• Hjärtat

Hur gick ert frieri till?

...ja, det är jag nyfiken på?

Hos oss blev det inget frieri, lite tråkigt kanske.

Vi beslutade att gifta oss gemensamt en morgon i sängen

/Hjärtat

• Svar på tråden Hur gick ert frieri till?
  • N I N N A

Jag gav en ring till min sambo när han fyllde år. En handgjord silverring som min kompis har gjort. I ringen stod det "vill du gifta dig med mig *hans namn*"
    Det tog en liten stund innan han hittade texten och insåg vad det stod. :)

• bupan

min sambo hade bokat bord så jag fick en överraskningsmiddag på en fin restaurang med utsikt över staden. efter trerätters följde en promenad vid älven och längst ute på en utsiktsplats över vattnet gick min m2b ner på knä och friade!det var supersött och romantiskt då det var runt älven vi gick hand i hand dagen efter att vi blivit ihop och det var även här vi förlovade oss första gången(då vi "bara" förlovade oss)..kunde inte önskat mig ngt bättre frieri :)

• TEL

Min sambo gick ner på kne i Central Park, NY, för 5 veckor sedan. Mycket oväntad och romantisk! Vi gifter oss 25/8-07.

• Hjärtat

Vad skoj det är att läsa om era frierier

/Hjärtat

• NuÄrDetDags

Eftersom jag visste att jag skulle gifta mig med min M2B redan innan vi träffades gick han ner på knä i The Castle - hans föredetta stamkrog i England.

Ok, det förstår ju ingen. Alltså i åratal har jag tjatat om att den enda jag gifter med mig är en engelsman med ett särskilt efternamn och ett slott. Det hade jag fått för mig redan som barn - min mamma hade redan gett upp hoppet ("du får ta en annan, denna man finns inte").
    Men: rent slumpmässigt stötte jag på just denna engelsman - bara att slottet var hans stamkrog. Så när vi var där förra gången trollade han fram en ring. ;)

• Lilla Li

Min sambo hade köpt billiga "frieriringar" innan vår semester och hade med dem alla 4 veckorna. Men "rätt" ögonblick infann sig inte utan det blev frieri en dag hemma i soffan, efter en kärleksfull stund. ;) Väldigt härligt!

• Fru Cinderella

Jag frågade min sambo en kväll när vi var ute och han sa ja

Sen började vi spara pengar till ringar och förlovade oss 5 månader senare då han gick ner på knä!

• Hjärtat

Vad gulliga män ni har!

/Hjärtat

• SpookysKira

Sahar:

Aaron friade pa min 25e fodelsedag.

Det var en mandag, och pa morgonen sade han att han inte lyckats fa ledigt hela dagen, men han skulle ta lang lunch iallafall sa vi kunde ga ut och fira (fast vi redan hade firat med middag och bio kvallen innan)

Jag hade tva lektioner pa morgonen, och skulle skicka ett sms till honom nar jag var klar. Sa kl. 12 textade jag ett "jag ar jattehungrig, kom hem nu!" till honom, och han skickade "ok, vi ses om en stund" till mig.

Jag gick hem, och oppnade dorren till var lagenhet. Det var tanda ljus overallt, lite soft Frank Sinatra musik pa i bakgrunden, och stallet doftade som vanilj och roda applen. Aaron motte mig vid dorren och ledde mig in till koket. Hela koksbordet var fullt av blommor, krysantemum i alla underbara hostfarger (hosten ar min absoluta favoritarstid, och min fodelsedag ar den 24e Oktober).

Han holl om mig och sade "Grattis pa fodelsedagen, alskling. Alla dessa blommor ar dina pa ett villkor..." Jag fragade vad det villkoret kunde vara, och han sade: "Att du aldrig spenderar en till fodelsedag utan mig."

Jag bara grat och grat, han tog fram min vackra ring, tradde den pa mitt finger och kom pa att jag inte svarat an. Da vart han lite nervos och fragade: "Sa...var det ett "ja?"

...Det var ett "ja". :D

Han hade visst fatt ledigt hela dagen, och bara gatt ut for att shoppa blommor pa morgonen for att lura mig. Tur att jag inte bestamde mig for att skippa plugget den dagen ;)

• Hjärtat

SpookysKira,

Wow, vilket frieri!

/Hjärtat

Svar på tråden Hur gick ert frieri till?