• Svar på tråden September 2007 Nr2!
  • September mys

våran planering står lite stilla just nu, känns så lååångt borta fast det är snart bara 8 månader kvar, måste få lite inspiration igen

• bride2be!!!

Nu har det varit dött på denna tråden rätt länge. Hur går det med er egentligen

Vi kan inte bestämma oss för färgtema! Hade egentligen bestämt vinrött, vitt och guld, men nu har jag sett på många übersnygga buketter i ljus rosa och vitt. What to do? Vi ska ha blå stolar med guldkant så nån guldtråd måste vi ju ha, men passar mörkblå ihop med ljus rosa??? Vi tänker ha vita dukar, servetter o ljus.

• Tossi

Caby, jag tycker absolut att ljus rosa och mörk blått passar ihop.

Vi ska fyra färger, lila, grönt, vitt och silver.

Vi ska göra save the date korten på söndag, så vi får se hur det blir.
    Har börjat på ett nytt jobb nu och en av mina nya kollegor brukar göra tårtor, så kanske kan hon göra våran lite billigare än ett bageri. Får höra med sambon.

• bride2be!!!

Åh, tack! Va snygg färgkombination ni ska ha

Hon blir säkert jätteglad över att bli tillfrågat om att göra tårtan! Man måste ju använda sig av dom kontakter man har. Vi ska ha nån choklad tårta tror jag för min fästman o jag är inte så förtjusta i gräddiga tårtor. Det finns många coola. Har du kollat på theknot.com? Massa fina o smarriga tårtor

• Tossi

Vi vet inte vilken smak vi vill ha, men inte med en massa grädde, men det ska vara marsipan. Ja, jag tror nog hon skulle bli jätte glad.
    Ska kolla in sidan!

• Billa

Hej! Våran planering har lagts lite på is just nu, ska på arbetsintervju sista januari och får jag det jobbet kanske vi får flytta på bröllopet, men det är inte säkert. Vi avvaktar helt enkelt!

Tårtan ska jag göra själv! ( är konditor)
    Har funderat på mousse tårta, med apelsinmousse och chokladmousse och en kärna av vaniljmousse för att lätta upp tårtan lite! Sen ska jag göra nånra blommor lr nåt sånt som dekor, ev. kallor för det vill jag ju ha i min bukett!
    Har ni nå andra tips på höst/ septembersmaker!?

• grekens

Heje!
    Va på ikea idag o köpte blockljusfat för 5 spänn styck o ljuslycktor 4 st för 19 spänn. billigt va!? hittade även små vaser för 15 spänn styck, blir nog bra i storlek då det kommer att va trångt på borden. Har insett att ikea nog e billigasr på blockljus, 15 kr för 10 cm och 30 kr för 20 cm, vill tillägga att jag letar efter mörkbruna. Känns skönt att "beta" av lite, ska ta tag i inbjudningarna, materialet ligger o stirrar på mej hela tiden;).
    En fråga; ska ha färgtema vitt o mörkbrunt men kan inte riktigt bestämma mej om vi ska ha silver eller guld till, tycker själv bäst om silver men e lite osäker på om det funkar!?

• Tossi

grekens, jag hade personligen valt guld till de två fägerna, annars är jag också sån som föredrar silver. Men ja, det är svårt det där.

Billa, finns det vaniljmousse! Att jag inte tänkt på det, det är ju så gott med vanilj. Tack för tipset! :D

• September mys

det passar med både silver och guld tycker jag. ta det ni tycker bäst om!

• Billa

Tossi; Man kan göra mousse i vilken smak du vill praktiskt taget!
    För mycke vaniljmousse blir lätt alldeles för sött, tänk på det!

Svar på tråden September 2007 Nr2!