• ninjan

Rika flickor...

...ja, en sån skulle jag också vilja vara! :)

kollade slutet på lyxfällan ikväll, och blev väldigt peppad att få ordning på min ekonomi! Har det ganska knapert som det är nu..dyrt at vara egen företagare :(

Så.. Nu vill jag gärna att ni delar med er av alla era spartips! Vad som helst, även om det bara är att spara några kronor!
    Jag är säker på att det finns fler där ute som vill få ordning på sin ekonomi och bli en rik flicka :D

• Svar på tråden Rika flickor...
  • pickolina

maljor - Åh vad skoj.. Hoppas du vinner budgivningen då.. :) Ja underkläder är väldigt kul. Både sådana man kan anv mer vardagligt och sådana man bara kan ha vid speciella tillfällen... Och det är ju något för båda att uppskatta och njuta av...

Skog - Hehe... :)
    Vad duktig du är!.. Jag ska oxå försöka "växa upp" och ordna min ekonomi liiite mer i alla fall... Den ska åtmonstone bli mera strukturerad tänkte jag. Men att bara spara och aldrig slösa skulle jag aldrig kunna göra. Livet blir så tråkigt då...

• maljor

äsch. Nån bjöd över mig när jag inte var hemma så hann jag inte hem innan den slutade. Har varit med svägerskan och kollat på en lägenhet åt henne så det var ju lite viktigare... får fortsätta buda på annat snyggt

Vi sparar oxå men känner samtidigt att det är nu vi har råd med allt, innan det blir dags för hus och barn.

• pickolina

Du hittar nog något annat snyggt/sexigt! :)

Precis kollat igenom min ekonomi.. Hmm, förutom mitt slösande så finns det verkligen INGENTING jag kan spara in på. Jag har ju nästan inga utgifter... *s* Undrar varför jag inbillat mig att jag aldrig skulle ha råd att plugga vidare tex... Det är snarare min oekonimiska personlighet som är boven i dramat... :D *tihi* Intressant att se det svart på vitt!

• pickolina

Gillade hon lägenheten förresten??? Det är ju sååå kul att titta på lägenheter/hus!!! :)

• maljor

Vi kan spara in mer om vi vill men med tanke på att vi har sparat en bra bit över 40000 på 9 månader samtidigt som vi har betalat av 36000 på vårat lån på 1 år så känns det inte som att det riktigt behövs sparas mer just nu

Ja det gjorde hon så nu får vi se om hon får den eller inte. Det var väl 2 andra som var före henne men de har inte sagt att de ska ha den och tiden går ut på fredag. Får hon den så flyttar hon ner till oss på nyårsdan

Joda, hittar massor med snyggt som jag vill ha alldeles för mycket...

• pickolina

Imponerande!!! :) Ja tänk om man varit så smart.. Får nog ta mig själv i kragen lite.. Hehe...

Vad skoj! Håller tummarna då.. Spännande.. Du måste berätta sedan hur det gått! :)

Skratt... Ja det brukar ju tyvärr vara dilemmat, FÖR mycket som man vill ha!.. Ujuj...

• maljor

Det känns som vi har varit rätt duktiga faktiskt

Ja det ska jag göra... får nog veta på fredag kväll när vi ska upp till m2b's familj och hälsa på.

mmm, dessutom har jag ju hittat mängder med skor jag vill ha idag!!!! ska nog sluta gå i affärer

• pickolina

Ja oerhört duktiga har ni varit måste jag ju säga... :)

Spännande, spännande!.. :)

Mmm, jag är lite skraj för "finare" butiker.. H&M osv förköper jag mig aldrig på, tvärtom kan jag bli lite snål ibland när sakerna är billiga.. Weird!.. Men i en butik där allt kostar lite mer och de har urtrevlig och alldeles för hjälpsam personal..då är jag helt körd!... *asg*

• maljor

Kanske kan köpa nått par av skorna ändå som jag ville ha. Sambon kom hem med lönebeskedet idag och berättade att alla anställda på företaget hade fått en julbonus!!!
    Vi visste inte nått om det eftersom chefen inte hade sagt något så det vart en verklig julklapp

• pickolina

Oooh, skoj!!! Grattis.. Hehe... ;)

Svar på tråden Rika flickor...