Hur gick ert frieri till?
...ja, det är jag nyfiken på?
Hos oss blev det inget frieri, lite tråkigt kanske.
Vi beslutade att gifta oss gemensamt en morgon i sängen
/Hjärtat
...ja, det är jag nyfiken på?
Hos oss blev det inget frieri, lite tråkigt kanske.
Vi beslutade att gifta oss gemensamt en morgon i sängen
/Hjärtat
Min fästman friade till mig på en överraskningsresa till Prag i Mars i år.
Helgen i Prag började på fredagen den 17 Mars då Phil bad mig på morgon att packa en väska för att vi skulle ut och resa (phils föräldrar var då här).... Hade Ingen aning att han planerat detta i smyg. Jättelycklig packade jag mina kläder och väntade förväntandsfullt på att vi skulle åka. Sa hej då till barna och körde mot Arlanda där jag fick reda på att det var till Prag vi skulle. Satte oss och drack vin och njöt av att vara barnfria. Väl framme i Prag tog vi Taxi till Hotell Savoy (5 stjärnigt hotell) och inspekterade det finna rummet (svit)!!! Otroligt fint hotell med jättebra service och fri minibar
På fredags kvällen satt vi bara i baren och drack vin och pratade... Så himla mysigt! Allt var som satt för romantik!
På Lördagen började vi tidigt och gjorde all sightseeing som gick och gjorde endel shopping. Lite kallt på dagen då solen inte kikade fram alls och det blåste lite småkyligt... Hade inte de mest promenadvänliga skorna men det gick ändå att ta sig fram. Väl tillbaka på hotellet gick vi ner till relaxen och badade bubbelpool och satt i bastun. Lyckades t o m somna på en soffa helt utmattad efter den långa promenaden!
Phil berättade att han hade bokat en fin resturang och på kvällen gjorde vi oss båda fina och började med att ta en drink i baren.... Taxi kom och tog oss till La Perle Resturante (även den 5 stjärnig). Hade utsikt ut över floden och staden och maten var verkligen suverän. Drack rosevin, vitt vin och senare även champange. Efter vi ätit förrätt och varmrätten så gick Phil helt plötsligt ner på knäna och sa något så jättefint att jag knappt kommer ihåg vad han sa....tillslut frågade han om jag ville bli hans fru..... och tillslut fick jag fram ett ja (givetvis) och han tar fram världens finaste ring och trär på den på mitt finger. (en platina ring med en soliteär diamantring på 0,72 ct - som han valt HELT själv). Börjar ju givetvis böla och alla runt omkring gav oss uppskattade blickar Beställde in champange och njöt av stunden! Så himla fint! Äntligen hade dagen kommit som jag så länge drömt om men av många olika händelser och ragedier inte blivit av!!!!
Tänke på min mamma och pappa (som båda är döda) och visste att de var glada över vad jag och Phil ändå har åstadkommit under dessa år de varit bortgångna!
Söndagen blev omän ännu finare på sightseeing-fronten och vi hade strålande sol för att strosa runt i den vackra staden!!!! Satte oss på mysiga cafeer och åt superbra mat!
Kom hem 2 dagar senare till ett par supertrötta svärföräldrar som haft en hektisk helg med barnen... Givetvis mkt glada för våran skull.....
Detta var min story!!!
catte,
Vilket underbart frieri!
/Hjärtat
Vi satt hemma en lördagkväll och tittade på Pride & Prejudice (BBCs tv-version med Colin Firth, mums!). Min sambo var välmåttligt intresserad men jag var helt fast och satt och tjatade "bara ett avsnitt till, bara ett till!".
Till slut bad min sambo om att vi åtminstone skulle ta en liten paus, vilket jag var mycket motsträvig till, men jag gick med på det och då gick han och hämtade en liten inslagen ask.
Med hjärtat i halsgropen öppnade jag den och där låg det två attrappringar som han hade varit och lånat hos en guldsmed och så frågade han om vi inte skulle gifta oss. Jag kunde bara inte tro att det var sant, min sambo har alltid sagt att han inte tror på det där med äktenskapet. Men jag sa ju förstås ja och sen drack vi champagne i köket med värsta mysbyxorna och tofflor och sunkig t-shirt. Man ska alltid ha en flaska champagne i kylen utifall att.
Som den lilla romantiker jag är så älskade jag Pride & Prejudice redan innan men nu har den en extra speciell plats i hjärtat!
Jag satt hemma och pluggade när min pojkvän frågade om jag inte ville åka med en sväng till hans föräldrar. När jag sa att jag inte hade tid sa han att det vore kul att berätta den glada nyheten för dem.
Jag måste ha sett ut som ett fån... Ur fickan plockar han fram en liten ask, och frågar om jag vill gifta mig med honom. Vi har varit förlovade i sex år, så svaret var ganska självklart.
Sen åkte vi till bådas föräldrar och berättade den glada nyheten!
På tolvslaget på nyårsafton 2005-2006 viskade min sambo sitt nyårslöfte i mitt öra: Jag ska fria till dig innan året är slut...
Jag blev helt överlycklig och såg fram emot 2006!
Den 29 januari flyttade vi in i vår nya lägenhet. Vi hade burit, släpat och kämpat en hel dag och jag var helt slut! Min sambo åkte och lämnade den hyrda flyttbilen och jag satt i hallen och försökte knåpa ihop ett badrumsskåp, svettig i mjukiskläder.
När min sambo kom tillbaks hade han med sig blommor. Jag tackade och tyckte att det var gulligt men jag anande inget annat eftersom han ofta köper blommor till mig. Jag gick in i köket för att hitta en vas i flyttlådorna och när jag vände mig om ser jag min sambo i dörröppningen till köket, på väg ner på knä med handen i jackfickan...
Han frågade om jag ville gifta mig och efter några minuter av sprutande tårar sa jag självklart ja!
Han kunde hålla sig i 29 dagar efter sitt löfte!
Den 25/8-07 gifter vi oss!
Min blivande man är av den där sorten som tidigt deklarerade att han inte var något för det där med förlovning och bröllop. Jag har alltid tyckt att det verkar mysigt att kunna titulera sig man och hustru men det viktigaste var trots att att han ville ha barn för det var något som band en samman mycket mer än ja och amen i kyrkan har jag tänkt men alltid drömt om att bli hans fru. Visst har jag pikat honom ibland men alltid vetat att jag nog aldrig skulle bli hans fru. Men...
När vi för 14 dgr sedan var i Italien (vårt älsklingsland) utan barn och bara hade det mysigt,mycket gott vin och mycket god mat. Man innan vi hann börja med vin och mat så frågade han om jag tyckte att det skulle vara passande att vi förlovade oss här och nu när vi var på detta underabara ställe och jag visste inte om han skojade eller inte men eofs så skojar man ju inte om en sådan sak. så jag sa givetvis JA men poängterade att han endast hade frågat om vi skulle förlova oss och han sa att det var visst det han hade frågat och inget annat. Vi var tvugna att ge oss ut på guldjakt i Italien. Vi hittade några ringar som vi gillade båda två och senare samma dag vara vi förlovade!! När vi hade satt ringarna på varandras fingrar så sa han att han redan nu hade tröttnat på att vara förlovad! Han ville gifta sig med mig och frågade om det var något som jag också kunde tänka mig och givetvis så sa jag JA även till detta så nu håller vi på och planerar och drömmer om ett höstbröllop nästa höst.
Allt det här var verkligen mer än jag kunde hoppas på. Vi ska bli man och hustru och jag ska heta samma eftrnamn som vår dotter. vilket jag tycker känns viktigt. Vi ska bli en familj med samma efternamn. Härligt!!!!
Det står på min och frugans bröllöpssida här på siten.. men jag klipper ur det ..
Parets förlovning:
De förlovade sig den 30 juni 2006 Vi kom in på giftemål och vi båda insåg vi ville gifta oss med varandra och kort efteråt letade vi ringar, och en dag så friade Andreaz till Michelle vid dörrkarmen till deras lägenhet när hon kom hem, på ett knä med blommor i handen, självklart fick han ett Ja =)
Min sambo kom med frukost på sängen till mig. (Vi hade bestämt att vi skulle byta ringar den dan.) Han verkade lite nervös. Trodde att jag förväntade mig värsta talet, men klart att jag inte gjorde! (Känner honom bättre än så. ;) ) Han sa att han inte visste riktigt vad man skulle säga. Men sen sa han allt som behövdes, grät lite och satte på mig ringen. På kvällen firade vi med 3-rätters och gott vin.
Hej
Jag blev överraskad av min blivande :)
Vi var ute och åt med mina föräldrar och plötsligt så satte min sambo sig på knä och frågade min mamma om min hand.
Hon sa ja :)
Sen vände han sig mot mig med tårar i ögonen och frågade om min hand.
Jag sa JA!!
Vi hade inga ringar då så vi gick ut gemensamnt och valde ringar men jag fick aldrig veta datumet så det blev en överraskning på min 25års dag, vi förlovade oss med lite skumpa på en bänk mitt i köpenhamn i en helt underbar liten park.
Nu blir det bröllop i juni och jag bara läääängtar.
Johanna
Det var ett gemensamt beslut som vi gradvis diskuterade, kan inte säga något speciellt datum. Jag "låtsasfriade" på skottdagen -04 (eftersom det enligt tradition är då kvinnorna får "lov" att fria) med svarta ringar i nån sorts bergkristall. Sen bytte vi våra riktiga ringar (i titan) i december samma år, på vår 4-årsdag.