4:e Maj skrev: "Varfor skulle det kannas mer 'riktigt' eller att han verkligen ville om han stallde Fragan (forlat om jag ar nyfiken) an att ni 'bara' bestamt tillsammans? "
Det får du gärna fråga. :) Anledningen är enkel: jag pratar väldigt mycket mer än vad han gör och kan ibland omedvetet köra över honom utan att han hunnit säga sin mening (i frågor som vad vi ska äta till middag, vad hans mamma ska få när hon fyller år, vilken tapet vi ska ha i sovrummet) han är så snäll (ja, lite toffel ibland) att han låter mig göra så. Nu tror jag iofs inte att han skulle låta mig köra över honom i en så här viktig fråga, men jag skulle nog undra ibland. Är du med på vad jag menar?
Min sambo kanske är modigare eller mer romantisk än andra killar (haha, pilutta er! :D ;)) för det var faktiskt hans idé att han skulle fria sen, i framtiden... (när kommer den där j*kla framtiden egentligen??
) :)
Jag kanske ska förtydliga att vi bytte ringar när vi förlovade oss och jag inte förväntar mig (eller ens vill ha) en ring till vid frieriet. Nästa ring ska jag inte få förrän vi gifter oss.
Lilla Li: Jag har fått lära mig här på BT att det inte alls är en svensk tradition det där med att gifta sig inom ett år utan en som importeras hit på senare tid. Stämmer det eller har du andra bud? *nyfiken*