• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • drömbrud

Jag har bott i Nykvar, en förort till södertälje

• Pumpkin

drömbrud: Aha När jag gick på högskolan i Västerås så hade jag en klasskompis som var från Nykvarn

• InaHjärtarAdam

MsNordqvist:
    läste trådlänken...
    ojj vad folk tycker illa om södertälje!!

visst det händer väl lite skit emellanåt men inte värre än på andra ställen. min förra pojkväns mamma bodde mitt i skogen uppe i norrland typ fem mil söder om polcirkeln. hade inte en endaste granne eller nått, men en gång hittade dom en massmördare typ 500 meter från hennes hus! hon som trodde hon var trygg ute i sitt torp i skogen...
    om jag hinner med ska jag gå ut o fota lite så får du själv se hur det ser ut! :D
    visst ser själva stadskärnan inte helt jätterolig ut men den håller på att byggas om nu och det kommer mycket nytt i södertälje, både i stan med affärer och nya hus.
    för övrigt så brukar vi åka till hovsjö och handla för dom har en jättebra mataffär med grejer från massa olika länder. vi köper vattenpipetobak, nötter, osv.. som man inte hittar eller får betala dyrare för i andra affärer.
    vår lägenhets utropspris var 495 000 och den steg till 555 000 innan min sambo vann budgivningen.

vad andra än säger om södertälje så tycker jag att det är en trevlig stad iallafall! (men jag har ju turen att bo i mariekäll också, hehe)

• InaHjärtarAdam

förresten, måste få gnälla av mej - min sambo ska jobba HELA helgen! han går på idag klockan fem och slutar tolv på söndag :( hur ska jag klara mej?? buöhöhöhö!!

tur som bara den att jag har typ fem filmer jag ska se...

• Pumpkin

InaHjärtarAdam: Ja, det finns verkligen starka åsikter om Södertälje! Tycker det är lite tråkigt, för som du säger, saker händer ÖVERALLT. Det bara är så. Sen får man ju se till att inte bo där det är som värst, för vad jag hört och sett så vill jag då helst bo i Mariekäll som du, verkar himla trevligt där

Nu ökade chansen ännu mer att det blir Södertälje för oss, för nu har sambon dessutom hittat en doktorandstjänst i Södertälje, så nu är det två olika jobb på G = dubbelt så stor chans

Tycker faktiskt det känns lite läskigt att flytta helt plötsligt, fast jag gått och tjatat om det så länge

• Pumpkin

Jag har sååå tråkigt!

• Brud 2008

Vilken kul idé med en bröllopsträff, tänk så många vi kommer hinna bli tills 2008 :)

• June2008

bröllopsträff???? hur var när? har jag missat något? :O

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4