• ninjan

Rika flickor...

...ja, en sån skulle jag också vilja vara! :)

kollade slutet på lyxfällan ikväll, och blev väldigt peppad att få ordning på min ekonomi! Har det ganska knapert som det är nu..dyrt at vara egen företagare :(

Så.. Nu vill jag gärna att ni delar med er av alla era spartips! Vad som helst, även om det bara är att spara några kronor!
    Jag är säker på att det finns fler där ute som vill få ordning på sin ekonomi och bli en rik flicka :D

• Svar på tråden Rika flickor...
  • maljor

nu är jag tillbaka en liten sväng igen

ja det var verkligen kul. Fick en del pengar i julklapp oxå samt ett gäng koppar och glas som vi samlar på
    Fått några bra julklappar?

• TigerLinn

vi gick pengar som vi köpt en skrivare för.. bra å ha nu när inbjudningar vigsel program å fest program sk skrivas ut :D

• pickolina

maljor - Inga luuleklappar här, vi ger inte det... :)

• maljor

Inga alls??!!! ojoj.... fick mycket mer än vad jag trodde att jag skulle få i julklapp faktiskt

• pickolina

Nope, vi har skippat allt vad julklappar heter de sista åren. Syskonbarnen har däremot fått de år vi firat med dem.. Syrran hade tydligen en julklapp till mig men har inte träffat henne än.. Det lär dock bara vara någon "kul grej" liksom, för det är det enda vi köper, om vi köper något... Jag kan säga att jag verkligen ÄLSKAR dessa julklappsfria jular... :D

• maljor

Vi har så med en del av familjen som vi inte ger julklappar eftersom de bestämt sagt emot och jag tycker det är lite synd. Tycker det är roligt att packa in fina paket

Ska snart ner och se om jag hittar något på mellandagsrean. Måste ju säga att den var extremt tråkig inne i sthlm i år =(

• pickolina

Vad trist. Jag har inte varit inne i stan så jag har ingen koll.. *s*

Presenter tycker jag är jätte skoj! Fast jag gillar att ge spontana saker.. När det inte är förväntat och man hittat något som man vet önskas/behövs eller som man tycker passar perfekt! :) Just julklappar och sådana sedvanliga "presenttraditioner" ger mig dåliga vibbar... *s*

• Dalabrud-07

Åh, vilken bra tråd! Ska läsa igenom hela när jag har bättre om tid!

• ninjan

Fan!
    Vad ska man göra när pengarna inte räcker till?
    Imorgon ska två av mina lån debiteras av kontot ( en liten del av hela lånet, förstås ). Men jag har ju för fasiken inte pengar på kontot! KOmmer att bli tvungen att skjuta på lånen tredje månaden i rad! Suck! Känns jävligt hopplöst! Och en massa räkningar som förfallit, och hyran för jobblokalen är försenad med en månad snart! Jävla jobb som inte fungerar som det ska! Borde vara samma kundströmning som på sommaren och julen!

Så vad gör man?

• Mycket långt kvar

Vad är det för lån du har? Låter extremt jobbigt! Du måste verkligen se över om det finns något du kan spara in på, så du slipper den stressen att inte veta om det går ihop eller ej i slutet på månaden...

Vad är det för företag du har? Finns det någon enklare marknadsföringsåtgärd du kan göra nu, om du har mindre att göra just nu? Det kan man ju hitta på lite allt möjligt, beroende på vilken typ av företag det gäller...

Svar på tråden Rika flickor...