist som verkar toppen. Kläder är än så länge på planeringsstadiet... På grund av olika skäl måste jag nog vänta lite med det även om det kliar i fingrarna! ;)
Många fler stockholmsplanerare?
lillawi
Hej alla lyckliga september brudar. Hur går det för er? Själv så känns allt lite sådär halv färdigt. Har bokat kyrka, festlokal, präst, solist, kantor, tärnor, bestman och värdpar men det är också allt. Känner att jag inte riktigt kan börja titta på brudklänningar än föratt bestämma mig tack vare att jag är överviktig och kommer få medecin mot det snart... så man får hoppas att man är slående snygg i sommar och att bröllopssalongen hemma kan beställa hem en klänning snabbt.
Hur går det för er alla?
Kram Puzzis