Glitter tråden...
Vår gamla tråd blev avstängd för svar så det var dags att starta en ny...
Mina bilder.. www.andijoseph.com/wedding.html
Vår gamla tråd blev avstängd för svar så det var dags att starta en ny...
Mina bilder.. www.andijoseph.com/wedding.html
det är filmen!
Min kompis var inte hemma sa jag far vänta..
Vi väntar fortfarande pa vart fotoalbum! Ska bli skitkul att se den!
du är inte msn?
nej, Prisonbrake börjar om 5 min så jag kännde att det var ingen ide att börja skriva där för då är jag fast :)
Är kvar här 5 min till..
Hej tjejer ser att den här tråden är poppis och tänkte joina.. :)
Vad pratar ni om här inne då?
AnnaSommar, välkommen!
Vi är några stycken som skrivit här sen ett år tillbaka(jösses vad tiden går,tror detta är typ 4:e tråden).
Vi är alla gifta men vi kan inte slita oss från BT. Det började med att vi diskuterade Maggie Sottero klänningar och nu pratar vi om allt från himmel till jord. Ibland dyker nya upp som vill ha råd,tips eller bara prata med oss.
Vi får väl erkänna att vi var väl under namnet bridzillas allihop så behöver du hjälp med något så hojta till, tror vi har koll på det mesta :)
Försöker skiva lite i andra trådar iblnad för att hjälpa dem som just nu sitter mitt uppe i den roliga planeringen.
Berätta gärna lite om dig själv om du vill, alltid skoj med en ny person!
Ammo
Hej och tack för det varma välkomnandet.
Vad kul att ni fortfarande stannar kvar här på BT för jag kan tänka mig att det är ni som får sidan att rulla. Skulle BT endast bestå av brudar som är i planeringsfasen skulle goda råd gå förlorade från erfarenheter.
SÅ vem är jag?
Förutom att jag håller på att försöka planera vårt bröllop som skall vara i sommar så läser jag på högskolan och är inne på min sista termin. Jag kommer efter våren vara färdig med min kandidatexamen och det känns verkligen så himla skönt!
Idag lämnade jag in mitt examensarbete och det om något är en lättnad. I alla fall såhär när man försöker planera inför bröllopet.. hahhah det blir faktiskt lite svårt att fokusera sig på allt plugg när man hela tider rycks med i allt som måste rivas av.
Gud man skall fixa fotograf, underhållning.. och så skall man hinna prova klänningar och gud vet vad.
Nästa vecka efter oppositionen skall jag nog försöka ta med mig min bästa väninna och göra lite provningar. :)
Gud vad jag längtar!
Förresten, när gifte du dig och vilka tips kan du som erfaren ge mig. Kanske är det en väldigt bred fråga men jag har inte hunnit längre än att boka lokal, kyrka, florist och hårfrissa.
Jag (Jessica)och Izunia (Isabelle) gifte oss samma dag,12:e aug. Yllo (Ylva) och Victory (victoria) gifte sig den 3:e juni och BlueTopaz (Karin)den 19:e aug.
Du har hinnit långt i planeringen! Vilket datum gifter ni er?
Jag hade bara bokat lokal och kyrka i jan förra året.
Däremot så bör du boka fotograf i tid om du inte känner någon. Jämför priser ordentligt för vissa är tokdyra!
Ni andra, hjälp mig komma på tips som hon ska tänka på!
Ska träffa BlueTopaz och Yllo i morgon ska fråga dem om tips.
Anna välkommen!
Precis som Jess redan nämnt...jag har nog inget att tillägga! :D
Jag var i princip klar i jan förra aret.. :) Bridezilla är et
Ammo
Gud jag springer mellan min fästman och datorn ikväll. Han håller på att lägga upp ett helt nytt köksupplägg via IKEAS köksplanerare. För att visa min delaktighet i vårt kommande kök så blir mina inlägg lite därefter när jag svarar timmar efter.
Hur som helst.
Ja fotograf är väl det svåra har jag upptäckt. Vi bor i Stockholm men gifter oss på annan ort och det i sig är lite trixigt. Hade vi gift oss här där det finns tusentals med fotografer att välja bland så hade det nog inte varit lika stressande.
Men vad är igentligen rimligt att betala för en fotograf som utför fotojournalistik.. för det kallas väl så när fotograferingen sker under hela dagen från morgon till kväll.
Vi har väl tänkt lite frissanbilder, innan kyrkan, vigseln (såklart), minglet, middagen och fram tills dansen tror jag. Resten sköter väl sig själv då alla partar och fotar på annan nivå.
Vi hade hela dagen, fran kl 11 till 02? fast det var nere i skane och vi betalade 6500. Jag vet att Trollsländan här pa forumet hade en riktigt bra fotograf som var mkt rimlig!