• Hjärtat

Hur gick ert frieri till?

...ja, det är jag nyfiken på?

Hos oss blev det inget frieri, lite tråkigt kanske.

Vi beslutade att gifta oss gemensamt en morgon i sängen

/Hjärtat

• Svar på tråden Hur gick ert frieri till?
  • Snart fru Viklund

Jag blev överraskad på vår tre årsdag med en skattjakt på stan, efer de finaste förlovningsringarna. Efter att vi hade köpt dem så var jag väldigt nyfiken på vad min älskade hade tänkt ut men han sa bara "Nu tar jag hand om de här, jag vill överraska dig".

Sen gick det en månad och vi skulle åka till mina föräldrar och äta middag. När han hämtade upp mig så märkte jag att han var lite disträ men jag tänkte inte så mycket på det. Vi åkte och han var väldigt tyst i bilen. Sen helt plötsligt så svängde han av och parkerade bilen, gick ur och öppnade min dörr och så började vi gå en sväng. Sen stannade han mig och ställde sig framför mig och höll mina händer i sina, han frågade mig om jag visste vart vi var någonstans. Det visade sig att han hade tagit med mig till den plats som vi första gången hade träffats på, ca fem år tidigare.
    Det var där vi gått vår första promenad och var där som vår saga hade börjat.

Sen sa han ".. och nu så vill jag sluta den cirkeln som är vi" och sen gick han ner på knä mitt på trottoaren och höll ett litet tal till mig och frågade om jag ville gifta mig med honom. Självklart skrek jag JA!!! Det var några småpojkar som fick bli publik till det hela men min drömprins behöll sitt fokus hela tiden. Bröllop blir det våren 2008!

• Junisol

Här var det heller inget regelrätt frieri utan vi har diskuterat oss fram till ett datum tillsammans. Vi visste redan när vi förlovade oss 2002 att vi skulle gifta oss och i vintras bestämde vi datumet. Inte så romantiskt, men ganska typiskt oss. ;)

• Hjärtat

Oj, vad många nya berättelser, skoj!

/Hjärtat

• Cattiecattie

Efter att min syster gift sig förklarade jag för min sambo att man maste boka kyrka senast ett ar innan om man skulle vilja gifta sig. Han tyckte att det kunde vi ju faktiskt göra. Jaa vi har kollat pa ringar och kyrkan är bokad, festlokalen ocksa, men ingen som vet förutom mamma som bokat allt at oss. Nu väntar jag med spänning pa frieri...
    Spricker över att vilja berätta det!

• Berner

Min man friade efter 10 år ( trots att han alltid sagt att han inte skulle)Det hade han planerat i flera år att göra, utan att säga något!
    Var? I vår älsklingsplats på jorden- Österrikiska alperna.
    Han hade dessutom drabbats av ett allvarlig sjukdomstillstånd som han ,tack och lov, är helt återställd ifrån, men kompisarna tycker att det är lite kul att skoja om att ett av de allvarligaste menen är just frieriet och bröllopet-äktenskapet-ringmärkt för livet!
    Det kändes extra allvarligt just därför, att man inte lever för evigt, men jag är glad att allt är som vanligt igen- nästan för nu är vi ju man och fru!

• Mastermind

Cattiecattie - Är du säker på att det blir ett frieri? Jag menar, om ni pratat tillsammans om att bokat kyrka och bokat tillsammans och till och med kollat festlokal och ringar, då kanske han känner att ett frieri är överflödigt? Jag menar, han vet ju redan att du vill gifta dig med honom. ;)

• kentfantast

Men har hon inte fått ringen än tänker han förhoppningsvis ge den till henne via ett frieri... Förhoppningsvis..

• maljor

min m2b kom hem med hela famnen fulla av rosor, gick ner på knä och friade... ganska klassiskt men när man stog där så grät man en del

• jo2

Vi förlovade oss på förlossningsalen efter vår första dotter föddes. Vi passade på när vi fått in en bricka med lite cider och smörgås och vår lilla unge låg och sov så snält i sängen! Min M2B friade sedan på en strand i Polen den 17 juli -06. Han tjatade om att vi skulle gå ner till stranden första kvällen så vi gick dit och där tog han fram ett kinder ägg ( som var halv smält, det var mycket varmt) och sa att jag skulle äta upp det. Jag älskar choklad så det var inget konstigt med det. När det är slut så öppnar jag förstås lilla "burken" inuti för att se vad det är för grej, där ligger en ring av indianpärlor som han fått in i ägget!!
    han frågar om jag vill gifta mig med honom och jag tror inte att jag svarade utan gav honom bara en stor kram till svar.
    Nu har jag fått en "friar ring" som jag har bredvid förlovningsringen men som efter bröllopet kommer sitta på höger hand!

• Nemo nisi mors

Jag hade tängt fria med två marsipanringar den dagen jag sålde mitt bageri, men gjorde det aldrig. Min m2b hadde stöttat mig så när jag drev företaget och uppofrat mycke att jag kan inte vara säkrare på något annat än att han är den rätta.

Ångrar mig nu. Jag var så nervös att jag bara fråga i soffan om han ville för att få det överstökat.

Ska jag fria på riktigt med ringar och så?

Vi firar 3 år på torsdag och det hade ju varit ett tillfälle. Vi har inga ringar än för jag ville inte ha det, men har börjat fundera lite??????? Kanska man kan göra något annat än ringar?

• E2007

i en vacker park i kapstaden, sydafrika gick min m2b den på knä och frågade.
    Vistte iof att det var på g eftersom vi kollat på ringar, men ändå väldigt romantiskt!!

• Cattiecattie

Matermind
    Jepp ingen tvekan här inte
    Jag sa tom att vi inte behövde förlova oss för min skull, men det betyder mycket för honom, sa det kommer när tiden är rätt.

• Annelie75

Min blivande man firade till mig i somras när vi var på semester några dar i Mariehamn, Åland. Vi har varit tillsammans i ca två år och förlovade ca 1 1/2 år. En kväll när vi var ute och åt på en underbar restaurang så började han tala till mig så han fick tårar i ögonen. Sedan ställde han sig på knä och frågade om jag vill gifta mig med honom. :))

• jennie-m

Vi hade, efter dryga 3 år som förlovade, bestämt datum för bröllopet. En helg i oktober (i år) åkte vi till v-kusten för att kolla lokal etc. På kvällen lagade vi god middag med nyfiskad hummer och drack champange. Då gick han ned på knä och friade, och eftersom vi redan hade förl-ringar fick jag "ögonbindlar" (typ-sova på planet) som det står "bride" och "groom" på. De ska vi ha på vår bröllopsresa!

• snuttungen

Min Älskade friade över frukosten när vi varit tillsammans "bara" 3 veckor. Vi hoppade över förlovning och körde på giftermål direkt istället. Nu har vi varit tillsammans 2 år och 3 månader, gifta i 3 månader och har en underbar 15 månader gammal plutt. Och OJ OJ OJ vad jag är KÄÄÄÄÄÄR!!!!!

• mermaidbride

Jag passade på när det var skottår och frågade min m2b, som då bara var pojkvän, iinte ens sambo, om han ville gifta sig med mig. Och till min stora förvåning sa han JA. JAg hade trott att han skulle vilja fundera eller nåt.

Om jag skulle väntat på att m2b skulle fria hade jag väntat än!

• Mrs Rothchild

Min fastman och jag satt pa starbucks, (min favoritkaffe kedja) och drack kaffe, dar hade vi var forsta dejt forresten. Efter en stund ser jag att han har en ring pa lillfingret och jag tanker, oj vad gay. Jag ser pa ringen och den ar fantastisk, stor och fylld med rocks. Fran att tanka att det sag gay ut till att inse att det var ett frieri pa g tog nagra sekunder.. Vi akte pa egen forlovnings-smekmanad nasta dag och firade.

• Karro.P

min m2b friade på ett salsa ställe i havanna (kuba) vi hade då varit tilsammans i ca 1 år. Det började som en skämt trodde jag (vi var lite salongs berusade)
    han frågade om jag ville leva mitt liv med honom,
    ja det är väl klart, friar du ?
    ja svarade han.
    jag små skrattar lite och säger skämt samt " Älskling den dagen du friar så ska du väll i alla fall göra det på knä...
    Och så faller människan ner på knä.. tror ni jag var paff.. och så fällde jag en tår..
    dagen efter fick jag själv välja en ring
    nu gifter vi oss den 18 aug hihihi.så kul.

Svar på tråden Hur gick ert frieri till?